SAINT, IPNOSI E’ STATA UNA BOMBA ATOMICA!

Saint come descriverebbe Saint a chi non lo conosce?
Saint è un ragazzo normalissimo, con gli stessi e identici problemi che hanno i ragazzi della mia età… sono un sognatore, un rivoluzionario, uno che vuole essere la voce di chi non ha forza di strillare al mondo, essere il bastardo che ha lasciato un segno su questa terrà, uno che è riuscito a cambiare qualcosa.

Il tuo ultimo brano è “Ipnosi”. Nel brano collabori con Clementino, com’è stato registrare un brano con lui?
È uscito tutto molto naturale dopo 15 minuti dal nostro incontro avevamo già registrato e scritto il brano: è stata ipnosi vera e propria.


Descrivi con 3 parole Ipnosi. Perché quelle 3?
UNA BOMBA ATOMICA! È stato un brano venuto fuori in maniera molto naturale e che ha totalmente spiazzato tutte quelle persone che aspettavano il mio ritorno: li abbiamo rasi al suolo con più di 600.000 K in una settimana. Come volete chiamarla? Ahahaha.

Vedendo la tua discografia si nota un periodo di pausa, dal 2016 al 2020. Il silenzio ti è servito a crescere musicalmente e personalmente?
Assolutamente sì . Restando chiuso ho imparato a conoscere me stesso, a combattere con le mie paure e le mie dipendenze. Pensavo che tutto fosse finito, che non sarei stato in grado di riprendere in mano la situazione ma ho conosciuto Dio. Mi ha praticamente teso la mano in un mare in tempesta e mi ha tenuto in salvo. Quando pensi che sia finita è proprio allora che comincia la salita… che fantastica storia è la vita (cit.).

In passato hai collaborato con nomi del calibro di Gemitaiz e Achille Lauro. Con chi ti piacerebbe collaborare in futuro?
in Italia non c’è dubbio… con Vasco Rossi!!! Pilastro del rock and roll in Italia. Gzuz per la Germania e con i Good Charlotte e magari uno insieme ai Blink 182: chiedo così tanto? Ahahaha.

Con l’immediatezza dei social e la capacità di poter essere indipendente al 100%, pensi che al giorno d’oggi sia più facile emergere?
Penso che tutto nella vita abbia pro e contro, dunque dire  che è più facile è un parolone perché con gli sponsor e l’accessibilità a tutto l’ambiente musicale ci sono il triplo se non il quadruplo dei rapper di quando ho iniziato io, dove per registrare bisognava farsi un’ora e mezzo di mezzi e i prezzi non erano così accessibili. Ma eravamo 4 gatti…

Qual è il futuro di Saint? C’è un progetto discografico in cantiere? Puoi svelarci qualcosa?
Ci sono miliardi di progetti in cantiere, così tanti da poter costruire Dubai ahahahah. Completamente una nuova wave completamente un nuovo me. Non vedo l’ora di farvi ascoltare qualcosa… let’s rock!

Per concludere questa nostra piacevole chiacchierata, ti ringraziamo per la disponibilità e saluta e ringrazia chi vuoi.
Saluto la mia città, Roma, la mia famiglia e tutte le persone che mi supportano. God bless you!
 
Intervista a cura di Lorenzo Muto!

23 pensieri riguardo “SAINT, IPNOSI E’ STATA UNA BOMBA ATOMICA!

  • 7 Febbraio 2022 in 2:06 am
    Permalink

    it sometimes difficult to select the right kind of mens clothing but there are helpful buying guides on the internet,

  • 26 Marzo 2022 in 2:49 pm
    Permalink

    I know this website gives quality based articles
    and extra material, is there any other site which gives these information in quality?

  • 27 Marzo 2022 in 9:48 pm
    Permalink

    I visit everyday a few web pages and blogs to read content, however
    this web site gives feature based content.

  • 2 Aprile 2022 in 11:25 am
    Permalink

    It’s awesome to go to see this web page and reading the views of all mates regarding this paragraph, while I am
    also eager of getting familiarity.

  • 2 Aprile 2022 in 4:45 pm
    Permalink

    Hey there are using WordPress for your site platform? I’m new to
    the blog world but I’m trying to get started and create my
    own. Do you require any coding expertise to make your
    own blog? Any help would be greatly appreciated!

  • 3 Aprile 2022 in 12:28 pm
    Permalink

    My partner and I stumbled over here different web address and thought I should check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look forward to checking out your web page yet again.

  • 4 Aprile 2022 in 3:07 am
    Permalink

    Undeniably believe that which you said. Your favorite reason seemed
    to be on the internet the easiest thing to be aware of.
    I say to you, I definitely get irked while people think about worries
    that they just do not know about. You managed to
    hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal.
    Will likely be back to get more. Thanks

  • 4 Aprile 2022 in 8:03 am
    Permalink

    Hey there! I’ve been following your site for a long time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out
    from Lubbock Texas! Just wanted to tell you keep up the great work!

  • 5 Aprile 2022 in 1:10 am
    Permalink

    Valuable info. Fortunate me I found your site unintentionally, and
    I am shocked why this coincidence did not took place earlier!
    I bookmarked it.

  • 5 Aprile 2022 in 1:57 pm
    Permalink

    Amazing blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog stand out.

    Please let me know where you got your theme. With thanks

  • 5 Aprile 2022 in 11:35 pm
    Permalink

    An interesting discussion is worth comment. I think that you need to publish more on this subject matter, it
    might not be a taboo matter but usually people do
    not talk about such issues. To the next! Kind regards!!

  • 6 Aprile 2022 in 2:28 pm
    Permalink

    Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you so much, However I am encountering difficulties with your RSS.

    I don’t understand the reason why I am unable to join it.

    Is there anyone else having similar RSS issues? Anyone who
    knows the solution can you kindly respond? Thanx!!

  • 6 Aprile 2022 in 7:53 pm
    Permalink

    I could not refrain from commenting. Exceptionally well written!

  • 7 Aprile 2022 in 3:59 am
    Permalink

    This site was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something that helped
    me. Thank you!

  • 10 Aprile 2022 in 4:49 pm
    Permalink

    Hello just wanted to give you a brief heads up and let you know
    a few of the pictures aren’t loading properly. I’m not sure
    why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different web browsers and
    both show the same outcome.

  • 10 Maggio 2022 in 6:00 am
    Permalink

    I am genuinely delighted to read this blog posts which includes tons of useful
    information, thanks for providing these kinds of data.

  • 11 Maggio 2022 in 8:06 pm
    Permalink

    What’s up to every one, for the reason that I am really keen of reading this
    web site’s post to be updated regularly. It carries fastidious information.

  • 16 Maggio 2022 in 12:26 pm
    Permalink

    Hello! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing months of hard work due to no backup.

    Do you have any solutions to prevent hackers?

  • 5 Giugno 2022 in 8:49 am
    Permalink

    It’s an remarkable piece of writing in favor of all the web users; they will take benefit from
    it I am sure.

  • 6 Giugno 2022 in 4:08 pm
    Permalink

    You actually make it seem so easy with your presentation but I find this
    topic to be actually something that I think I would never understand.
    It seems too complicated and extremely broad for me.
    I am looking forward for your next post, I’ll
    try to get the hang of it!

  • 8 Giugno 2022 in 8:27 pm
    Permalink

    Woah! I’m really enjoying the template/theme of this site.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s challenging to get
    that “perfect balance” between usability and visual appearance.
    I must say you have done a great job with this. Additionally, the
    blog loads very quick for me on Opera. Exceptional Blog!

  • 14 Giugno 2022 in 4:23 am
    Permalink

    I’m no longer positive where you are getting your information, however great topic.
    I must spend a while studying more or figuring out more.
    Thank you for wonderful information I used to be searching for
    this info for my mission.