GAIA GENTILE, LA MIA MUSICA FUORI TENDENZA!

Ciao Gaia Gentile ti ringraziamo per il tempo che ci dedicherai che ci dedicherai per rispondere alle nostre domande il primo quesito che vogliamo porti riguarda il tuo nome artistico : come è stato scelto?

Non ho potuto scegliere altrimenti, perché amo troppo il mio nome all’anagrafe: Gaia Gentile. È troppo in sintonia col mio essere.

 

Da poco è uscito “Sono Fuori” il tuo nuovo album di inediti prima di porti domande specifiche su alcuni brani dell’album volevamo sapere cosa rappresenta per te questa raccolta di brani?

È un pezzo di fegato e di cuore. Ci ho messo tutta la passione. È un disco scoppiettante e mi piace pensarlo: sorprendente. Ci sono canzoni piene contaminazione di stili, senza veli e ricche di pathos. Ho volutamente scritto un disco, anche in collaborazione con importanti autori, con l’intento di lasciare un segno. L’usa e getta non fa per me.

 

In “Fuori tendenza” ci racconti di alcuni dei luoghi comuni che gli artisti sono obbligati a sentire ogni giorno come ad esempio “tu sei un cantante limitati a cantare”, dal canto tuo invece cosa pensi che debba “essere” un cantante al giorno d’oggi oltre a un mero esecutore musicale?

Sarebbe bellissimo se fosse anche un narratore di storie oltre ad intrattenitore, che provi anche ad emozionare ed educate. Abbiamo esempi di artisti intramontabili, se lo sono ci sarà un perché, che prima di pensare al beat più figo da inserire nella canzone, avevano qualcosa da comunicare. E questo andava pari passo con la musica e non necessariamente con le regole del mercato.

 

Il cd ha una varietà incedibile di suoni e mood nelle strumentali ci racconti la storia dietro a 2 delle basi dei brani?

 Non ho voluto pormi limiti. Volevo esordire in tutta la mia versatilità vocale e la versatilità di ascolti musicali che hanno condizionanato il mio modo di scrivere. La nascita di mia nipote, ad esempio, mi ha ispirato una ninnananna. Richiama molto il mondo Disney, d’altronde io sono cresciuta a pane e Disney. Poi, ho scritto un pezzo dance, ispirandomi a una storia omosessuale, perché anch’io nel mio piccolo provo a fare qualcosa contro l’insensibilità e la pochezza umana.

 

“il momento giusto è quello che scegli tu” questo ci dici in “non aspettare”, c’è stato nella tua carriera un bivio dove la scelta giusta è stata fatta nel momento giusto?

Si, la pandemia mi ha aiutata a capire cosa volessi nel concreto e a farmi fare la scelta giusta. E nonostante il brutto periodo, eccomi qui con una squadra meravigliosa, con un disco pieno di anima e tanta voglia di girare l’Italia e il mondo attraverso le canzoni.

 

La copertina dell’album, immaginiamo, è un tributo a matrix, volevamo chiederti la tua lingua arcobaleno l’assunzione di quale  pillola rappresenta.

Bellissima domanda. Partendo dal concetto Matrix, quindi la scelta della pillola del mondo reale o irreale, io voglio assumere la mia pillola colorata. Nessun condizionamento, io sono l’artista/artefice di me stesso e tra il rosso e il blu, io preferisco l’arcobaleno.

 

Ci sono dei brani che sono stati “scartati” da questo cd?

Soltanto uno: lo stiamo tenendo in caldo per presentarlo a Sanremo.

 

Domande extramusicale : sei a capo del wwf e chiedono un nuovo logo per rinnovare il problema ecologico odierno, che logo decidi di commissionare?

Sarebbe più facile provare a disegnarlo, ma dovendo descriverlo, commissionerei un logo con un orso polare rinsecchito che defeca un piccolo pesce intrappolato in una busta. È estremo, ma come estremo è il problema che affligge l’ecosistema.

 

Ti ringraziamo per la tua disponibilità nel rispondere alle nostre domande. Ti invitiamo a salutare e ringraziare chi vuoi come conclusione della nostra chiacchierata!

Ringrazio di cuore voi che siete stati curiosi e attenti verso me e la mia musica e tutti coloro i quali leggeranno e cercheranno di approfondire cosa ci sia dietro un disco, un singolo, un titolo.

Intervista a cura di Jean Denis Marchiori!

73 pensieri riguardo “GAIA GENTILE, LA MIA MUSICA FUORI TENDENZA!

  • 27 Marzo 2022 in 5:05 am
    Permalink

    Hello! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing months of hard work due to no data
    backup. Do you have any solutions to prevent hackers?

  • 10 Giugno 2022 in 11:46 am
    Permalink

    Excellent post! We will be linking to this particularly great
    content on our website. Keep up the good writing.

  • 10 Giugno 2022 in 12:09 pm
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you, However I am encountering troubles with your RSS.

    I don’t know the reason why I am unable to subscribe to it.
    Is there anybody else having similar RSS issues? Anybody who knows the answer will you
    kindly respond? Thanks!!

  • 10 Giugno 2022 in 12:14 pm
    Permalink

    It’s actually a nice and helpful piece of info. I’m glad that you just shared this helpful info with us.
    Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.

  • 10 Giugno 2022 in 1:13 pm
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this write-up plus the rest of the
    site is very good.

  • 10 Giugno 2022 in 2:01 pm
    Permalink

    Whats up this is somewhat of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if
    you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no
    coding know-how so I wanted to get guidance from someone with
    experience. Any help would be greatly appreciated!

  • 10 Giugno 2022 in 2:38 pm
    Permalink

    Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon everyday.

    It’s always useful to read articles from other authors and use something from other web
    sites.

  • 10 Giugno 2022 in 4:15 pm
    Permalink

    Unquestionably believe that which you said. Your favorite justification seemed to be on the
    net the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people think about worries
    that they plainly don’t know about. You managed to hit
    the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side
    effect , people could take a signal. Will likely be back to get more.
    Thanks

  • 10 Giugno 2022 in 4:41 pm
    Permalink

    Hey there! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to give it a look.
    I’m definitely enjoying the information. I’m book-marking and will
    be tweeting this to my followers! Wonderful blog and fantastic
    style and design.

  • 10 Giugno 2022 in 4:41 pm
    Permalink

    Your style is unique in comparison to other people I’ve read stuff from.
    Many thanks for posting when you’ve got the opportunity,
    Guess I’ll just bookmark this page.

  • 10 Giugno 2022 in 4:54 pm
    Permalink

    Ahaa, its fastidious dialogue on the topic
    of this piece of writing at this place at this weblog, I have read all that,
    so at this time me also commenting here.

  • 10 Giugno 2022 in 6:37 pm
    Permalink

    Excellent post. I was checking continuously
    this blog and I am impressed! Very helpful info
    specifically the last part 🙂 I care for such
    information a lot. I was seeking this particular info for a long
    time. Thank you and best of luck.

  • 10 Giugno 2022 in 6:55 pm
    Permalink

    Heya exceptional website! Does running a blog such as this require a large amount of work?

    I have no expertise in computer programming however I was hoping to start my own blog soon. Anyhow, should you have any ideas or tips for new blog owners please share.
    I know this is off subject however I simply needed to ask.
    Appreciate it!

  • 10 Giugno 2022 in 6:55 pm
    Permalink

    Have you ever considered writing an ebook or guest authoring on other blogs?
    I have a blog based upon on the same subjects you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my
    visitors would value your work. If you are even remotely interested, feel free
    to send me an e-mail.

  • 10 Giugno 2022 in 7:14 pm
    Permalink

    Hmm it looks like your site ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your
    blog. I too am an aspiring blog blogger but I’m still new
    to everything. Do you have any tips for newbie blog writers?
    I’d certainly appreciate it.

  • 10 Giugno 2022 in 7:26 pm
    Permalink

    Hi mates, its enormous post on the topic of cultureand completely defined, keep it up all the time.

  • 10 Giugno 2022 in 7:32 pm
    Permalink

    This is a topic which is near to my heart…
    Many thanks! Exactly where are your contact details
    though?

  • 10 Giugno 2022 in 7:42 pm
    Permalink

    In fact when someone doesn’t be aware of afterward its up to other visitors
    that they will assist, so here it happens.

  • 10 Giugno 2022 in 9:59 pm
    Permalink

    Excellent post. I used to be checking constantly
    this weblog and I am impressed! Extremely useful info particularly the remaining part 🙂 I care for such
    info a lot. I used to be seeking this certain info for a long time.
    Thank you and good luck.

  • 10 Giugno 2022 in 11:59 pm
    Permalink

    Undeniably believe that which you stated. Your favorite justification seemed
    to be on the net the simplest thing to be aware of. I say to you, I
    certainly get irked while people think about worries that they
    just don’t know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined
    out the whole thing without having side-effects , people could take a signal.
    Will probably be back to get more. Thanks

  • 11 Giugno 2022 in 12:03 am
    Permalink

    My family members every time say that I am killing my time here at
    net, but I know I am getting familiarity all the time by reading
    thes fastidious articles or reviews.

  • 11 Giugno 2022 in 12:30 am
    Permalink

    I have fun with, cause I found just what I was
    having a look for. You have ended my four day long hunt!
    God Bless you man. Have a great day. Bye

  • 11 Giugno 2022 in 1:22 am
    Permalink

    Great items from you, man. I have be aware your stuff prior to and you’re simply too wonderful.
    I really like what you’ve got right here, really like what you’re stating and the way in which wherein you are saying it.
    You are making it enjoyable and you continue to care for to keep it wise.
    I can not wait to learn much more from you. That is actually
    a great web site.

  • 11 Giugno 2022 in 1:31 am
    Permalink

    Hey There. I found your blog using msn. This is a really well written article.
    I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful info.
    Thanks for the post. I will definitely comeback.

  • 11 Giugno 2022 in 1:42 am
    Permalink

    Hi there to every body, it’s my first visit of this web site; this blog consists of amazing and truly fine information in support of visitors.

  • 11 Giugno 2022 in 1:44 am
    Permalink

    Hi there friends, how is everything, and what you want
    to say on the topic of this paragraph, in my view its genuinely remarkable in favor of me.

  • 11 Giugno 2022 in 3:24 am
    Permalink

    Thanks for sharing your info. I really appreciate your efforts and I am waiting for your further
    write ups thank you once again.

  • 11 Giugno 2022 in 3:31 am
    Permalink

    Normally I don’t learn post on blogs, but I wish to say that
    this write-up very compelled me to try and do it! Your writing style has been amazed
    me. Thank you, quite great article.

  • 11 Giugno 2022 in 4:43 am
    Permalink

    Excellent blog you’ve got here.. It’s hard to find high-quality writing like yours these days.
    I honestly appreciate people like you! Take care!!

  • 11 Giugno 2022 in 7:30 am
    Permalink

    These are in fact enormous ideas in on the topic of blogging.
    You have touched some good things here. Any way keep up
    wrinting.

  • 11 Giugno 2022 in 8:34 am
    Permalink

    Good way of telling, and nice post to get facts regarding my presentation focus, which i am going
    to present in school.

  • 11 Giugno 2022 in 9:53 am
    Permalink

    Thanks for sharing your thoughts on website. Regards

  • 11 Giugno 2022 in 12:03 pm
    Permalink

    What i do not realize is if truth be told how you are
    no longer really much more well-favored than you may be now.
    You are very intelligent. You realize thus considerably relating
    to this matter, made me personally consider it from a lot of varied angles.
    Its like men and women aren’t involved until it is something
    to do with Lady gaga! Your personal stuffs outstanding.
    Always care for it up!

  • 11 Giugno 2022 in 12:36 pm
    Permalink

    Excellent way of telling, and good article to obtain information about my
    presentation subject, which i am going to deliver in academy.

  • 11 Giugno 2022 in 12:40 pm
    Permalink

    Heya i’m for the first time here. I came across this board and I find It
    really useful & it helped me out much. I hope to give
    something back and help others like you aided me.

  • 11 Giugno 2022 in 1:19 pm
    Permalink

    It’s amazing for me to have a web page, which is beneficial in support of my know-how.
    thanks admin

  • 11 Giugno 2022 in 1:43 pm
    Permalink

    Hello i am kavin, its my first occasion to commenting anyplace,
    when i read this paragraph i thought i could also create comment
    due to this sensible post.

  • 11 Giugno 2022 in 2:06 pm
    Permalink

    Hi there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I really enjoy reading your articles.
    Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same topics?
    Many thanks!

  • 11 Giugno 2022 in 2:07 pm
    Permalink

    Hmm it appears like your site ate my first comment (it
    was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I too am an aspiring blog writer but I’m still new to everything.

    Do you have any tips and hints for novice blog writers?
    I’d definitely appreciate it.

  • 11 Giugno 2022 in 2:48 pm
    Permalink

    I know this web site presents quality depending
    posts and extra stuff, is there any other site which
    offers these kinds of stuff in quality?

  • 11 Giugno 2022 in 3:48 pm
    Permalink

    What’s up to every body, it’s my first pay a visit of this blog;
    this blog carries awesome and truly good material in favor of readers.

  • 11 Giugno 2022 in 7:02 pm
    Permalink

    Thanks for your marvelous posting! I truly enjoyed reading it,
    you happen to be a great author. I will always bookmark your blog and will eventually come back down the road.
    I want to encourage you to ultimately continue your
    great work, have a nice morning!

  • 11 Giugno 2022 in 7:07 pm
    Permalink

    Excellent pieces. Keep posting such kind of info on your page.
    Im really impressed by it.
    Hey there, You have done a great job. I will definitely digg it and individually suggest to my friends.
    I’m sure they’ll be benefited from this website.

  • 11 Giugno 2022 in 8:30 pm
    Permalink

    Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and
    you’re just too fantastic. I actually like what you’ve acquired
    here, certainly like what you’re stating
    and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it smart.

    I cant wait to read much more from you. This
    is actually a tremendous site.

  • 11 Giugno 2022 in 8:57 pm
    Permalink

    It’s really a nice and helpful piece of information. I’m happy that you shared this
    helpful info with us. Please stay us informed like this.
    Thank you for sharing.

  • 11 Giugno 2022 in 10:38 pm
    Permalink

    Wonderful website. Plenty of helpful information here.
    I’m sending it to several friends ans additionally sharing in delicious.
    And certainly, thanks to your effort!

  • 11 Giugno 2022 in 11:22 pm
    Permalink

    Hi, I think your website might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it
    has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, great blog!

  • 12 Giugno 2022 in 12:53 am
    Permalink

    I am not sure where you’re getting your info, but great topic.
    I needs to spend some time learning more or understanding
    more. Thanks for magnificent information I
    was looking for this info for my mission.

  • 12 Giugno 2022 in 2:35 am
    Permalink

    Outstanding post but I was wanting to know if you
    could write a litte more on this subject? I’d be very thankful if you could elaborate a little bit more.
    Thank you!

  • 12 Giugno 2022 in 3:28 am
    Permalink

    You’re so interesting! I do not suppose I’ve read through a
    single thing like this before. So nice to discover another person with unique thoughts on this subject matter.
    Seriously.. many thanks for starting this up.
    This site is one thing that’s needed on the internet, someone with
    some originality!

  • 12 Giugno 2022 in 5:57 am
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this post and
    also the rest of the website is also very good.

  • 12 Giugno 2022 in 6:08 am
    Permalink

    Hello there! I simply want to give you a huge thumbs up for the excellent information you have here on this post.
    I will be coming back to your site for more soon.

  • 12 Giugno 2022 in 6:30 am
    Permalink

    This is my first time pay a quick visit at here and i am in fact impressed
    to read all at single place.

  • 12 Giugno 2022 in 7:06 am
    Permalink

    I think this is among the most vital info for me.
    And i am glad reading your article. But want to remark on few general things, The
    web site style is ideal, the articles is really excellent :
    D. Good job, cheers

  • 12 Giugno 2022 in 8:09 am
    Permalink

    It is perfect time to make some plans for the long run and it is time to
    be happy. I’ve learn this publish and if I may just I desire to counsel you few attention-grabbing things or suggestions.
    Maybe you can write subsequent articles regarding this article.

    I want to learn more issues about it!

  • 12 Giugno 2022 in 8:38 am
    Permalink

    You ought to be a part of a contest for one of the greatest blogs
    on the web. I am going to recommend this website!

  • 12 Giugno 2022 in 8:53 am
    Permalink

    Fastidious answer back in return of this query with firm arguments and explaining all about that.

  • 12 Giugno 2022 in 9:02 am
    Permalink

    Wow! This blog looks just like my old one! It’s on a totally different
    topic but it has pretty much the same layout and design. Superb choice
    of colors!

  • 12 Giugno 2022 in 9:07 am
    Permalink

    I used to be able to find good information from your blog articles.

  • 12 Giugno 2022 in 9:49 am
    Permalink

    Thanks designed for sharing such a nice thought, post is fastidious, thats why i
    have read it entirely

  • 12 Giugno 2022 in 10:40 am
    Permalink

    What’s up, I log on to your blogs on a regular basis.

    Your humoristic style is awesome, keep up the good work!

  • 12 Giugno 2022 in 11:11 am
    Permalink

    If you desire to get much from this article then you
    have to apply these strategies to your won website.

  • 12 Giugno 2022 in 12:06 pm
    Permalink

    Excellent article. Keep posting such kind of info
    on your site. Im really impressed by it.
    Hey there, You have done an incredible job. I’ll certainly digg it and for my part recommend to my friends.

    I’m sure they’ll be benefited from this website.

  • 12 Giugno 2022 in 2:55 pm
    Permalink

    When someone writes an paragraph he/she keeps the plan of a user
    in his/her brain that how a user can be aware of it. Therefore that’s why this paragraph is great.
    Thanks!

  • 12 Giugno 2022 in 3:03 pm
    Permalink

    I am extremely inspired with your writing talents and also with the structure on your blog.
    Is that this a paid subject or did you modify it your self?
    Anyway stay up the nice high quality writing, it is rare to see a nice weblog like this one
    today..

  • 12 Giugno 2022 in 3:28 pm
    Permalink

    Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your webpage?
    My blog is in the very same area of interest as yours and my users would truly benefit from some
    of the information you provide here. Please let me know if this okay with you.

    Many thanks!

  • 12 Giugno 2022 in 3:42 pm
    Permalink

    Fastidious replies in return of this question with firm arguments and explaining all regarding
    that.

  • 12 Giugno 2022 in 3:57 pm
    Permalink

    Hello! I could have sworn I’ve been to this website before but after
    checking through some of the post I realized it’s new
    to me. Nonetheless, I’m definitely happy I found it and
    I’ll be bookmarking and checking back often!

  • 12 Giugno 2022 in 4:39 pm
    Permalink

    I am genuinely grateful to the holder of this web page who
    has shared this great piece of writing at at this time.

  • 12 Giugno 2022 in 4:39 pm
    Permalink

    Aw, this was a very good post. Spending some time and actual effort to create a great article… but what can I
    say… I put things off a lot and don’t manage to get anything
    done.

  • 12 Giugno 2022 in 6:09 pm
    Permalink

    Thanks in support of sharing such a pleasant
    thought, piece of writing is good, thats why i have read it completely

  • 12 Giugno 2022 in 6:19 pm
    Permalink

    Superb post but I was wondering if you could write a litte more on this topic?
    I’d be very thankful if you could elaborate a little
    bit further. Thanks!

  • 12 Giugno 2022 in 6:22 pm
    Permalink

    It is not my first time to visit this web page, i am visiting this website
    dailly and get good information from here everyday.