VI PRESENTIAMO IL NUOVO EP DI BRIVIDEE!

Esce venerdì 26 novembre Controluce, il primo ep ufficiale di Brividee, disponibile su tutte le principali piattaforme digitale per Factory Flaws / Peer Music Italy.

Controluce è il primo manifesto del giovane artista monzese, tra le promesse della nuova scena lo-fi e cloud italiana. Le cinque tracce, di cui tre inedite, sono il racconto contemporaneo delle disillusioni giovanili. Brividee parla attraverso le sue canzoni delle difficoltà contro cui ci si scontra durante la crescita: paranoie, relazioni, insicurezze, paura della solitudine sono le sensazioni che il cantautore cerca di esorcizzare con la musica, un mondo fragile evocato con richiami e similitudini inaspettate, confermando la sua originalità espressiva. La particolare scrittura di Brividee ha il potere di rivelare in maniera autentica alcuni dei suoi momenti e pensieri più intimi mantenendosi su un piano di leggerezza, a tratti di autoironia. Le storie raccontate da Brividee colpiscono per la schiettezza disarmante con cui l’artista si mette a nudo, accompagnate da beat e strumentali che uniscono sonorità hip hop, lo-fi e alternative.

TRACKLIST 

01. Plastica
02. Articuno
03. Zitto
04. Niente torna come prima
05. Acquario

All’anagrafe Vittorio Motto, Brividee nasce come artista soundcloud per esordire al MI AMI senza avere all’attivo nemmeno un brano ufficiale. Brividee rientra a far parte, per età, estro creativo e attitudine, nella fortunata generazione artistica under 20 che, grazie a nomi come PSICOLOGI, Ariete, Bnkr44 sta lasciando una fresca impronta nella scena e nell’ immaginario musicale degli ultimi anni. Dagli amori finiti male alla noia di giorni sempre uguali, Brividee ha la capacità di raccontare l’ordinario trasformandolo in straordinario. Dopo la pubblicazione di diversi singoli che hanno attirato l’interesse degli addetti ai lavori, nel 2021 pubblica per Factory Flaws / Peer Music Italy il suo primo EP Controluce, realizzato con il sostegno di Italia Music Lab (@italiamusiclab) .

Factory Flaws è una digital boutique label, management company e publishing italiana nata nel 2016, specializzata nella promozione e distribuzione di artisti italiani con sonorità indirizzate ad un pubblico internazionale. Con uno sguardo rivolto al mondo della moda e della cultura a 360 gradi. fieramente gender balanced e sostenitrice delle diversità espresse da ciascuno dei propri artisti, fin dagli esordi è riuscita a farsi notare dalle più influenti testate web e tastemaker internazionali, portando i propri progetti su siti come Gorilla Vs Bear, Clash Magazine, Noisey USA, Nylon e COLORS. In poco più di 4 anni e con un roster selezionatissimo ha macinato più di 10 Milioni di streaming, scalando le playlist mondiali di Spotify e contribuito a far partecipare i propri artisti ai festival internazionali più importanti degli ultimi tempi, fra cui SXSW, Primavera Sound, The Great Escape e Eurosonic. Tra gli artisti del roster Iside, HÅN, Giungla, Lucia Manca, Tauma, ALBRT.

38 pensieri riguardo “VI PRESENTIAMO IL NUOVO EP DI BRIVIDEE!

  • 31 Dicembre 2021 in 7:14 pm
    Permalink

    Thanks for any other informative web site.
    The place else may just I am getting that kind
    of information written in such an ideal means? I’ve a project that I’m just now working
    on, and I have been at the look out for such information.

  • 31 Dicembre 2021 in 8:57 pm
    Permalink

    It’s actually a cool and helpful piece of info.I am happy that you just shared this useful information with us.Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.

  • 1 Gennaio 2022 in 7:27 pm
    Permalink

    Hi! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form?
    I’m using the same blog platform as yours and I’m having trouble finding one?
    Thanks a lot!

  • 1 Gennaio 2022 in 8:44 pm
    Permalink

    I got this web site from my friend who told me regarding this web site and now this time I am browsing this web site and reading very informative postsat this time.

  • 1 Gennaio 2022 in 9:12 pm
    Permalink

    Your style is really unique in comparison to other folks I have read stuff from.
    Thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will
    just book mark this web site.

  • 2 Gennaio 2022 in 2:15 am
    Permalink

    Very rapidly this site will be famous among all blogging and
    site-building people, due to it’s fastidious posts

  • 2 Gennaio 2022 in 3:54 am
    Permalink

    Amazing! Its genuinely amazing article, I have got much clearidea about from this piece of writing.

  • 2 Gennaio 2022 in 7:48 pm
    Permalink

    Hey There. I found your weblog the usage of msn. This is an extremely well written article.
    I will make sure to bookmark it and return to learn more of your useful
    information. Thanks for the post. I’ll definitely comeback.

  • 2 Gennaio 2022 in 8:08 pm
    Permalink

    Do you have a spam problem on this site; I also am ablogger, and I was wanting to know your situation; many of us have developed some nice methods and we are looking to trade methods with other folks, why not shoot me an email if interested.

  • 3 Gennaio 2022 in 10:49 am
    Permalink

    Hello! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be ok.I’m undoubtedly enjoying your blog and look forward to new updates.

  • 3 Gennaio 2022 in 10:26 pm
    Permalink

    Have you ever considered writing an ebook or guest authoring
    on other blogs? I have a blog based upon on the same ideas you discuss
    and would really like to have you share some stories/information. I know my viewers
    would value your work. If you are even remotely interested, feel free to shoot me an email.

  • 3 Gennaio 2022 in 10:30 pm
    Permalink

    It’s awesome in favor of me to have a web site, whichis beneficial designed for my knowledge. thanks admin

  • 4 Gennaio 2022 in 12:50 pm
    Permalink

    I’ve recently started a site, the info you provide on this web site has helped me tremendously. Thanks for all of your time & work.

  • 4 Gennaio 2022 in 7:19 pm
    Permalink

    It is in reality a great and helpful piece of info.
    I’m glad that you shared this useful info with us.
    Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  • 4 Gennaio 2022 in 9:08 pm
    Permalink

    I wanted to draft you one very little observation so as to thank you over again over the extraordinary principles you have shared on this page. It’s so pretty open-handed with you to provide publicly what numerous people could have supplied as an e book in order to make some profit for their own end, certainly considering the fact that you might well have done it if you wanted. Those guidelines in addition served like the fantastic way to fully grasp some people have similar eagerness like my own to see good deal more related to this matter. I am sure there are numerous more enjoyable situations in the future for folks who start reading your website.

  • 4 Gennaio 2022 in 9:31 pm
    Permalink

    If some one wishes to be updated with latest technologies afterward
    he must be go to see this web page and be up
    to date every day.

  • 5 Gennaio 2022 in 3:07 am
    Permalink

    Yesterday, while I was at work, my sister stole my apple ipad and
    tested to see if it can survive a 40 foot drop, just so
    she can be a youtube sensation. My apple ipad is now broken and she has
    83 views. I know this is totally off topic
    but I had to share it with someone!

  • 5 Gennaio 2022 in 3:13 am
    Permalink

    It抯 arduous to seek out knowledgeable folks on this matter, however you sound like you realize what you抮e speaking about! Thanks

  • 5 Gennaio 2022 in 9:58 pm
    Permalink

    Aw, this was an incredibly good post. Spending some time and actual effort to make a great article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don’t seem to get anything done.

  • 5 Gennaio 2022 in 11:20 pm
    Permalink

    Yes! Finally someone writes about website.

  • 7 Gennaio 2022 in 12:33 am
    Permalink

    Hello colleagues, good paragraph and nice arguments
    commented here, I am in fact enjoying by these.

  • 7 Gennaio 2022 in 12:54 am
    Permalink

    Thanks for your personal marvelous posting! I quite enjoyed reading it, youwill be a great author.I will ensure that I bookmark your blog and will come back in the foreseeable future.I want to encourage you continue your great work, have a nice weekend!

  • 7 Gennaio 2022 in 5:17 am
    Permalink

    Very nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I’ve really enjoyed browsing your blog posts.
    In any case I will be subscribing to your feed and
    I hope you write again soon!

  • 7 Gennaio 2022 in 10:51 pm
    Permalink

    I go to see daily some sites and websites to read content, but
    this webpage presents feature based articles.

  • 7 Gennaio 2022 in 11:07 pm
    Permalink

    Hi there! I could have sworn I’ve been to this website before but afterchecking through some of the post I realized it’snew to me. Anyhow, I’m definitely delighted I foundit and I’ll be bookmarking and checking back frequently!

  • 8 Gennaio 2022 in 8:03 pm
    Permalink

    Hey fantastic website! Does running a blog such as this takea great deal of work? I have very little understanding ofcoding but I had been hoping to start my own blog soon. Anyways,should you have any recommendations or techniques for new blog owners pleaseshare. I understand this is off subject nevertheless I simply wanted to ask.Cheers!

  • 9 Gennaio 2022 in 12:00 am
    Permalink

    J’aime vraiment lire un post qui fera réfléchir les hommes et les femmes. Merci également de m’avoir permis de commenter!

  • 10 Gennaio 2022 in 11:26 pm
    Permalink

    I simply could not leave your site before suggesting that I really enjoyed
    the usual info a person supply on your guests?
    Is going to be again regularly in order to inspect new posts

  • 12 Gennaio 2022 in 2:39 am
    Permalink

    Thanks for one’s marvelous posting! I definitely enjoyed reading it,
    you are a great author. I will be sure to bookmark your blog and may come back
    later on. I want to encourage you to definitely continue
    your great writing, have a nice holiday weekend!

  • 12 Gennaio 2022 in 4:21 am
    Permalink

    Once in a while, you might need to check the age of your competitors’ websites.

  • 12 Gennaio 2022 in 8:27 pm
    Permalink

    Superb blog! Do you have any hints for aspiring writers?
    I’m planning to start my own site soon but I’m a little lost
    on everything. Would you advise starting with a free platform like
    Wordpress or go for a paid option? There are so many
    options out there that I’m totally confused ..
    Any ideas? Appreciate it!

  • 13 Gennaio 2022 in 4:47 am
    Permalink

    Hey are using WordPress for your blog platform? I’m new to the blog world but
    I’m trying to get started and set up my own. Do you need any html coding knowledge
    to make your own blog? Any help would be really
    appreciated!

  • 13 Gennaio 2022 in 11:41 pm
    Permalink

    Everything is very open with a clear description of the issues.
    It was really informative. Your site is extremely helpful.
    Many thanks for sharing!

  • 14 Gennaio 2022 in 12:52 am
    Permalink

    I have to thank you for the efforts you have put in penning this blog.
    I’m hoping to view the same high-grade blog posts from you later on as
    well. In truth, your creative writing abilities
    has inspired me to get my own, personal blog now 😉

  • 14 Gennaio 2022 in 3:02 am
    Permalink

    Good post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon every day.It’s always useful to read articles from other writersand practice a little something from other sites.

  • 16 Gennaio 2022 in 5:31 am
    Permalink

    Greetings from California! I’m bored to tears at work so I decided to browse
    your blog on my iphone during lunch break. I really like the info you present here and can’t wait to
    take a look when I get home. I’m shocked at how quick your blog
    loaded on my phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, amazing site!

  • 16 Gennaio 2022 in 5:45 am
    Permalink

    My brother recommended I might like this blog. He used to be totally right.This post truly made my day. You cann’t believe just how much time I hadspent for this information! Thanks!