NEVES17, UN ALTRO TALENTO MADE IN NAPLES!

Nei giorni precedenti, su Instagram è stato pubblicato un freestyle che ha colpito molti. Il freestyle in questione è quello di Neves17, un video di 2 minuti dove l’artista napoletano ha dimostrato tutta la sua bravura e il suo carattere. 
Un video con colori scuri e monocromatici, registrato in uno studio, dove oltre al rapper compaiono il produttore, Poison, una donna e un cucciolo di pitbull. Uno stile unico anche dal punto di vista scenografico. Un freestyle che sarà spoiler di qualcosa di nuovo?
Facciamo prima un salto nel passato però.
Neves17, al secolo Vittorio Neves, nasce a Napoli da padre italiano e madre capoverdiana. Cresce tra Barra e Pomigliano d’Arco vivendo a stretto contatto con la criminalità napoletana, ma lui ha scelto un’altra strada, quella della musica. La carriera di Vittorio inizia nel 2016, dove pubblica alcuni singolo su Youtube e inizia a farsi conoscere in alcune radio campane. 
L’inizio della svolta avviene nel 2018, decidendo di realizzare nuovi brani in una nuova chiave melodica, infatti da hip-hop classico, i brani di Neves diventano sempre più trap, iniziando poi a creare un suo stile vero e proprio. 
Uno di questi brani, esce nel 2019, “Mon Amie”, un brano che entra subito in testa e che nel giro di poche settimane inizia a diffondersi sempre di più e non solo a Napoli. Questo brano conta oltre 3 milioni di streaming su Spotify, e ha permesso a Neves di entrare “nel mondo dei grandi del rap”. Nello stesso anno esce anche “E’ mio il mondo”, un brano estivo, con un videoclip musicale di alto livello, che esprime al meglio lo stile e la vita dell’artista.
Inizia il 2020 con due superfeaturing, Geolier e Lele Blade, collaborando insieme nel brano Fuego. Il brano nel giro di qualche mese diventa disco d’oro, e Neves espatria sempre di più, iniziando a diventare davvero un nome noto nel panorama underground italiano, come possiamo poi notare nel brano che esce dopo.
Il 20 maggio infatti, esce “La strada mi chiama” in collaborazione con Wayne Santana, storico membro della Dark Polo Gang, pioniere della trap italiana.
Anche questo brano ottiene parecchio successo, al punto tale di realizzare nei mesi a seguire un remix. Nella nuova versione, abbiamo la partecipazione di due artisti torinesi: Boro Boro e l’iconico Fred De Palma.
Neves, così come Geolier e Samurai Jay, è una delle nuove punte di diamante di Napoli. Nel capoluogo campano abbiamo sempre di più nuovi artisti che si dimostrano dei veri e propri colossi, ma soprattutto con stile e tecniche particolare che li rendono dei veri pezzi unici.
Nelle canzoni dell’artista di origini Afroportoghesi, notiamo il connubio tra la sua napoletanità e le sonorità del continente africano. Una trap che oscilla tra l’old school e il reggaeton, che hanno permesso di far diventare un nome importante nel panorama italiano.
Ritornando al presente, Neves, nel freestyle, ha spoilerato che a Novembre uscirà un nuovo brano. Cosa dobbiamo aspettarci? Un nuovo featuring importante? Una nuova chiave melodica? Un nuovo stile? Staremo a vedere.
 
Articolo a cura di Lorenzo Muto!

29 pensieri riguardo “NEVES17, UN ALTRO TALENTO MADE IN NAPLES!

  • 31 Dicembre 2021 in 7:57 pm
    Permalink

    Nice post. I was checking constantly this blog and I am impressed!
    Extremely useful info specially the last part 🙂
    I care for such info much. I was looking for this
    particular info for a long time. Thank you and best of luck.

  • 31 Dicembre 2021 in 8:57 pm
    Permalink

    Great information. Lucky me I ran across your blog by chance (stumbleupon).I have bookmarked it for later!

  • 1 Gennaio 2022 in 7:29 pm
    Permalink

    It’s nearly impossible to find knowledgeable people about this topic, however, you seem
    like you know what you’re talking about! Thanks

  • 1 Gennaio 2022 in 8:44 pm
    Permalink

    Pretty part of content. I simply stumbled upon your website and in accession capital to claim that Iget actually loved account your blog posts.Any way I’ll be subscribing to your feeds or even I achievement you get admission toconsistently rapidly.

  • 1 Gennaio 2022 in 9:03 pm
    Permalink

    I like the helpful info you provide in your articles. I’ll bookmark
    your blog and check again here frequently. I’m quite certain I’ll learn plenty of new stuff right
    here! Best of luck for the next!

  • 2 Gennaio 2022 in 2:12 am
    Permalink

    Thanks for sharing such a good thinking, paragraph is good, thats why i have read it fully

  • 2 Gennaio 2022 in 3:55 am
    Permalink

    Hi there would you mind letting me know which hosting company you’reusing? I’ve loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must saythis blog loads a lot quicker then most. Can you suggesta good internet hosting provider at a fair price? Thanks,I appreciate it!

  • 5 Gennaio 2022 in 1:01 am
    Permalink

    Hi mates, how is everything, and what you wish for to say regarding this piece of writing, in my view its truly amazing for me.

  • 5 Gennaio 2022 in 11:00 pm
    Permalink

    I do not know if it’s just me or if perhaps everybody else experiencing problems with your blog.
    It looks like some of the written text on your content are running off the screen. Can someone else please comment and let me know if this is happening to them too?
    This might be a problem with my web browser because I’ve had
    this happen previously. Thanks

  • 7 Gennaio 2022 in 12:36 am
    Permalink

    Hi would you mind letting me know which hosting company you’re working with?
    I’ve loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say this blog loads a lot
    quicker then most. Can you suggest a good hosting provider at a honest price?

    Many thanks, I appreciate it!

  • 7 Gennaio 2022 in 3:22 am
    Permalink

    Excellent weblog here! Also your web site quite a bit up very fast!
    What web host are you the usage of? Can I am getting your affiliate link for your host?

    I desire my web site loaded up as fast as yours lol

  • 7 Gennaio 2022 in 10:44 pm
    Permalink

    What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious familiarity about unpredicted emotions.

  • 10 Gennaio 2022 in 10:46 pm
    Permalink

    Very rapidly this website will be famous among all
    blog users, due to it’s nice articles

  • 10 Gennaio 2022 in 11:55 pm
    Permalink

    Thanks for the auspicious writeup. It if truth be told was a entertainment account it.Look complicated to more delivered agreeable from you!By the way, how could we be in contact?

  • 11 Gennaio 2022 in 8:30 pm
    Permalink

    You ought to be a part of a contest for one of the greatest blogs on the net.
    I will recommend this website!

  • 12 Gennaio 2022 in 2:37 am
    Permalink

    Hello everyone, it’s my first go to see at this web site, and post is
    actually fruitful in support of me, keep up posting such posts.

  • 12 Gennaio 2022 in 4:07 am
    Permalink

    Appreciate this post. Let me try it out.

  • 12 Gennaio 2022 in 4:21 am
    Permalink

    Distúrbios nos relacionamentos por outra forma no luta podem deteriorar a situação.

  • 12 Gennaio 2022 in 8:21 pm
    Permalink

    This site was… how do you say it? Relevant!!
    Finally I’ve found something which helped me. Thank you!

  • 12 Gennaio 2022 in 9:49 pm
    Permalink

    I do accept as true with all the ideas you have presented to your post. They are very convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are very brief for starters. May you please lengthen them a little from next time? Thanks for the post.

  • 13 Gennaio 2022 in 4:37 am
    Permalink

    It’s amazing to go to see this site and reading the views of all colleagues regarding this article, while Iam also zealous of getting familiarity.

  • 13 Gennaio 2022 in 4:49 am
    Permalink

    It’s difficult to find experienced people on this subject, but
    you sound like you know what you’re talking about! Thanks

  • 13 Gennaio 2022 in 11:53 pm
    Permalink

    May I just say what a relief to uncover somebody who truly understands what they are talking about on the internet.
    You certainly realize how to bring an issue to light
    and make it important. A lot more people have
    to read this and understand this side of your story. I
    can’t believe you are not more popular given that you certainly possess the gift.

  • 14 Gennaio 2022 in 12:47 am
    Permalink

    I constantly spent my half an hour to read this website’s content
    daily along with a mug of coffee.

  • 16 Gennaio 2022 in 5:02 am
    Permalink

    We are a gaggle of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your website provided us with helpful information to work on. You have performed a formidable task and
    our entire neighborhood might be thankful to you.

  • 18 Gennaio 2022 in 4:47 pm
    Permalink

    There’s definately a great deal to learn about this topic.
    I really like all the points you have made.

  • 18 Gennaio 2022 in 5:28 pm
    Permalink

    This article will help the internet users for creating new web site oreven a weblog from start to end.

  • 18 Gennaio 2022 in 8:46 pm
    Permalink

    Wow that was unusual. I just wrote an very long comment
    but after I clicked submit my comment didn’t show up.
    Grrrr… well I’m not writing all that over again. Regardless,
    just wanted to say great blog!

  • 18 Gennaio 2022 in 10:51 pm
    Permalink

    There’s certainly a great deal to find out about this issue.I love all the points you’ve made.