LUDWIG, VOGLIO FARVI SOGNARE CON LA MIA MUSICA!

Salve Ludwig, è un grande piacere per noi averti come ospite su Exclusive Magazine!

Per prima cosa vorremmo chiederti com’è nata la tua passione per la musica ed in particolare per la console?

E’ nata da molto piccolo ai tempi del Festivalbar prima per poi passare alla musica dance anni ’90 con artisti come Gabry Ponte e Gigi D’Agostino. Per quanto riguarda la console mi sono appassionato invece in età più adulta grazie soprattutto all’House visto che c’era una discoteca a Roma chiamata “Diabolika” dove venivano artisti importanti come Paolo Bolognesi, DJ Twice, Emix e vedendo loro mi sono detto di volerlo fare anche io.

Quando hai iniziato a cantare? E come nasce il tuo soprannome Ludwig?

Ho iniziato a cantare nel 2018 dopo anni da DJ facendo una scommessa con la mia prima canzone “Un pò de que”. Il mio soprannome viene invece dal mio nome Ludovico e dalla sinfonia di Ludwig tratta da Beethoven presente nel film Arancia Meccanica, lo utilizzavo già da piccolo ai tempi di Facebook.

Parlaci del tuo primo EP “Curioso” e di quanto è stato importante per lo sviluppo della tua carriera.

E’ stato il mio primo progetto musicale ed è stato molto importante perchè ha racchiuso tutto il mio mondo e mi ha lanciato a livello professionale in un settore in cui non ero mai stato.

Negli ultimi anni hai sfornato molte hit importanti, ma ce ne è una alla quale sei particolarmente legato?

“Domani ci passa” è quella a cui sono più affezionato, visto che tra l’altro ci ho fatto anche un disco di platino.


È uscito da poco lo spettacolare video del tuo nuovo singolo “Partire” e volevamo chiederti come è nato questo richiamo molto simpatico al cartone Peter Pan e quindi cosa intendi trasmettere con questa splendida canzone?

Sia il titolo della canzone che il cartone a cui sono legato si lega molto con la situazione attuale. “Partire” è un pò una cosa di testa, come l’immaginazione che si trova in “Peter Pan” dove si immaginavano persino il cibo e quindi vi ho voluto portare a fare un viaggio nella mia “Isola che non c’è”. Partire verso il divertimento e la spensieratezza!

Visto anche il tuo ingresso in Warner Music i tuoi fans dovranno aspettarsi a breve il tuo primo vero e proprio album ufficiale?

Sicuramente c’è la volontà di fare un album ma questa cosa non accadrà nel 2021, però sicuramente questo viaggio del mio singolo “Partire” avrà una meta verso qualcosa di bello a breve…

A quali artisti ti sei maggiormente ispirato e con chi sogneresti un giorno di arrivare a collaborare?

La mia musica è soprattutto pop dance e mi sono molto ispirato a Gabry Ponte, con cui tra l’altro ho già collaborato. Non ho un’artista in particolare con cui sogno di collaborare, ma anzi preferisco far sognare gli altri con la mia musica.

Sappiamo che tu ami molto esibirti dal vivo e quindi volevamo chiederti se sei fiducioso di tornare a farlo già in estate? Oppure ti stai già preparando magari per l’autunno?

Io mi sto preparando per questa estate, le date le abbiamo già bucate e quindi sono fiducioso. Siamo riusciti a fare il tour l’estate scorsa senza vaccini, mentre per quest’anno abbiamo in programma date in tutta Italia e siamo fiduciosi.

Ti ringraziamo Ludwig per la disponibilità per questa intervista e ti invitiamo a concludere salutando chi più ritieni opportuno.

Ringrazio tutti quelli che mi seguono e mi supportano da sempre.
 

27 pensieri riguardo “LUDWIG, VOGLIO FARVI SOGNARE CON LA MIA MUSICA!

  • 1 Febbraio 2022 in 12:41 am
    Permalink

    Thank you for another informative blog. The place else could I
    get that kind of information written in such an ideal
    way? I’ve a mission that I’m just now operating on, and I’ve been on the look out for such info.

  • 7 Febbraio 2022 in 7:31 am
    Permalink

    I merely want to create a quick comment to be able to express gratitude to you for all those wonderful pointers you will be posting at this site. My time consuming internet investigation has in the end of the day been rewarded with good quality means to offer my guests. I might say that many people prospects can be extremely endowed to appear in a fantastic network with methods . marvellous individuals with useful hints. I find myself quite privileged to get used your webpages and look forward to really more fabulous minutes reading here. Many thanks for many things.

  • 17 Febbraio 2022 in 12:59 am
    Permalink

    An interesting discussion will be worth comment. I do think that you need to write much more about this topic, it might not become a taboo subject but normally individuals are insufficient to communicate in on such topics. To a higher. Cheers

  • 9 Marzo 2022 in 7:12 pm
    Permalink

    Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.
    I will make sure to bookmark it and return to read more of your useful
    information. Thanks for the post. I will definitely comeback.

  • 26 Marzo 2022 in 4:58 am
    Permalink

    Nice answer back in return of this question with firm arguments and explaining all regarding that.

  • 27 Marzo 2022 in 10:18 am
    Permalink

    Link exchange is nothing else but it is only placing the other
    person’s website link on your page at suitable place and other person will also do same in support of
    you.

  • 2 Aprile 2022 in 10:17 am
    Permalink

    This is really interesting, You are a very
    skilled blogger. I have joined your rss feed and
    look forward to seeking more of your wonderful post.
    Also, I’ve shared your website in my social networks!

  • 3 Aprile 2022 in 10:17 am
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I found this board and I find It truly helpful & it
    helped me out a lot. I am hoping to present something again and help others like
    you aided me.

  • 4 Aprile 2022 in 1:26 pm
    Permalink

    I am regular visitor, how are you everybody? This piece of writing
    posted at this site is actually fastidious.

  • 4 Aprile 2022 in 11:28 pm
    Permalink

    Your style is so unique in comparison to other folks I’ve read stuff from.

    Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just book mark this site.

  • 5 Aprile 2022 in 10:09 pm
    Permalink

    Hi there everyone, it’s my first pay a quick visit at this website, and piece of writing is truly fruitful for me, keep up posting
    these types of articles.

  • 6 Aprile 2022 in 5:45 pm
    Permalink

    What’s up i am kavin, its my first occasion to commenting anyplace, when i read this paragraph i thought i could also create comment due to this sensible paragraph.

  • 7 Aprile 2022 in 4:37 am
    Permalink

    Nice weblog here! Also your web site loads up fast!
    What web host are you using? Can I am getting your
    associate hyperlink on your host? I wish my site loaded up as quickly as yours lol

  • 10 Aprile 2022 in 2:09 pm
    Permalink

    Greetings from Los angeles! I’m bored at work so I decided to browse your site on my iphone during lunch
    break. I really like the information you provide here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m amazed at how fast your blog loaded on my
    phone .. I’m not even using WIFI, just 3G ..

    Anyhow, great site!

  • 18 Aprile 2022 in 3:10 am
    Permalink

    Hello there, just became alert to your blog through
    Google, and found that it is really informative. I’m going
    to watch out for brussels. I’ll appreciate if you continue this in future.
    A lot of people will be benefited from your writing.

    Cheers!

    Here is my blog click here

  • 10 Maggio 2022 in 4:18 am
    Permalink

    This is the perfect website for anybody who hopes to understand this
    topic. You realize a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally would want to…HaHa).
    You definitely put a brand new spin on a topic that’s
    been written about for ages. Excellent stuff, just great!

  • 11 Maggio 2022 in 9:21 pm
    Permalink

    For latest information you have to pay a quick visit the web and on the web I found this web
    page as a finest web page for most recent updates.

  • 16 Maggio 2022 in 6:46 pm
    Permalink

    I visited many websites but the audio feature for audio songs present
    at this website is in fact excellent.

  • 5 Giugno 2022 in 9:23 am
    Permalink

    I all the time emailed this weblog post page to all my associates, since if like
    to read it then my links will too.

  • 5 Giugno 2022 in 10:39 pm
    Permalink

    I blog often and I genuinely appreciate your information. The article has truly peaked my interest.
    I am going to bookmark your blog and keep checking for new details about
    once a week. I subscribed to your RSS feed as well.

  • 6 Giugno 2022 in 12:52 am
    Permalink

    Hi there, the whole thing is going fine here and ofcourse every one is sharing information, that’s actually good, keep up writing.

  • 6 Giugno 2022 in 4:13 pm
    Permalink

    What’s up colleagues, its fantastic piece of writing about tutoringand fully defined, keep it up all the
    time.

  • 7 Giugno 2022 in 10:30 pm
    Permalink

    Hello friends, its impressive piece of writing on the
    topic of tutoringand completely explained, keep it up all the time.