RIZZO, LA MIA MUSICA E L’ENTRATA IN HATEFUL!

Benvenuta a questa nostra chiacchierata insieme, ti ringraziamo fin da ora per il tempo che ci dedicherai. Vorremo partire dal nome che, noi ben informati, sappiamo che non si discosta di troppo da ciò che ti rappresenta nella vita di tutti i giorni. Come mai questa scelta? 

Ciao! Grazie a voi per questa opportunità! Per quanto riguarda la scelta del mio cognome come nome d’arte è stata molto spontanea. Non volevo inventare un nome d’arte che non mi appartenesse. Per gli amici, a scuola, sono sempre stata Rizzo e ogni volta che provavo a immaginare un nome diverso da questo non arrivavo a nessuna conclusione che mi soddisfacesse. Perlomeno ho sicuramente reso felice mio padre con questa scelta.

 

Da poco è uscito “Spaccherei”, il tuo nuovo brano. Cosa rappresenta per te e cosa speri che trasmetta al pubblico che ascolta?

Spaccherei per me rappresenta l’inizio di un nuovo capito, musicale e non. Dopo Spaccherei sono diventata più sicura riguardo il mood che volevo dare alla mia musica e sulla scia che volevo seguire. Spero che agli ascoltatori trasmetta tante emozioni, che anche solo ascoltarla possa essere una valvola di sfogo in un momento difficile, così come è stato per me quando l’ho scritta.

 

“Solo un testo nella testa che mi frulla e fa cosi e na na na”. Come tradurresti quei “na na na” se fossi obbligata?

In realtà quando dico “solo un testo nella testa che mi frulla e fa così” mi riferisco a tutto il resto del testo, a tutte le parole che ho utilizzato per scriverla, il “na na na” era solo un abbellimento, ma in fondo la musica è anche libera interpretazione, quindi lascio che ognuno la interpreti come meglio crede.

 

Se ti diciamo “Hateful ” tu ci rispondi…? 

Se mi dite “Hateful” io rispondo “chiave”, perché per me Hateful è stata la vera e propria chiave che cercavo da un po’ di tempo e che mi serviva per aprire nuove porte. Ho ancora tante chiavi da trovare ma questa resterà sicuramente tra le più importanti e fondamentali per la mia crescita artistica.

 

C’è un momento preciso nel quale ricordi che la musica è diventata parte imprescindibile del tuo essere? 

 La musica è sempre stata importante per me. È sempre stato il mio posto sicuro, una parte imprescindibile del mio essere. Anche quando andavo a scuola, per esempio, pur andando bene non mi sentivo mai abbastanza, sembrava esserci sempre qualcuno più bravo di me. Con la musica, invece, mi sono sempre sentita forte, non ho mai avuto niente o nessuno da temere, perché so che questa è la strada che voglio percorrere nonostante le mille difficoltà, e al contrario di ogni altra, questa la percorrerei a prescindere con il sorriso perché è ciò che amo fare.

 

Prendendo spunto dal ritornello di “Mai più”, dove troviamo il tuo feat con Not Good ed Emis Killa…a cosa ti viene da dire “ho pensato mai più”? 

Ho pensato che non ascolterò mai più i giudizi o peggio i pregiudizi delle persone. Credo sia giusto fare di testa mia, seguire il mio istinto.

 

A distanza di tempo manda un messaggio ai tuoi brani “Nagano” e “Unaltropo’” raccontando loro come ti hanno aiutato nel tuo percorso musicale. 

 “Cari brani miei, siete sicuramente stati utili per la mia crescita musicale, ma forse avrei preferito tenervi solo per me, siccome a distanza di tempo non vi apprezzo più come una volta! Ma va bene così, non rinneghiamo il passato. Vi ascolto ancora. Con affetto, Alessandra.”

 

Domanda extramusicale: quale è quella cosa, oltre alla musica, della quale non puoi fare a meno? 

Una cosa di cui non potrei mai fare a meno oltre la musica è l’amore. Amore in senso generico: per la mia famiglia in primis, per i miei amici, per la persona che ho accanto. Sono innamorata dell’amore e non me ne vergogno, se trasmetti amore verso ogni cosa, piano piano smetterai di odiare inutilmente e vedrai tutto più colorato.

 

Ti ringraziamo nuovamente per il tempo che ci hai dedicato, per concludere ti invitiamo a salutare e a ringraziare chi vuoi salutare e ringraziare. Alla prossima!

Grazie a voi! Ci tengo a salutare Marco, il mio produttore, e a ringraziarlo perché il nostro rapporto va oltre la musica, è diventato un fratello per me e sono sicura che questo si percepirà anche nelle nostre canzoni, siamo una cosa sola. E soprattutto ci tengo a salutare Zanna ed Emis.

Intervista a cura di Jean Denis Marchiori!

34 pensieri riguardo “RIZZO, LA MIA MUSICA E L’ENTRATA IN HATEFUL!

  • 20 Gennaio 2022 in 7:23 pm
    Permalink

    I was recommended this website by my cousin. I
    am not sure whether this post is written by him as nobody
    else know such detailed about my difficulty. You’re incredible!
    Thanks!

  • 20 Gennaio 2022 in 11:43 pm
    Permalink

    I’m amazed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’sboth educative and entertaining, and without a doubt, you’ve hit the nail on the head.The issue is something which not enough folks are speaking intelligently about.I’m very happy I found this in my hunt for something relating to this.

  • 23 Gennaio 2022 in 1:36 pm
    Permalink

    Hey there, I think your site might be having browser compatibility
    issues. When I look at your blog site in Safari, it looks fine but when opening
    in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, terrific blog!

  • 23 Gennaio 2022 in 3:00 pm
    Permalink

    This is my first time go to see at here and i am in fact happy to read all at single place.

  • 24 Gennaio 2022 in 6:03 pm
    Permalink

    Valuable info. Lucky me I discovered your website by accident, and I’m stunned why this
    coincidence did not came about in advance! I bookmarked it.

  • 24 Gennaio 2022 in 7:18 pm
    Permalink

    Hi! I’m at work browsing your blog from my new iphone 3gs!Just wanted to say I love reading your blog and look forwardto all your posts! Carry on the excellent work!

  • 25 Gennaio 2022 in 6:10 pm
    Permalink

    Ahaa, its fastidious dialogue on the topic of this post
    here at this webpage, I have read all that, so now me also commenting here.

  • 25 Gennaio 2022 in 11:21 pm
    Permalink

    Thanks for your marvelous posting! I actually enjoyedreading it, you could be a great author.I will be sure to bookmark your blog and will come back lateron. I want to encourage yourself to continue your great writing,have a nice morning!

  • 26 Gennaio 2022 in 5:52 pm
    Permalink

    Hey I know this is off topic but I was wondering
    if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite
    some time and was hoping maybe you would have some experience with
    something like this. Please let me know if you run into anything.
    I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

  • 26 Gennaio 2022 in 6:19 pm
    Permalink

    My partner and I stumbled over here by a different page and thought I may aswell check things out. I like what I see so now i amfollowing you. Look forward to exploring your web page for a second time.

  • 27 Gennaio 2022 in 6:25 pm
    Permalink

    Hi, I do believe this is an excellent web site.
    I stumbledupon it 😉 I may revisit yet again since i have saved as a
    favorite it. Money and freedom is the greatest
    way to change, may you be rich and continue to guide others.

  • 27 Gennaio 2022 in 6:46 pm
    Permalink

    I was suggested this website by my cousin. I am not sure whether thispost is written by him as no one else know such detailed about my problem.You’re incredible! Thanks!

  • 7 Febbraio 2022 in 3:04 am
    Permalink

    Is it your post or maybe somebody else wrote it? Because i`m thinking about this situation and i don`t know what to think about it. I`m really confused that.

  • 12 Febbraio 2022 in 10:32 pm
    Permalink

    Keep up the wonderful piece of work, I read few posts on this internet site and I think that your blog is really interesting and holds bands of fantastic information.

  • 13 Febbraio 2022 in 4:22 am
    Permalink

    right now, i am using LED desk lamps because they do not heat as much as incandescent desk lamps~

  • 19 Febbraio 2022 in 11:22 pm
    Permalink

    If you could mail me with a few suggestions on how you made your blog look this excellent, I would be grateful.

  • 26 Marzo 2022 in 8:30 pm
    Permalink

    Great blog here! Additionally your site rather a
    lot up fast! What web host are you the use of?
    Can I get your affiliate hyperlink on your host?
    I desire my site loaded up as fast as yours lol

  • 27 Marzo 2022 in 12:38 am
    Permalink

    Outstanding post however , I was wondering if you could write a litte
    more on this topic? I’d be very grateful if you could elaborate a little bit more.
    Cheers!

  • 6 Aprile 2022 in 4:52 am
    Permalink

    It’s remarkable for me to have a website, which is good in support of my know-how.
    thanks admin

  • 6 Aprile 2022 in 3:45 pm
    Permalink

    I am curious to find out what blog system you’re using?

    I’m having some small security problems with my latest blog and I would like to
    find something more risk-free. Do you have any solutions?

  • 7 Aprile 2022 in 12:37 am
    Permalink

    Just desire to say your article is as surprising. The clearness in your
    post is just excellent and i can assume you are an expert on this subject.
    Well with your permission let me to grab your RSS feed
    to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.

  • 10 Aprile 2022 in 5:22 pm
    Permalink

    When I originally commented I clicked the “Notify me when new comments are added”
    checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the same comment.
    Is there any way you can remove me from that service? Thank you!

  • 10 Maggio 2022 in 2:32 am
    Permalink

    Yesterday, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see
    if it can survive a 30 foot drop, just so she can be a
    youtube sensation. My apple ipad is now broken and she has 83 views.

    I know this is completely off topic but I had to share it with someone!

  • 11 Maggio 2022 in 4:37 pm
    Permalink

    This design is incredible! You most certainly know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic
    job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

  • 16 Maggio 2022 in 11:54 am
    Permalink

    I’m impressed, I have to admit. Seldom do I encounter a blog that’s both educative and engaging, and
    without a doubt, you’ve hit the nail on the head. The issue is something which not enough people
    are speaking intelligently about. Now i’m very happy I found this during my hunt for something
    relating to this.

  • 5 Giugno 2022 in 11:52 am
    Permalink

    Very nice article, exactly what I needed.

  • 6 Giugno 2022 in 6:10 am
    Permalink

    It’s appropriate time to make some plans for the future
    and it is time to be happy. I’ve read this post and if I
    could I want to suggest you some interesting things or suggestions.
    Maybe you could write next articles referring to
    this article. I wish to read more things about it!

  • 6 Giugno 2022 in 8:43 am
    Permalink

    I read this piece of writing fully regarding the difference of most recent
    and preceding technologies, it’s awesome article.

  • 7 Giugno 2022 in 11:56 pm
    Permalink

    You made some decent points there. I checked on the net for
    more info about the issue and found most individuals will go along with your views on this web site.

  • 12 Giugno 2022 in 7:39 pm
    Permalink

    Thanks for finally talking about > RIZZO, LA MIA MUSICA E L'
    ENTRATA IN HATEFUL! – Exclusive Magazine < Liked it!

  • 28 Giugno 2022 in 8:53 am
    Permalink

    sex doll Great Extraordinary Custom Presents For Christmas And Beyond Why Cherishing A Sensible Sex Doll Isn’t A Subject Of Shame? What are the advantages of having intercourse in the morning Tips To Pick A Sex Doll Dependent on Its Stature And Weight?