BIG EFFE, LA TAVOLA DEL RAP LA APPARECCHIO IO!

Benvenuto a questa nostra intervista, innanzitutto ti ringraziamo per il tempo a Noi dedicato e partiamo subito con la nostra domanda di rito: chi si cela dietro Big Effe?
Ma soprattutto che cuoco è il Big Effe citato nel nuovo singolo “O’Faccio Buono”?
Nessun personaggio.  Sono, come si dice a Napoli, ‘Pan e puparuol’, sinonimo di semplicità e umiltà. In questi anni ho affinato il mio modo di fare rap come un cuoco acquisisce esperienza dietro i fornelli, sperimentando sempre. Mi ritengo uno chef che in primis ha fame, e poi ha fame di voler servire e deliziare i propri clienti. 
 
 
Il brano inizia con questa strofa 
“O facc buon m hann ritt a paricchje
Sto cucinann o buon quind apparichje”, cose ritieni di fare “buon”?
Indubbiamente il rap. È da anni che ormai mi cimento in questa arte. Le esperienze mi hanno portato a conoscere persone del rap game che mi hanno dato fiducia, esclamando spesso ‘O fai buon!’. Da qui nasce tutto. 
 
Dal testo in alcuni passaggi tipo “Chist sta ndo machinon ma n è osuoje” oppure
“Chist fann assai ma no fann e qualità” . 
È davvero nel mondo dello show busniss solo una questione di quantità e qualità?
Oppure solo apparenza e null’altro?
Non solo spesso e volentieri è solo apparenza, ma a volte chi vuole ostentare troppo alla fine non ha davvero nulla di reale da condividere. 
 
In controtendenza ai testi attuali paragoni l’arte del rap “fatto bene” al saper cucinare.
Come nasce questa idea così particolare?
Contraddistinguersi. 
L’idea è quella di spezzare un po’ gli stereotipi del rap italiano attuale, dove per essere un rapper e acquistare credibilità devi provenire per forza dalla strada o parlare di atti criminali.
 
Questo brano nasce in collaborazione con Clementino e Nerone. Com’è stato lavorare con loro? 
E Clementino, Re indiscusso di instagram per i suoi video virali e divertenti, è davvero così spassoso?
Lavorare con loro innanzitutto è stato emozionante, mai avrei immaginato di trovarmi in studio con due mostri sacri del rap italiano. Un’esperienza davvero unica, mettere a confronto varie idee, vari punti di vista, soprattutto ritrovarsi sullo stesso beat. Per Clementino, beh, inutile parlarne, viverlo è molto peggio ahahahah! Scherzo, lui è una persona umile, sempre scherzosa e comprensiva. A lui devo molto. 
 
Nel video avete divise gialle alla breaking bad e “cucinate” come Walter White. Come nasce questa idea?
L’idea fantastica è stata di Antonio Risi di ‘Ired Produzioni’. Volevamo paragonare il nostro fare rap al cucinare, paragonando il tutto ad un atto criminale, un po’ come Breaking Bad e Dexter, ma ovviamente senza compierlo! 
 
I tuoi progetti futuri?
Ho molte cose che bollono in pentola, ogni giorno mi sveglio con la voglia di fare sempre di più e sperimentare cose nuove. A breve uscirà molto altro.
 
Che consiglio daresti a tutti quei ragazzi che cercano di inseguire i propri sogni fatti di musica ed arte?
Crederci sempre. Sognare sempre. Ma soprattutto impegnarsi per far sì che quel sogno si realizzi. 
 
Chi vorresti ringraziare in questo momento della tua vita?
Vorrei ringraziare tutte le persone che credono nel mio progetto. In particolare ancora una volta Clemente e Max. Daniele Franzese e Biggie Paul per aver creato questa produzione fantastica. Luigi Castaldo, zio Kap, Ired, Pj, Maik, il mio presso office Line Up  e tutti i miei fratelli, ognuno di loro sa. 
 
Ringraziandoti per il tempo a Noi dedicato, ti chiediamo un saluto a chi tu vuoi e uno ai Nostri lettori che sicuramente hanno ascoltato e ascolteranno il tuo brano.
Apparecchje, tutti a tavola, ne abbiamo per tutti i gusti!
 
Intervista a cura di Antonio Borzacchiello!

172 pensieri riguardo “BIG EFFE, LA TAVOLA DEL RAP LA APPARECCHIO IO!

  • 14 Maggio 2022 in 10:00 am
    Permalink

    Hi there to every body, it’s my first visit of
    this weblog; this webpage includes amazing and actually fine information in support of visitors.

  • 14 Maggio 2022 in 10:28 am
    Permalink

    I could not refrain from commenting. Exceptionally well written!

  • 14 Maggio 2022 in 10:52 am
    Permalink

    I will immediately clutch your rss as I can’t in finding your email subscription hyperlink or e-newsletter service.
    Do you’ve any? Please allow me understand in order that I may subscribe.
    Thanks.

  • 14 Maggio 2022 in 11:25 am
    Permalink

    I do agree with all of the ideas you have
    offered to your post. They’re very convincing and can certainly work.
    Still, the posts are too quick for beginners. May you please extend them
    a little from next time? Thanks for the post.

  • 14 Maggio 2022 in 11:27 am
    Permalink

    Do you have a spam problem on this website; I also am a blogger, and I
    was wanting to know your situation; we have created some nice methods and we are looking to trade
    methods with others, please shoot me an email if interested.

  • 14 Maggio 2022 in 11:43 am
    Permalink

    I am sure this post has touched all the internet users, its really really nice paragraph on building
    up new weblog.

  • 14 Maggio 2022 in 11:50 am
    Permalink

    Hey! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.
    Is it very difficult to set up your own blog? I’m not very techincal but I
    can figure things out pretty quick. I’m thinking about setting
    up my own but I’m not sure where to start. Do you have any ideas or suggestions?

    Cheers

  • 14 Maggio 2022 in 11:53 am
    Permalink

    I have been surfing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours.
    It’s pretty worth enough for me. In my opinion, if all webmasters and bloggers made good content as you
    did, the internet will be much more useful than ever before.

  • 14 Maggio 2022 in 11:57 am
    Permalink

    I love what you guys are up too. Such clever work and exposure!
    Keep up the good works guys I’ve incorporated you guys to
    blogroll.

  • 14 Maggio 2022 in 12:01 pm
    Permalink

    This design is incredible! You certainly know how to keep
    a reader entertained. Between your wit and your videos, I was
    almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic job.

    I really loved what you had to say, and more than that,
    how you presented it. Too cool!

  • 14 Maggio 2022 in 12:32 pm
    Permalink

    Have you ever considered writing an ebook or guest authoring on other websites?
    I have a blog based upon on the same ideas you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my visitors would appreciate your work.

    If you’re even remotely interested, feel free to send
    me an e mail.

  • 14 Maggio 2022 in 12:34 pm
    Permalink

    hey there and thank you for your information – I’ve
    definitely picked up something new from right here.
    I did however expertise several technical issues using
    this web site, as I experienced to reload the web site many times
    previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your hosting
    is OK? Not that I’m complaining, but sluggish loading instances times will very frequently affect
    your placement in google and could damage your
    high quality score if ads and marketing with Adwords. Anyway I’m
    adding this RSS to my e-mail and could look out for a lot more of your respective exciting content.
    Make sure you update this again soon.

  • 14 Maggio 2022 in 1:42 pm
    Permalink

    I’m impressed, I have to admit. Rarely do I encounter
    a blog that’s equally educative and engaging, and without a doubt, you’ve hit the nail on the head.
    The problem is something which too few people are speaking intelligently about.
    Now i’m very happy I found this in my search for something regarding this.

  • 14 Maggio 2022 in 1:50 pm
    Permalink

    I would like to thank you for the efforts you’ve put in penning
    this website. I am hoping to check out the same high-grade blog posts by you in the future as well.
    In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my very own site now 😉

  • 14 Maggio 2022 in 3:00 pm
    Permalink

    Hello are using WordPress for your blog platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create my own. Do you require any coding expertise to make your own blog?
    Any help would be greatly appreciated!

  • 14 Maggio 2022 in 3:07 pm
    Permalink

    Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend
    your site, how can i subscribe for a blog web site?

    The account helped me a acceptable deal. I had been tiny
    bit acquainted of this your broadcast offered bright
    clear idea

  • 14 Maggio 2022 in 3:49 pm
    Permalink

    I think this is among the most important info for me.
    And i am glad reading your article. But want to remark on some general things,
    The website style is great, the articles is really excellent
    : D. Good job, cheers

  • 14 Maggio 2022 in 4:02 pm
    Permalink

    Hi there would you mind letting me know which webhost you’re working with?
    I’ve loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say this blog loads a
    lot faster then most. Can you recommend a good web hosting
    provider at a fair price? Thank you, I appreciate it!

  • 14 Maggio 2022 in 4:23 pm
    Permalink

    Thanks for your marvelous posting! I really enjoyed
    reading it, you are a great author. I will make certain to bookmark your blog and definitely will come back in the
    future. I want to encourage you to ultimately continue your great writing,
    have a nice evening!

  • 14 Maggio 2022 in 4:38 pm
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a author for your site.
    You have some really great posts and I think
    I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d love
    to write some content for your blog in exchange for a
    link back to mine. Please send me an email if interested.

    Cheers!

  • 14 Maggio 2022 in 5:53 pm
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a author for your weblog.
    You have some really great posts and I believe I would be a good asset.
    If you ever want to take some of the load off, I’d love
    to write some articles for your blog in exchange for a link
    back to mine. Please shoot me an e-mail if interested. Regards!

  • 14 Maggio 2022 in 6:15 pm
    Permalink

    Hi, i think that i saw you visited my web site thus
    i came to “return the favor”.I’m trying to
    find things to enhance my web site!I suppose its ok to use some of your ideas!!

  • 14 Maggio 2022 in 6:24 pm
    Permalink

    When I initially left a comment I appear to have clicked
    on the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every
    time a comment is added I receive 4 emails with the exact same comment.
    There has to be an easy method you can remove me from that service?
    Kudos!

  • 14 Maggio 2022 in 6:36 pm
    Permalink

    Fantastic goods from you, man. I have consider your stuff
    previous to and you’re simply extremely excellent.
    I actually like what you’ve acquired right here, really like what you are stating and the best way wherein you
    are saying it. You make it entertaining and you still take care
    of to stay it wise. I can not wait to learn far more from you.
    That is really a tremendous web site.

  • 14 Maggio 2022 in 7:04 pm
    Permalink

    Magnificent beat ! I wish to apprentice whilst you amend your website, how can i subscribe for a blog
    site? The account aided me a applicable deal.
    I have been a little bit acquainted of this your broadcast provided brilliant transparent concept

  • 14 Maggio 2022 in 7:54 pm
    Permalink

    You actually make it seem so easy with your presentation but I find this
    matter to be really something which I think I would never understand.
    It seems too complex and very broad for me. I am looking forward for your next
    post, I will try to get the hang of it!

  • 14 Maggio 2022 in 8:11 pm
    Permalink

    Good post. I will be dealing with a few of these issues as
    well..

  • 14 Maggio 2022 in 8:12 pm
    Permalink

    Great blog here! Also your web site lots up fast!
    What web host are you using? Can I am getting your affiliate link on your
    host? I want my web site loaded up as fast as yours lol

  • 14 Maggio 2022 in 9:54 pm
    Permalink

    Why users still use to read news papers when in this technological world all
    is presented on web?

  • 14 Maggio 2022 in 10:32 pm
    Permalink

    I like the helpful information you provide for your articles.
    I’ll bookmark your weblog and take a look at again right here regularly.
    I am relatively sure I’ll learn many new stuff proper right here!
    Best of luck for the next!

  • 14 Maggio 2022 in 10:35 pm
    Permalink

    I am not sure where you are getting your information, but great topic.
    I needs to spend some time learning much more or understanding more.
    Thanks for excellent information I was looking for this information for my mission.

  • 14 Maggio 2022 in 10:59 pm
    Permalink

    This piece of writing will help the internet
    users for building up new blog or even a blog from start to end.

  • 14 Maggio 2022 in 11:47 pm
    Permalink

    Hey there! I’ve been following your site for a while now and finally got the courage to go ahead and give
    you a shout out from Lubbock Texas! Just wanted to tell you keep up the excellent work!

  • 15 Maggio 2022 in 12:16 am
    Permalink

    I read this piece of writing fully on the topic of the comparison of most recent
    and earlier technologies, it’s remarkable article.

  • 15 Maggio 2022 in 12:26 am
    Permalink

    Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said
    “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to
    her ear and screamed. There was a hermit
    crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back!
    LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!

  • 15 Maggio 2022 in 12:48 am
    Permalink

    If you want to improve your knowledge just keep visiting
    this site and be updated with the latest news posted here.

  • 15 Maggio 2022 in 1:47 am
    Permalink

    I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following.
    unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly a
    lot often inside case you shield this increase.

  • 15 Maggio 2022 in 2:18 am
    Permalink

    We are a bunch of volunteers and opening a brand new scheme in our community.
    Your web site offered us with helpful information to
    work on. You have performed an impressive task and our entire neighborhood will probably be grateful to you.

  • 15 Maggio 2022 in 2:23 am
    Permalink

    I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an shakiness over that you wish be delivering the
    following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.

  • 15 Maggio 2022 in 2:27 am
    Permalink

    Fastidious response in return of this difficulty with solid arguments and describing the whole thing on the topic
    of that.

  • 15 Maggio 2022 in 3:13 am
    Permalink

    Hello, Neat post. There’s a problem along
    with your site in internet explorer, could check this?
    IE still is the market leader and a big component of folks will pass
    over your great writing due to this problem.

  • 15 Maggio 2022 in 3:29 am
    Permalink

    This piece of writing is genuinely a nice one it helps new the web people, who are wishing for blogging.

  • 15 Maggio 2022 in 3:49 am
    Permalink

    Very good information. Lucky me I came across your blog by accident (stumbleupon).
    I have book-marked it for later!

  • 15 Maggio 2022 in 4:59 am
    Permalink

    My relatives all the time say that I am killing
    my time here at web, however I know I am getting know-how all the
    time by reading thes fastidious content.

  • 15 Maggio 2022 in 5:04 am
    Permalink

    Heya i’m for the first time here. I came across this board and I find It
    really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back
    and help others like you helped me.

  • 15 Maggio 2022 in 5:07 am
    Permalink

    Hi there! I understand this is somewhat off-topic however I needed to ask.

    Does operating a well-established blog like yours
    require a lot of work? I’m completely new to blogging but I do
    write in my diary on a daily basis. I’d like to start a
    blog so I can share my experience and views online.
    Please let me know if you have any suggestions or tips for brand new aspiring bloggers.

    Thankyou!

  • 15 Maggio 2022 in 5:31 am
    Permalink

    Helpful information. Fortunate me I discovered your website
    accidentally, and I’m stunned why this twist of fate did not happened in advance!
    I bookmarked it.

  • 15 Maggio 2022 in 6:08 am
    Permalink

    I just like the helpful information you supply in your articles.
    I’ll bookmark your blog and test once more here frequently.
    I’m rather certain I’ll learn a lot of new stuff
    right right here! Good luck for the next!

  • 15 Maggio 2022 in 6:21 am
    Permalink

    Hi there would you mind sharing which blog platform you’re
    working with? I’m going to start my own blog soon but I’m having a tough time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your layout seems different
    then most blogs and I’m looking for something unique.
    P.S My apologies for being off-topic but I had to ask!

  • 15 Maggio 2022 in 6:27 am
    Permalink

    Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.
    I’ll make sure to bookmark it and return to read more
    of your useful information. Thanks for the post.
    I will certainly return.

  • 15 Maggio 2022 in 7:16 am
    Permalink

    Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources
    back to your weblog? My blog site is in the very same
    area of interest as yours and my users would really benefit
    from some of the information you provide here.
    Please let me know if this ok with you. Cheers!

  • 15 Maggio 2022 in 7:19 am
    Permalink

    I was wondering if you ever considered changing the layout of your website?
    Its very well written; I love what youve got to say.
    But maybe you could a little more in the way of content so people
    could connect with it better. Youve got an awful lot
    of text for only having one or 2 pictures. Maybe you could space it out better?

  • 15 Maggio 2022 in 7:23 am
    Permalink

    The other day, while I was at work, my sister stole my iphone and tested to
    see if it can survive a 30 foot drop, just so she can be
    a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views.
    I know this is totally off topic but I had to share it with someone!

  • 15 Maggio 2022 in 7:45 am
    Permalink

    I am in fact grateful to the owner of this website
    who has shared this wonderful article at at this time.

  • 15 Maggio 2022 in 8:09 am
    Permalink

    I delight in, cause I discovered just what I used to be looking for.

    You have ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a great
    day. Bye

  • 15 Maggio 2022 in 8:24 am
    Permalink

    I’m not that much of a internet reader to be honest but your
    blogs really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your website to come back later.
    All the best

  • 15 Maggio 2022 in 8:47 am
    Permalink

    Excellent blog you’ve got here.. It’s difficult to find excellent writing
    like yours these days. I seriously appreciate people like you!
    Take care!!

  • 15 Maggio 2022 in 9:47 am
    Permalink

    What i do not understood is in truth how you are not actually much more neatly-preferred than you may be now.

    You’re very intelligent. You know thus significantly when it comes to this subject, made me
    for my part believe it from so many numerous
    angles. Its like men and women aren’t fascinated until it’s something to accomplish with
    Girl gaga! Your personal stuffs great. Always care for it
    up!

  • 15 Maggio 2022 in 10:24 am
    Permalink

    magnificent points altogether, you just received a logo new reader.
    What would you recommend about your put up
    that you made some days ago? Any certain?

  • 15 Maggio 2022 in 11:24 am
    Permalink

    Excellent site you have here.. It’s difficult to find high-quality writing like yours these days.
    I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

  • 15 Maggio 2022 in 12:16 pm
    Permalink

    Very good blog you have here but I was curious if you knew of any message boards that cover the same topics
    discussed in this article? I’d really like to be a part
    of group where I can get advice from other experienced people that share the same interest.

    If you have any suggestions, please let me know.
    Thank you!

  • 15 Maggio 2022 in 2:11 pm
    Permalink

    great issues altogether, you just received a new
    reader. What could you suggest about your put up that you simply made a few days in the past?
    Any certain?

  • 15 Maggio 2022 in 2:15 pm
    Permalink

    Woah! I’m really digging the template/theme of this site.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s difficult to get
    that “perfect balance” between user friendliness and appearance.
    I must say that you’ve done a very good job with this.
    In addition, the blog loads extremely quick for me on Firefox.

    Outstanding Blog!

  • 15 Maggio 2022 in 3:17 pm
    Permalink

    I have been surfing online greater than three hours
    nowadays, yet I never discovered any fascinating article like yours.
    It’s pretty price sufficient for me. Personally, if all webmasters and
    bloggers made good content material as you did, the net shall be a lot more helpful than ever before.

  • 15 Maggio 2022 in 3:58 pm
    Permalink

    Heya i’m for the first time here. I found this board and I
    to find It truly helpful & it helped me out a lot.
    I hope to offer one thing again and aid others such as you helped me.

  • 15 Maggio 2022 in 4:03 pm
    Permalink

    Howdy I am so thrilled I found your website, I really found you by accident, while I
    was looking on Google for something else, Anyways I am here now and would just like to say thanks a lot for a remarkable post
    and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have time to browse
    it all at the moment but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds,
    so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the great work.

  • 15 Maggio 2022 in 4:45 pm
    Permalink

    I am no longer sure the place you are getting your information, however good topic.
    I must spend a while finding out much more or working out more.
    Thank you for wonderful information I was on the lookout for this info
    for my mission.

  • 15 Maggio 2022 in 5:19 pm
    Permalink

    Hello colleagues, pleasant article and nice arguments commented here, I am really enjoying by these.

  • 15 Maggio 2022 in 5:43 pm
    Permalink

    What a information of un-ambiguity and preserveness of valuable experience concerning unpredicted emotions.

  • 15 Maggio 2022 in 7:01 pm
    Permalink

    If you desire to improve your experience just keep visiting this website and be updated with the most up-to-date information posted here.

  • 15 Maggio 2022 in 7:20 pm
    Permalink

    I do believe all the ideas you’ve presented to your post. They are very convincing
    and can certainly work. Still, the posts are very brief for newbies.
    Could you please prolong them a little from subsequent time?
    Thanks for the post.

  • 15 Maggio 2022 in 8:54 pm
    Permalink

    Hi, every time i used to check blog posts here in the early hours in the daylight, because i love to
    learn more and more.

  • 15 Maggio 2022 in 10:25 pm
    Permalink

    naturally like your website but you have to take a look at the spelling on quite a few of your posts.
    Many of them are rife with spelling problems and I in finding it very bothersome to inform the
    reality then again I will certainly come again again.

  • 15 Maggio 2022 in 11:48 pm
    Permalink

    Fine way of telling, and fastidious piece of writing to
    take facts regarding my presentation topic, which i am going to convey in academy.

  • 16 Maggio 2022 in 1:32 am
    Permalink

    I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you
    design this website yourself or did you hire someone to do it for you?

    Plz answer back as I’m looking to design my own blog and would like to
    find out where u got this from. thanks

  • 16 Maggio 2022 in 2:26 am
    Permalink

    What i don’t realize is in reality how you are no longer actually much more neatly-appreciated than you might be right now.

    You are very intelligent. You know therefore considerably when it comes to this subject, made me
    for my part consider it from numerous numerous angles.
    Its like women and men don’t seem to be fascinated until it is something to
    accomplish with Lady gaga! Your personal stuffs outstanding.
    Always maintain it up!

  • 16 Maggio 2022 in 3:30 am
    Permalink

    It’s amazing to pay a visit this web page and reading the views of all mates concerning
    this post, while I am also keen of getting knowledge.

  • 16 Maggio 2022 in 4:09 am
    Permalink

    Heya! I’m at work browsing your blog from my new iphone 3gs!
    Just wanted to say I love reading through your
    blog and look forward to all your posts! Keep up
    the fantastic work!

  • 16 Maggio 2022 in 4:23 am
    Permalink

    Hmm it appears like your website ate my first comment (it was
    extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I too am an aspiring blog writer but I’m still new to the whole thing.
    Do you have any tips for first-time blog writers?
    I’d genuinely appreciate it.

  • 16 Maggio 2022 in 5:57 am
    Permalink

    This paragraph will assist the internet users for setting up new
    web site or even a weblog from start to end.

  • 16 Maggio 2022 in 6:57 am
    Permalink

    Hello! I know this is kinda off topic but I’d figured
    I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog article or vice-versa?
    My site covers a lot of the same subjects as yours and I feel we
    could greatly benefit from each other. If you are interested feel free
    to send me an e-mail. I look forward to hearing from you!
    Wonderful blog by the way!

  • 16 Maggio 2022 in 7:04 am
    Permalink

    Tremendous issues here. I am very glad to see your article.

    Thank you so much and I’m looking forward to touch you.
    Will you please drop me a e-mail?

  • 16 Maggio 2022 in 8:16 am
    Permalink

    Hey I know this is off topic but I was wondering
    if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet
    my newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have
    some experience with something like this. Please let me know
    if you run into anything. I truly enjoy reading
    your blog and I look forward to your new updates.

  • 16 Maggio 2022 in 9:13 am
    Permalink

    I’m now not sure the place you’re getting your info, however good topic.
    I must spend some time studying more or figuring out more.
    Thank you for wonderful information I used to
    be looking for this info for my mission.

  • 16 Maggio 2022 in 9:28 am
    Permalink

    Amazing! This blog looks exactly like my old one!
    It’s on a completely different topic but it has pretty much the same page layout and design. Superb choice of colors!

  • 16 Maggio 2022 in 9:53 am
    Permalink

    magnificent issues altogether, you simply won a emblem new reader.
    What may you recommend in regards to your publish
    that you just made a few days in the past? Any sure?

  • 16 Maggio 2022 in 9:55 am
    Permalink

    It’s actually a great and helpful piece of info. I’m satisfied that you shared this useful information with us.
    Please stay us informed like this. Thanks for sharing.

  • 16 Maggio 2022 in 10:04 am
    Permalink

    It is in reality a great and useful piece of
    info. I am satisfied that you shared this helpful information with us.
    Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

  • 16 Maggio 2022 in 11:22 am
    Permalink

    Hola! I’ve been reading your site for a long time now and finally got the
    bravery to go ahead and give you a shout out from Humble Tx!

    Just wanted to mention keep up the fantastic work!

  • 16 Maggio 2022 in 1:38 pm
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your site.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more
    often. Did you hire out a developer to create your theme?
    Excellent work!

  • 16 Maggio 2022 in 1:38 pm
    Permalink

    We’re a gaggle of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your site provided us with useful info to work on.
    You have done an impressive activity and our entire community might be
    thankful to you.

  • 16 Maggio 2022 in 1:39 pm
    Permalink

    My brother recommended I might like this website.
    He was totally right. This post truly made my day.
    You can not imagine just how much time I had spent for this info!
    Thanks!

  • 16 Maggio 2022 in 1:56 pm
    Permalink

    you are truly a just right webmaster. The website loading pace is amazing.
    It sort of feels that you’re doing any distinctive trick.
    Also, The contents are masterpiece. you’ve
    done a excellent task in this subject!

  • 16 Maggio 2022 in 3:14 pm
    Permalink

    Simply wish to say your article is as astounding.
    The clearness for your post is just nice and i could assume
    you are knowledgeable in this subject. Well along with your
    permission let me to seize your RSS feed to keep up to date with impending post.
    Thank you a million and please carry on the enjoyable
    work.

  • 16 Maggio 2022 in 3:38 pm
    Permalink

    That is a good tip especially to those fresh to the
    blogosphere. Short but very precise information… Thanks for sharing this one.
    A must read post!

  • 16 Maggio 2022 in 5:52 pm
    Permalink

    I was recommended this website by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as nobody else
    know such detailed about my difficulty. You’re wonderful!
    Thanks!

  • 16 Maggio 2022 in 7:43 pm
    Permalink

    Awesome things here. I’m very satisfied to peer your article.
    Thanks a lot and I’m having a look ahead to touch you.
    Will you please drop me a mail?

  • 16 Maggio 2022 in 7:46 pm
    Permalink

    Greetings from California! I’m bored at work so I decided
    to check out your site on my iphone during lunch break.
    I really like the knowledge you provide here and can’t wait to take
    a look when I get home. I’m shocked at how fast your
    blog loaded on my mobile .. I’m not even using WIFI,
    just 3G .. Anyhow, excellent site!

  • 16 Maggio 2022 in 8:06 pm
    Permalink

    You have made some decent points there. I looked on the web for more info about the issue and
    found most people will go along with your views on this web
    site.

  • 16 Maggio 2022 in 8:08 pm
    Permalink

    I was excited to uncover this web site. I wanted to thank you for your time for this wonderful read!!
    I definitely appreciated every bit of it and I have you saved as a favorite to look at new stuff in your
    blog.

  • 16 Maggio 2022 in 10:15 pm
    Permalink

    I love what you guys are up too. Such clever work and reporting!
    Keep up the terrific works guys I’ve incorporated you guys to my own blogroll.

  • 16 Maggio 2022 in 10:37 pm
    Permalink

    Having read this I believed it was rather enlightening.
    I appreciate you finding the time and energy to put this
    informative article together. I once again find myself spending a lot of time
    both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it!

  • 16 Maggio 2022 in 10:59 pm
    Permalink

    I pay a visit every day a few sites and blogs to read posts, however this webpage provides feature based writing.

  • 16 Maggio 2022 in 11:34 pm
    Permalink

    Everyone loves what you guys tend to be up too. Such clever work and coverage!

    Keep up the amazing works guys I’ve included you guys
    to my blogroll.

  • 16 Maggio 2022 in 11:44 pm
    Permalink

    Hi there it’s me, I am also visiting this website regularly,
    this website is really pleasant and the users are genuinely sharing pleasant thoughts.

  • 16 Maggio 2022 in 11:46 pm
    Permalink

    Hi! This is my first visit to your blog! We are a collection of
    volunteers and starting a new project in a community in the same
    niche. Your blog provided us valuable information to work on. You
    have done a marvellous job!

  • 16 Maggio 2022 in 11:46 pm
    Permalink

    We are a group of volunteers and opening a new scheme
    in our community. Your web site provided us with valuable information to work on. You’ve done an impressive job
    and our entire community will be thankful to you.

  • 17 Maggio 2022 in 1:45 am
    Permalink

    When some one searches for his required thing, therefore he/she desires to be available that in detail, therefore that thing is maintained over here.

  • 17 Maggio 2022 in 2:29 am
    Permalink

    Hi! I’ve been reading your web site for a while now and finally got
    the bravery to go ahead and give you a shout out from Lubbock
    Texas! Just wanted to mention keep up the fantastic job!

  • 17 Maggio 2022 in 2:38 am
    Permalink

    If you want to increase your know-how just keep visiting this website and be updated with the latest
    news update posted here.