KENDE, IL LOCKDOWN NON HA POTUTO FERMARE LA MUSICA!

 Ciao Kende e benvenuto a questa nostra chiacchierata insieme. La prima domanda probabilmente te l’avranno fatta un milione di volte ma è sempre bello chiedere la genesi del nome di un’ artista, quindi quale è la tua storia dietro al tuo nome?
Ciao! Grazie! La storia dietro il mio nome è abbastanza particolare nella sua semplicità, mi sono svegliato un giorno con questa parola in testa e ho deciso che sarebbe diventata il mio nome. Poco dopo ho scoperto il significato, ovvero il verbo “conoscere” in lingua Danese. Essendo parecchio curioso e a tratti ossessionato dal sapere e dalla conoscenza, credo che mi si addica più di quanto pensassi.

Da poco è uscita “Nebbia” feat Aki Aki, ce ne vuoi parlare?
Nebbia è un brano nato nel primo lockdown l’anno scorso, poco dopo aver conosciuto Aki Aki (anche lui ticinese). Racconta di storie passate e di eventi che mi sono accaduti nel corso degli anni, sia a me sia a persone care, è una sorta di sfogo. Ho raggruppato parecchi pensieri e li ho trasformati in musica. Vorrei aggiungere che il ritornello iniziale era diverso dall’attuale, che è stato scritto da Ralph Lautrec, un ragazzo che lavora con me, davvero bravo.

Nel testo dici testualmente ” poi ti chiudono le porte in faccia” , quando queste porte si chiudono vale la pena provare a sfondarle o cercare porte diverse?
Un tempo avrei risposto che sarebbe stato giusto andare sempre oltre, però mi sono reso conto che sbagliamo sempre, me prima di tutti, e a volte serve dare una seconda possibilità.


Quali sono i motivi che ti hanno portato a scegliere “Aki Aki” come feat per questa canzone?
Io e Aki Aki ci siamo conosciuti nel locale dove facevo il DJ a Lugano, anche se lo scoprii grazie alla sua musica, per poi contattarlo e chiedergli se fosse interessato a lavorare ad un pezzo assieme, da lì poi è nata un’amicizia.


Nei primi mesi del 2021 è uscita “2018” , come mai una scelta di un titolo con una data antecedente a quella odierna?
Anche 2018 è un brano scritto a causa della chiusura di una relazione e parla semplicemente di come ho vissuto quell’anno della mia vita, come è stato con 2017 prima di essa.


Quali sono le mosse future che dobbiamo aspettarci da te in questo proseguo del 2021?
Ho in mente belle cose, e tanta musica, ma meglio non parlare in anticipo.


Questi due ultimi anni per gli artisti sono stati particolari, cosa più ti manca della vita “normale” di un artista?
Non sono un DJ di professione, ma senza dubbio mi manca stare in mezzo alla gente e mettere musica ad alto volume nei club.


Domanda solo all’apparenza semplice : perché canti?
Ho iniziato a lavorare con Big Fish nel 2018, inizialmente producevo e con il tempo, registrando vari artisti tra cui rapper e altri tipi di cantanti, mi è venuta voglia di scrivere e cantare le mie canzoni. Sentivo il bisogno di esprimermi non solo con la musica, ma anche con le parole. Ho cercato di assorbire il più possibile per imparare a scrivere delle mie canzoni, che è una cosa che
mi ha sempre affascinato.

Domanda extra musicale : hai la possibilità di realizzare un tuo sogno non musicale all’istante ma per realizzarlo devi “pagare” con dieci anni in meno della tua vita, quale sarebbe quella cosa che varrebbe la pena un prezzo cosi elevato?
Partire per lo spazio (e non so se ritornerei).


Per concludere questa nostra chiacchierata, oltre a ringraziarti nuovamente per il tempo che ci hai dedicato, ti chiediamo a tua volta di salutare e ringraziare chi vuoi. grazie ancora, alla prossima.
Ciao e grazie ancora!!!

Intervista a cura di Jean Denis Marchiori!

486 pensieri riguardo “KENDE, IL LOCKDOWN NON HA POTUTO FERMARE LA MUSICA!

  • 6 Febbraio 2022 in 8:51 pm
    Permalink

    The bosses themselves were convincingly awful, especially the always-reliable Kevin Spacey as this sadistic, manipulative, and extremely cruel president of a company.

  • 26 Marzo 2022 in 6:24 pm
    Permalink

    This is my first time go to see at here and i am genuinely
    impressed to read all at alone place.

  • 28 Marzo 2022 in 12:45 am
    Permalink

    Magnificent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are
    just too magnificent. I really like what you have acquired
    here, really like what you are saying and the way in which
    you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it sensible.
    I can’t wait to read far more from you. This is really
    a terrific web site.

  • 2 Aprile 2022 in 10:26 am
    Permalink

    Hurrah, that’s what I was searching for, what a stuff! present here
    at this webpage, thanks admin of this website.

  • 2 Aprile 2022 in 10:29 pm
    Permalink

    I was recommended this blog by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as
    nobody else know such detailed about my problem. You’re amazing!

    Thanks!

  • 3 Aprile 2022 in 2:24 pm
    Permalink

    With havin so much written content do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement?
    My site has a lot of unique content I’ve either created myself or outsourced
    but it seems a lot of it is popping it up all over
    the web without my permission. Do you know any methods to
    help stop content from being ripped off? I’d certainly appreciate it.

  • 4 Aprile 2022 in 9:49 am
    Permalink

    Thankfulness to my father who shared with me concerning this webpage, this web site is in fact awesome.

  • 6 Aprile 2022 in 12:59 am
    Permalink

    WOW just what I was searching for. Came here by searching for best rates on airfare

  • 6 Aprile 2022 in 11:23 am
    Permalink

    Wow, superb blog layout! How long have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The overall look of your site is fantastic, as well as the content!

  • 7 Aprile 2022 in 12:50 am
    Permalink

    I’m extremely pleased to find this page. I need to to thank you for your time for this
    particularly wonderful read!! I definitely really liked every little bit of it and I
    have you bookmarked to check out new things in your blog.

  • 10 Aprile 2022 in 1:05 pm
    Permalink

    Wonderful goods from you, man. I’ve take note your stuff prior to and you are simply too magnificent.
    I actually like what you have obtained right here, really like what you’re saying and the best way during which you
    are saying it. You’re making it entertaining and you still care for to keep it wise.
    I can not wait to read much more from you. That is really a
    tremendous web site.

  • 12 Aprile 2022 in 12:14 am
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was curious what all is needed to get set up?
    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty
    penny? I’m not very internet savvy so I’m not 100% sure.
    Any tips or advice would be greatly appreciated. Many thanks

  • 12 Aprile 2022 in 12:15 am
    Permalink

    It’s remarkable to pay a visit this web site and reading the views
    of all colleagues on the topic of this article, while I am also eager of getting knowledge.

  • 12 Aprile 2022 in 12:16 am
    Permalink

    Spot on with this write-up, I honestly believe this website
    needs much more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the advice!

  • 12 Aprile 2022 in 12:27 am
    Permalink

    I was curious if you ever thought of changing the
    layout of your website? Its very well written; I love what youve got to say.
    But maybe you could a little more in the way of content so
    people could connect with it better. Youve got an awful
    lot of text for only having one or 2 images. Maybe you could
    space it out better?

  • 12 Aprile 2022 in 1:36 am
    Permalink

    Hi there! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
    There’s a lot of people that I think would really enjoy your content.
    Please let me know. Many thanks

  • 12 Aprile 2022 in 1:47 am
    Permalink

    Hello! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard
    on. Any suggestions?

  • 12 Aprile 2022 in 2:11 am
    Permalink

    We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your web site offered us with valuable info to work on.
    You have performed a formidable process and our entire neighborhood shall be thankful to you.

  • 12 Aprile 2022 in 2:12 am
    Permalink

    Very soon this website will be famous among all blog people, due to it’s good articles

  • 12 Aprile 2022 in 2:29 am
    Permalink

    Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A theme like yours with a few simple adjustements would really make
    my blog shine. Please let me know where you got your design. Cheers

  • 12 Aprile 2022 in 3:23 am
    Permalink

    Thank you a bunch for sharing this with all of us you really
    understand what you are speaking about! Bookmarked.
    Please additionally visit my site =). We could have a hyperlink change contract between us

  • 12 Aprile 2022 in 5:07 am
    Permalink

    Having read this I believed it was extremely informative.
    I appreciate you taking the time and effort to put this
    information together. I once again find myself personally spending a lot of
    time both reading and commenting. But so what,
    it was still worthwhile!

  • 12 Aprile 2022 in 6:00 am
    Permalink

    Hi, i believe that i saw you visited my website thus i got here to go back the want?.I’m attempting to in finding things to
    enhance my site!I guess its good enough to make use of some of your ideas!!

  • 12 Aprile 2022 in 6:00 am
    Permalink

    Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and
    gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to her ear and
    screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic
    but I had to tell someone!

  • 12 Aprile 2022 in 6:11 am
    Permalink

    I just like the valuable information you provide on your articles.
    I’ll bookmark your blog and test once more here regularly.
    I’m somewhat sure I will learn a lot of new stuff proper right here!

    Best of luck for the following!

  • 12 Aprile 2022 in 6:22 am
    Permalink

    At this time it appears like Drupal is the
    top blogging platform available right now. (from what I’ve
    read) Is that what you’re using on your blog?

  • 12 Aprile 2022 in 7:07 am
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I found this board
    and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you helped
    me.

  • 12 Aprile 2022 in 7:14 am
    Permalink

    I always spent my half an hour to read this weblog’s articles or reviews
    everyday along with a mug of coffee.

  • 12 Aprile 2022 in 7:19 am
    Permalink

    At this time it appears like BlogEngine is the preferred blogging platform out there
    right now. (from what I’ve read) Is that what you are using on your blog?

  • 12 Aprile 2022 in 7:40 am
    Permalink

    Hi there colleagues, how is everything, and what you wish for to say about this paragraph, in my view its in fact awesome in support of me.

  • 12 Aprile 2022 in 8:14 am
    Permalink

    Do you have a spam problem on this website; I also am a
    blogger, and I was wondering your situation; many of us have created
    some nice practices and we are looking to swap techniques with other folks,
    please shoot me an email if interested.

  • 12 Aprile 2022 in 8:23 am
    Permalink

    Thank you for the good writeup. It in fact
    was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you!

    However, how could we communicate?

  • 12 Aprile 2022 in 8:30 am
    Permalink

    Hello! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers?

    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months of
    hard work due to no backup. Do you have any methods to protect against hackers?

  • 12 Aprile 2022 in 8:36 am
    Permalink

    Amazing blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A theme like yours with a few simple adjustements
    would really make my blog jump out. Please let me know where you got your design. Thank you

  • 12 Aprile 2022 in 9:13 am
    Permalink

    Hi to every body, it’s my first pay a quick visit of this webpage;
    this web site carries amazing and actually good information in favor of visitors.

  • 12 Aprile 2022 in 9:19 am
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It
    really useful & it helped me out much. I am hoping to give one thing back and help
    others like you helped me.

  • 12 Aprile 2022 in 9:27 am
    Permalink

    I absolutely love your blog and find most of your post’s to be exactly I’m
    looking for. Would you offer guest writers to write content for you personally?
    I wouldn’t mind writing a post or elaborating on a
    number of the subjects you write in relation to here.
    Again, awesome web log!

  • 12 Aprile 2022 in 9:45 am
    Permalink

    Wonderful post however I was wanting to know if you could
    write a litte more on this topic? I’d be very thankful if
    you could elaborate a little bit further. Kudos!

  • 12 Aprile 2022 in 10:34 am
    Permalink

    It’s going to be finish of mine day, however before ending I am reading
    this wonderful post to increase my know-how.

  • 12 Aprile 2022 in 11:23 am
    Permalink

    What’s up to every one, as I am truly keen of reading this weblog’s post
    to be updated regularly. It carries pleasant information.

  • 12 Aprile 2022 in 11:46 am
    Permalink

    Hi there! This is kind of off topic but I need some help from an established
    blog. Is it difficult to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure
    things out pretty quick. I’m thinking about setting up my own but I’m
    not sure where to start. Do you have any ideas or suggestions?

    With thanks

  • 12 Aprile 2022 in 11:49 am
    Permalink

    Everything is very open with a very clear clarification of the issues.
    It was truly informative. Your site is useful. Many thanks for sharing!

  • 12 Aprile 2022 in 12:37 pm
    Permalink

    Thanks , I’ve just been looking for information approximately this topic for a long time and yours
    is the greatest I have came upon so far. However, what about the bottom line?
    Are you sure in regards to the source?

  • 12 Aprile 2022 in 12:41 pm
    Permalink

    Hey would you mind letting me know which webhost you’re working with?
    I’ve loaded your blog in 3 different web browsers and
    I must say this blog loads a lot quicker then most. Can you suggest a good
    hosting provider at a reasonable price? Kudos,
    I appreciate it!

  • 12 Aprile 2022 in 12:59 pm
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this write-up and also the rest of the site is extremely good.

  • 12 Aprile 2022 in 1:09 pm
    Permalink

    Hi there, just wanted to tell you, I loved this post.
    It was inspiring. Keep on posting!

  • 12 Aprile 2022 in 1:17 pm
    Permalink

    I was curious if you ever considered changing the structure of your blog?
    Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more
    in the way of content so people could connect with it better.
    Youve got an awful lot of text for only having
    1 or two images. Maybe you could space it out better?

  • 12 Aprile 2022 in 1:53 pm
    Permalink

    Wow that was strange. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked
    submit my comment didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Regardless, just wanted to say excellent blog!

  • 12 Aprile 2022 in 2:37 pm
    Permalink

    Hi there! Quick question that’s totally off topic. Do you know how to make your site
    mobile friendly? My site looks weird when viewing from my iphone.

    I’m trying to find a template or plugin that might be able to
    fix this problem. If you have any recommendations,
    please share. Thanks!

  • 12 Aprile 2022 in 2:59 pm
    Permalink

    I’d like to find out more? I’d want to find out more details.

  • 12 Aprile 2022 in 3:20 pm
    Permalink

    I feel this is one of the such a lot significant info for me.

    And i’m glad reading your article. However wanna remark on few common things, The web site style is ideal, the articles
    is actually great : D. Just right task, cheers

  • 12 Aprile 2022 in 3:31 pm
    Permalink

    Pretty! This has been an extremely wonderful post. Thanks for supplying
    this information.

  • 12 Aprile 2022 in 3:41 pm
    Permalink

    Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo
    News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get
    there! Cheers

  • 12 Aprile 2022 in 3:46 pm
    Permalink

    Hey There. I found your blog using msn. That is a really neatly written article.

    I’ll make sure to bookmark it and return to learn extra of your
    helpful info. Thank you for the post. I’ll certainly comeback.

  • 12 Aprile 2022 in 3:48 pm
    Permalink

    Thanks for the auspicious writeup. It in truth used to be
    a leisure account it. Look complex to far delivered agreeable from you!
    By the way, how can we keep up a correspondence?

  • 12 Aprile 2022 in 3:51 pm
    Permalink

    Very nice article, exactly what I was looking for.

  • 12 Aprile 2022 in 4:08 pm
    Permalink

    Hiya! Quick question that’s entirely off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly? My
    web site looks weird when browsing from my iphone.
    I’m trying to find a template or plugin that might be able
    to resolve this problem. If you have any recommendations, please share.
    Cheers!

  • 12 Aprile 2022 in 4:12 pm
    Permalink

    I don’t even understand how I ended up here,
    however I believed this publish was good. I don’t recognize who you’re however definitely
    you’re going to a well-known blogger in case you are not already.
    Cheers!

  • 12 Aprile 2022 in 4:14 pm
    Permalink

    Usually I don’t read post on blogs, however I wish to say that this write-up very pressured me to check out and
    do it! Your writing taste has been amazed me. Thanks, quite great post.

  • 12 Aprile 2022 in 5:13 pm
    Permalink

    It’s really very complicated in this full of activity life to listen news on TV, thus I only use web for that purpose,
    and take the most up-to-date news.

  • 12 Aprile 2022 in 5:22 pm
    Permalink

    We stumbled over here by a different web address and thought I might
    check things out. I like what I see so i am just following
    you. Look forward to finding out about your web page again.

  • 12 Aprile 2022 in 5:27 pm
    Permalink

    Excellent blog you have here but I was curious about if you knew of any forums that
    cover the same topics discussed in this article? I’d really
    love to be a part of group where I can get feed-back from other knowledgeable individuals that share the same interest.
    If you have any suggestions, please let me know. Thank you!

  • 12 Aprile 2022 in 5:29 pm
    Permalink

    Hi i am kavin, its my first time to commenting anyplace,
    when i read this paragraph i thought i could also make comment due to this sensible piece of writing.

  • 12 Aprile 2022 in 5:33 pm
    Permalink

    First off I would like to say wonderful blog! I had a quick question in which I’d like
    to ask if you don’t mind. I was curious to find out how you center yourself and
    clear your head before writing. I have had a hard time clearing my mind in getting my ideas out there.
    I truly do enjoy writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes
    are wasted simply just trying to figure out how to begin. Any suggestions or tips?
    Thank you!

  • 12 Aprile 2022 in 5:39 pm
    Permalink

    Hi! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing
    several weeks of hard work due to no back up.
    Do you have any solutions to protect against hackers?

  • 12 Aprile 2022 in 6:30 pm
    Permalink

    Hi there would you mind stating which blog platform you’re working with?
    I’m planning to start my own blog soon but I’m having a tough time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.

    The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I’m looking for
    something unique. P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!

  • 12 Aprile 2022 in 6:31 pm
    Permalink

    This post will help the internet viewers for creating
    new website or even a weblog from start to end.

  • 12 Aprile 2022 in 6:33 pm
    Permalink

    Simply want to say your article is as amazing. The clearness in your post is
    simply great and i can assume you are an expert on this subject.
    Fine with your permission allow me to grab your RSS feed
    to keep up to date with forthcoming post.
    Thanks a million and please carry on the gratifying work.

  • 12 Aprile 2022 in 6:37 pm
    Permalink

    Hey, I think your blog might be having browser compatibility
    issues. When I look at your blog site in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, wonderful blog!

  • 12 Aprile 2022 in 6:52 pm
    Permalink

    Good day! I know this is somewhat off topic but I was
    wondering which blog platform are you using for this
    website? I’m getting tired of WordPress because
    I’ve had problems with hackers and I’m looking at alternatives for another platform.
    I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

  • 12 Aprile 2022 in 7:19 pm
    Permalink

    Greetings! I know this is kinda off topic nevertheless I’d figured I’d ask.

    Would you be interested in exchanging links
    or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?
    My blog discusses a lot of the same topics as yours
    and I believe we could greatly benefit from each other.
    If you are interested feel free to send me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!

  • 12 Aprile 2022 in 7:20 pm
    Permalink

    Howdy! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers
    and starting a new project in a community in the same niche.
    Your blog provided us valuable information to work
    on. You have done a outstanding job!

  • 12 Aprile 2022 in 7:29 pm
    Permalink

    What i do not understood is in truth how you’re now not actually a lot more smartly-appreciated than you may be right
    now. You are very intelligent. You already know
    thus significantly in relation to this subject, made me in my opinion consider
    it from numerous numerous angles. Its like women and men aren’t fascinated
    except it’s something to do with Girl gaga! Your own stuffs excellent.
    At all times take care of it up!

  • 12 Aprile 2022 in 7:29 pm
    Permalink

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add
    to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything.
    I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

  • 12 Aprile 2022 in 7:38 pm
    Permalink

    Howdy! I know this is kinda off topic nevertheless I’d figured
    I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring
    a blog article or vice-versa? My site discusses a lot of the
    same topics as yours and I feel we could greatly benefit from
    each other. If you are interested feel free to send me
    an e-mail. I look forward to hearing from you! Great blog by the way!

  • 12 Aprile 2022 in 8:28 pm
    Permalink

    Thanks for your marvelous posting! I quite enjoyed reading it, you may be a great author.
    I will be sure to bookmark your blog and definitely will come
    back later in life. I want to encourage you to definitely continue your great writing, have
    a nice morning!

  • 12 Aprile 2022 in 8:43 pm
    Permalink

    Good post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon everyday.
    It’s always useful to read through content from other writers and practice something
    from their web sites.

  • 12 Aprile 2022 in 8:47 pm
    Permalink

    Unquestionably believe that which you said. Your favorite reason appeared to be on the net the simplest thing
    to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they just don’t know about.
    You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole
    thing without having side-effects , people can take a signal.

    Will likely be back to get more. Thanks

  • 12 Aprile 2022 in 9:03 pm
    Permalink

    Hi there! Do you use Twitter? I’d like to follow you if
    that would be ok. I’m absolutely enjoying your blog and look forward to new updates.

  • 12 Aprile 2022 in 9:18 pm
    Permalink

    Hello there! I simply want to give you a huge thumbs up for your excellent
    information you have right here on this post.

    I’ll be returning to your web site for more soon.

  • 12 Aprile 2022 in 9:28 pm
    Permalink

    Hi! I know this is kinda off topic however I’d
    figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?
    My website goes over a lot of the same topics as yours and
    I feel we could greatly benefit from each other.
    If you happen to be interested feel free to send me an email.
    I look forward to hearing from you! Excellent blog by the way!

  • 12 Aprile 2022 in 10:23 pm
    Permalink

    I’m now not certain the place you are getting your info, however great topic.
    I needs to spend a while learning much more or figuring out
    more. Thank you for fantastic info I used to be on the lookout for this information for
    my mission.

  • 12 Aprile 2022 in 10:28 pm
    Permalink

    It’s going to be finish of mine day, but before end I am reading this fantastic post to improve my experience.

  • 12 Aprile 2022 in 10:51 pm
    Permalink

    Howdy! Someone in my Myspace group shared this site
    with us so I came to take a look. I’m definitely loving the information.
    I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Terrific blog and outstanding style and design.

  • 12 Aprile 2022 in 11:09 pm
    Permalink

    Great items from you, man. I’ve remember your stuff previous
    to and you’re simply too great. I actually like what you have obtained here, really like what
    you are saying and the way in which by which you are saying it.
    You make it enjoyable and you continue to take care
    of to keep it wise. I can not wait to read far more from you.

    This is actually a tremendous site.

  • 12 Aprile 2022 in 11:17 pm
    Permalink

    Hey just wanted to give you a quick heads up and let
    you know a few of the pictures aren’t loading properly. I’m not sure why but I think its a
    linking issue. I’ve tried it in two different web browsers and both show the same results.

  • 13 Aprile 2022 in 1:13 am
    Permalink

    Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News.
    Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?

    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!
    Thank you

  • 13 Aprile 2022 in 1:22 am
    Permalink

    Hello There. I found your blog using msn. This is a really well written article.
    I will make sure to bookmark it and come back to read
    more of your useful info. Thanks for the post. I will definitely comeback.

  • 13 Aprile 2022 in 1:25 am
    Permalink

    Hi Dear, are you truly visiting this web page daily, if so then you will definitely obtain pleasant knowledge.

  • 13 Aprile 2022 in 1:32 am
    Permalink

    whoah this blog is magnificent i like reading your posts.
    Keep up the great work! You recognize, many individuals are searching round
    for this info, you can aid them greatly.

  • 13 Aprile 2022 in 1:53 am
    Permalink

    wonderful put up, very informative. I’m wondering why the opposite experts of this sector do not understand
    this. You should continue your writing. I am confident, you
    have a huge readers’ base already!

  • 13 Aprile 2022 in 2:30 am
    Permalink

    You are so cool! I don’t believe I’ve read through a
    single thing like this before. So great to discover somebody
    with unique thoughts on this subject matter. Seriously.. thank you for
    starting this up. This website is something
    that is required on the web, someone with a little originality!

  • 13 Aprile 2022 in 2:42 am
    Permalink

    Do you mind if I quote a few of your posts as long as
    I provide credit and sources back to your webpage? My blog
    is in the exact same niche as yours and my users would genuinely benefit from a lot
    of the information you present here. Please let me know
    if this ok with you. Regards!

  • 13 Aprile 2022 in 2:49 am
    Permalink

    Hi there are using WordPress for your site platform? I’m new to the blog world
    but I’m trying to get started and create my own. Do you need any html coding expertise to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

  • 13 Aprile 2022 in 2:49 am
    Permalink

    This site was… how do you say it? Relevant!!
    Finally I’ve found something that helped me. Cheers!

  • 13 Aprile 2022 in 3:04 am
    Permalink

    Wow that was odd. I just wrote an extremely long comment but after I clicked submit my comment didn’t appear.

    Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyway, just wanted to say excellent blog!

  • 13 Aprile 2022 in 3:13 am
    Permalink

    You have made some really good points there.
    I checked on the internet for more info about the issue and found most people will go along with your views on this site.

  • 13 Aprile 2022 in 3:24 am
    Permalink

    I visited multiple web sites but the audio quality for audio songs present at
    this site is really fabulous.

  • 13 Aprile 2022 in 3:37 am
    Permalink

    I was very happy to uncover this great site. I wanted to thank you for ones time due to this
    fantastic read!! I definitely really liked every part of it and I have
    you saved to fav to look at new information in your site.

  • 13 Aprile 2022 in 3:40 am
    Permalink

    I’m really impressed with your writing skills as well as with
    the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself?
    Either way keep up the excellent quality writing, it’s rare to see a nice blog
    like this one these days.

  • 13 Aprile 2022 in 3:43 am
    Permalink

    Its like you read my mind! You seem to know a lot about this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you could do with a few pics to drive the message home
    a bit, but instead of that, this is excellent blog. An excellent read.
    I will definitely be back.

  • 13 Aprile 2022 in 4:01 am
    Permalink

    Hey, I think your site might be having browser compatibility issues.

    When I look at your website in Chrome, it looks fine but when opening in Internet
    Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick
    heads up! Other then that, awesome blog!

  • 13 Aprile 2022 in 4:14 am
    Permalink

    Does your site have a contact page? I’m having
    trouble locating it but, I’d like to send you an e-mail.
    I’ve got some ideas for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great site and I look forward to seeing it expand over time.

  • 13 Aprile 2022 in 4:14 am
    Permalink

    Your means of telling all in this piece of writing
    is truly pleasant, all be able to without difficulty know it, Thanks a
    lot.

  • 13 Aprile 2022 in 4:21 am
    Permalink

    My partner and I stumbled over here coming from a different web address and
    thought I may as well check things out. I like what I see
    so now i am following you. Look forward to going over your web page again.

  • 13 Aprile 2022 in 4:27 am
    Permalink

    I am now not positive where you’re getting your information, but great topic.

    I must spend some time studying much more or figuring out more.
    Thanks for excellent information I was on the lookout for this
    information for my mission.

  • 13 Aprile 2022 in 4:29 am
    Permalink

    Just want to say your article is as amazing. The clearness on your
    submit is simply nice and i could suppose you’re an expert in this subject.
    Fine together with your permission allow me to seize your feed to keep up to date
    with coming near near post. Thanks one million and please keep up the
    gratifying work.

  • 13 Aprile 2022 in 5:23 am
    Permalink

    Magnificent beat ! I wish to apprentice at the same time as you amend your site,
    how could i subscribe for a weblog site? The account helped me a appropriate deal.

    I have been a little bit acquainted of this your broadcast offered shiny clear idea

  • 13 Aprile 2022 in 5:27 am
    Permalink

    whoah this blog is magnificent i really like studying your articles.
    Keep up the great work! You recognize, lots of people are searching around for
    this information, you could aid them greatly.

  • 13 Aprile 2022 in 5:31 am
    Permalink

    With havin so much written content do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement?
    My site has a lot of exclusive content I’ve either authored myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without
    my authorization. Do you know any solutions to help prevent content from
    being stolen? I’d truly appreciate it.

  • 13 Aprile 2022 in 5:42 am
    Permalink

    Excellent web site you’ve got here.. It’s difficult to find good quality writing like yours
    these days. I honestly appreciate people like you! Take
    care!!

  • 13 Aprile 2022 in 5:48 am
    Permalink

    Great blog! Do you have any tips for aspiring writers? I’m planning to start my
    own blog soon but I’m a little lost on everything.
    Would you advise starting with a free platform like WordPress or go for a paid option?
    There are so many options out there that I’m completely confused ..
    Any recommendations? Cheers!

  • 13 Aprile 2022 in 6:12 am
    Permalink

    Hi to every one, the contents existing at this web site are
    actually remarkable for people experience, well, keep up the nice work fellows.

  • 13 Aprile 2022 in 6:16 am
    Permalink

    This is very interesting, You’re a very skilled blogger.
    I have joined your rss feed and look forward to seeking more of
    your magnificent post. Also, I’ve shared your website in my social
    networks!

  • 13 Aprile 2022 in 6:25 am
    Permalink

    After I initially commented I seem to have clicked on the
    -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment
    is added I get 4 emails with the exact same comment. Perhaps there is an easy method
    you are able to remove me from that service? Cheers!

  • 13 Aprile 2022 in 6:32 am
    Permalink

    I absolutely love your blog.. Great colors & theme. Did you create this site yourself?
    Please reply back as I’m looking to create my own personal site and
    would love to learn where you got this from or exactly what the theme is
    called. Appreciate it!

  • 13 Aprile 2022 in 6:47 am
    Permalink

    I really like reading an article that can make people think.
    Also, thank you for permitting me to comment!

  • 13 Aprile 2022 in 7:00 am
    Permalink

    I think the admin of this website is actually working
    hard for his site, since here every stuff is quality based data.

  • 13 Aprile 2022 in 7:03 am
    Permalink

    Fantastic beat ! I wish to apprentice while you amend
    your site, how can i subscribe for a blog website? The account
    aided me a acceptable deal. I were a little bit familiar
    of this your broadcast provided brilliant transparent concept

  • 13 Aprile 2022 in 7:09 am
    Permalink

    Excellent post. I was checking continuously this blog and I am
    impressed! Extremely helpful info specifically the last part 🙂
    I care for such info a lot. I was looking for this certain information for a
    long time. Thank you and best of luck.

  • 13 Aprile 2022 in 7:29 am
    Permalink

    Greetings, I do believe your website could be having web browser compatibility
    problems. When I look at your site in Safari, it looks fine however when opening in Internet Explorer,
    it has some overlapping issues. I just wanted to give you
    a quick heads up! Besides that, fantastic website!

  • 13 Aprile 2022 in 7:36 am
    Permalink

    I do not even understand how I ended up right here, however I assumed this submit used to
    be good. I don’t understand who you’re however certainly you are going
    to a famous blogger in case you are not already. Cheers!

  • 13 Aprile 2022 in 7:42 am
    Permalink

    Greetings from Los angeles! I’m bored at work so I decided
    to check out your blog on my iphone during lunch break.
    I love the information you provide here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m amazed at how quick your blog loaded on my cell phone ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, great site!

  • 13 Aprile 2022 in 7:42 am
    Permalink

    It’s very easy to find out any topic on net as compared to textbooks, as I found this article at this web page.

  • 13 Aprile 2022 in 7:52 am
    Permalink

    Hey! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?

    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few
    months of hard work due to no data backup. Do you have any methods to stop hackers?

  • 13 Aprile 2022 in 7:53 am
    Permalink

    I think that everything posted made a bunch of sense. But, consider this,
    what if you were to write a awesome headline?
    I am not saying your content is not solid, but what if you
    added a title that makes people desire more? I mean KENDE, IL LOCKDOWN NON HA POTUTO FERMARE LA
    MUSICA! – Exclusive Magazine is a little vanilla.

    You ought to peek at Yahoo’s front page and note how they create post titles to get people interested.

    You might try adding a video or a pic or two to grab
    readers excited about what you’ve got to say.

    In my opinion, it might bring your website a
    little bit more interesting.

  • 13 Aprile 2022 in 8:09 am
    Permalink

    Woah! I’m really enjoying the template/theme of this
    blog. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s difficult to get that “perfect balance”
    between usability and appearance. I must say you’ve done a amazing job with this.
    In addition, the blog loads super fast for me
    on Chrome. Exceptional Blog!

  • 13 Aprile 2022 in 8:27 am
    Permalink

    Thanks for finally writing about > KENDE, IL LOCKDOWN NON HA POTUTO FERMARE LA
    MUSICA! – Exclusive Magazine < Liked it!

  • 13 Aprile 2022 in 8:56 am
    Permalink

    I’ve been browsing online greater than three
    hours today, but I by no means found any interesting article like yours.
    It is beautiful value sufficient for me. Personally, if
    all webmasters and bloggers made excellent content material as you did, the net will be a lot more helpful than ever before.

  • 13 Aprile 2022 in 9:00 am
    Permalink

    I believe that is among the so much important information for
    me. And i am happy studying your article. But want to remark on few
    general issues, The website style is ideal, the articles is
    really great : D. Good task, cheers

  • 13 Aprile 2022 in 9:04 am
    Permalink

    Right here is the right site for anybody who wishes to understand this topic.
    You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I really will need to…HaHa).
    You definitely put a fresh spin on a subject that has been discussed for
    years. Wonderful stuff, just wonderful!

  • 13 Aprile 2022 in 9:06 am
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find
    this matter to be actually something which I think I would
    never understand. It seems too complicated and
    very broad for me. I’m looking forward for your next post, I’ll try to
    get the hang of it!

  • 13 Aprile 2022 in 9:16 am
    Permalink

    Hi! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came
    to check it out. I’m definitely loving the information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Fantastic blog and fantastic style and design.

  • 13 Aprile 2022 in 9:28 am
    Permalink

    I for all time emailed this web site post page to all my friends,
    as if like to read it afterward my friends
    will too.

  • 13 Aprile 2022 in 9:31 am
    Permalink

    Why users still use to read news papers when in this
    technological world everything is accessible
    on web?

  • 13 Aprile 2022 in 9:57 am
    Permalink

    What you said made a great deal of sense. However, consider this, what if you composed a catchier post title?
    I mean, I don’t want to tell you how to run your blog, however suppose you added a headline
    that grabbed people’s attention? I mean KENDE, IL LOCKDOWN NON
    HA POTUTO FERMARE LA MUSICA! – Exclusive Magazine is kinda
    vanilla. You could glance at Yahoo’s front page
    and see how they create article titles to grab people to click.

    You might try adding a video or a pic or two to
    grab readers interested about everything’ve got to say. In my opinion, it would make your
    website a little livelier.

  • 13 Aprile 2022 in 10:01 am
    Permalink

    I am extremely impressed together with your writing
    talents as well as with the format to your blog.
    Is this a paid subject or did you customize it yourself? Anyway keep
    up the excellent quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one
    nowadays..

  • 13 Aprile 2022 in 10:11 am
    Permalink

    I was wondering if you ever thought of changing the
    structure of your site? Its very well written; I love what
    youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could
    connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or
    2 images. Maybe you could space it out better?

  • 13 Aprile 2022 in 10:12 am
    Permalink

    You could definitely see your skills within the article you write.

    The sector hopes for more passionate writers like you
    who are not afraid to mention how they believe.
    At all times follow your heart.

  • 13 Aprile 2022 in 10:27 am
    Permalink

    Hello superb blog! Does running a blog like this take a
    large amount of work? I have no knowledge of computer
    programming however I was hoping to start my own blog in the near future.

    Anyway, if you have any recommendations or tips
    for new blog owners please share. I know this is off subject but I simply wanted
    to ask. Appreciate it!

  • 13 Aprile 2022 in 10:35 am
    Permalink

    First of all I want to say terrific blog!
    I had a quick question in which I’d like to ask
    if you do not mind. I was interested to know how you center yourself and clear your thoughts before writing.
    I’ve had a hard time clearing my mind in getting my thoughts out.

    I do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are generally lost simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or tips?
    Cheers!

  • 13 Aprile 2022 in 10:43 am
    Permalink

    Awesome things here. I am very happy to peer your article.
    Thank you a lot and I am having a look forward to touch you.
    Will you please drop me a e-mail?

  • 13 Aprile 2022 in 10:51 am
    Permalink

    An impressive share! I’ve just forwarded this onto a colleague who was conducting a little homework on this.
    And he in fact ordered me dinner simply because I
    stumbled upon it for him… lol. So let me reword this….
    Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending
    the time to discuss this issue here on your website.

  • 13 Aprile 2022 in 11:07 am
    Permalink

    Ahaa, its pleasant conversation on the topic of this paragraph at this place at this web site,
    I have read all that, so now me also commenting at this place.

  • 13 Aprile 2022 in 11:16 am
    Permalink

    Valuable information. Lucky me I discovered your site by chance, and I
    am stunned why this twist of fate did not happened earlier!
    I bookmarked it.

  • 13 Aprile 2022 in 11:18 am
    Permalink

    Hello, its nice post about media print, we all be familiar
    with media is a enormous source of facts.

  • 13 Aprile 2022 in 11:21 am
    Permalink

    I am not sure where you are getting your information, but good topic.
    I needs to spend some time learning more or understanding more.
    Thanks for magnificent info I was looking for this information for my
    mission.

  • 13 Aprile 2022 in 12:02 pm
    Permalink

    Hey there! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
    There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content.
    Please let me know. Cheers

  • 13 Aprile 2022 in 12:06 pm
    Permalink

    Hi, Neat post. There is an issue along with your site in internet explorer, might test this?
    IE still is the marketplace leader and a big
    portion of other people will omit your magnificent writing due
    to this problem.

  • 13 Aprile 2022 in 12:08 pm
    Permalink

    When someone writes an paragraph he/she keeps the idea of a user in his/her mind that how a user can know
    it. So that’s why this paragraph is great.

    Thanks!

  • 13 Aprile 2022 in 12:14 pm
    Permalink

    I loved as much as you will receive carried
    out right here. The sketch is attractive, your authored subject matter stylish.
    nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering
    the following. unwell unquestionably come more
    formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

  • 13 Aprile 2022 in 12:16 pm
    Permalink

    I am not sure the place you’re getting your information,
    however good topic. I needs to spend some time learning much more or working out more.
    Thank you for wonderful info I used to be in search of this info for
    my mission.

  • 13 Aprile 2022 in 12:26 pm
    Permalink

    Undeniably believe that that you stated. Your favorite justification seemed to be at the net the easiest thing to understand of.
    I say to you, I certainly get annoyed at the same time as folks consider worries that they just don’t realize
    about. You controlled to hit the nail upon the highest as
    smartly as defined out the entire thing with no need side-effects , other people can take a signal.
    Will probably be again to get more. Thank you

  • 13 Aprile 2022 in 12:32 pm
    Permalink

    You really make it appear really easy with your presentation but I to find this matter to be actually one
    thing that I believe I might by no means understand. It sort of feels
    too complicated and extremely huge for me. I’m taking a look forward in your next put up, I will
    try to get the hold of it!

  • 13 Aprile 2022 in 12:39 pm
    Permalink

    What’s up, this weekend is good in support of me, as this moment i am reading this fantastic educational
    post here at my house.

  • 13 Aprile 2022 in 12:40 pm
    Permalink

    hello!,I like your writing so so much! share we be in contact extra about your article on AOL?

    I require an expert on this area to resolve my problem.
    Maybe that’s you! Taking a look forward to see you.

  • 13 Aprile 2022 in 12:51 pm
    Permalink

    You are so awesome! I do not believe I’ve read through something like that before.

    So wonderful to find somebody with a few unique thoughts on this subject matter.
    Really.. many thanks for starting this up. This web site is one thing that is
    needed on the web, someone with a bit of originality!

  • 13 Aprile 2022 in 1:01 pm
    Permalink

    Terrific article! That is the type of info that are meant to be
    shared across the internet. Disgrace on the search engines for
    not positioning this post upper! Come on over and visit my web site .
    Thank you =)

  • 13 Aprile 2022 in 1:08 pm
    Permalink

    With havin so much written content do you ever run into any problems of plagorism or
    copyright infringement? My website has a lot of completely unique content I’ve either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my permission. Do you
    know any solutions to help protect against content
    from being ripped off? I’d genuinely appreciate it.

  • 13 Aprile 2022 in 1:22 pm
    Permalink

    Hello to all, how is all, I think every one is getting more
    from this web page, and your views are fastidious in favor of new viewers.

  • 13 Aprile 2022 in 1:22 pm
    Permalink

    This post is genuinely a pleasant one it assists new web users, who are wishing for blogging.

  • 13 Aprile 2022 in 1:45 pm
    Permalink

    What’s up colleagues, its enormous article concerning educationand entirely explained, keep it up all the time.

  • 13 Aprile 2022 in 1:47 pm
    Permalink

    This design is spectacular! You most certainly know how
    to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well,
    almost…HaHa!) Great job. I really enjoyed what you had to say, and
    more than that, how you presented it. Too cool!

  • 13 Aprile 2022 in 2:19 pm
    Permalink

    Attractive section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to
    assert that I get in fact enjoyed account your blog posts.
    Anyway I will be subscribing to your feeds and even I achievement
    you access consistently fast.

  • 13 Aprile 2022 in 2:21 pm
    Permalink

    Link exchange is nothing else except it is only placing the other
    person’s website link on your page at suitable place and other person will also do similar in support
    of you.

  • 13 Aprile 2022 in 2:33 pm
    Permalink

    Magnificent beat ! I wish to apprentice while you amend your web site,
    how can i subscribe for a weblog web site? The account aided me a applicable deal.
    I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered shiny clear
    concept

  • 13 Aprile 2022 in 2:53 pm
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thanks, However
    I am having difficulties with your RSS. I don’t know why I can’t join it.

    Is there anyone else getting similar RSS issues?
    Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanks!!

  • 13 Aprile 2022 in 3:02 pm
    Permalink

    Hi, just wanted to mention, I loved this post.

    It was inspiring. Keep on posting!

  • 13 Aprile 2022 in 3:03 pm
    Permalink

    Definitely imagine that which you stated. Your favorite
    reason appeared to be on the internet the easiest thing to remember of.
    I say to you, I certainly get annoyed even as folks think about worries that they just don’t understand about.

    You controlled to hit the nail upon the top and also defined out the entire thing without having side-effects ,
    other folks can take a signal. Will likely be again to get more.
    Thank you

  • 13 Aprile 2022 in 3:10 pm
    Permalink

    Hello there I am so thrilled I found your webpage, I really found you
    by accident, while I was researching on Bing for something else, Regardless I
    am here now and would just like to say thanks for a tremendous post and a all
    round enjoyable blog (I also love the theme/design), I
    don’t have time to browse it all at the moment but I have saved
    it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the fantastic work.

  • 13 Aprile 2022 in 3:18 pm
    Permalink

    Superb blog! Do you have any recommendations for aspiring writers?
    I’m planning to start my own site soon but I’m a little
    lost on everything. Would you suggest starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m completely confused ..

    Any recommendations? Bless you!

  • 13 Aprile 2022 in 3:19 pm
    Permalink

    Greate pieces. Keep writing such kind of info on your site.

    Im really impressed by your blog.
    Hey there, You’ve performed a great job. I’ll definitely
    digg it and in my view suggest to my friends.
    I am confident they’ll be benefited from this website.

  • 13 Aprile 2022 in 3:25 pm
    Permalink

    you are really a excellent webmaster. The web site
    loading velocity is incredible. It kind of feels that you’re
    doing any distinctive trick. In addition, The contents are masterwork.
    you’ve performed a wonderful process on this matter!

  • 13 Aprile 2022 in 3:28 pm
    Permalink

    Hey! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?
    I’m getting fed up of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at
    alternatives for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

  • 13 Aprile 2022 in 4:15 pm
    Permalink

    What i do not realize is actually how you’re not actually much more smartly-favored than you may be right
    now. You’re very intelligent. You realize thus significantly in relation to this matter, produced me for my part consider it from numerous varied angles.
    Its like men and women are not involved until it’s something to do with Lady
    gaga! Your personal stuffs excellent. All the time take
    care of it up!

  • 13 Aprile 2022 in 4:18 pm
    Permalink

    Very soon this site will be famous among all blogging and site-building users, due to it’s fastidious
    articles

  • 13 Aprile 2022 in 4:44 pm
    Permalink

    It’s hard to come by knowledgeable people for this topic, but you sound like you know what you’re talking about!
    Thanks

  • 13 Aprile 2022 in 4:44 pm
    Permalink

    Someone necessarily assist to make significantly articles
    I’d state. This is the very first time I frequented your web page and so far?
    I surprised with the analysis you made to make this particular publish incredible.
    Excellent job!

  • 13 Aprile 2022 in 4:56 pm
    Permalink

    Hey there would you mind letting me know which webhost you’re utilizing?

    I’ve loaded your blog in 3 different browsers and I must
    say this blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good internet hosting provider at a reasonable price?
    Thanks a lot, I appreciate it!

  • 13 Aprile 2022 in 4:57 pm
    Permalink

    Hi great blog! Does running a blog such as this require a large amount
    of work? I’ve absolutely no knowledge of programming however I
    had been hoping to start my own blog in the near future.
    Anyway, should you have any ideas or tips for new blog owners please
    share. I know this is off subject nevertheless I just wanted to ask.

    Thank you!

  • 13 Aprile 2022 in 4:58 pm
    Permalink

    What’s up, yeah this article is really pleasant and I have
    learned lot of things from it on the topic of blogging.
    thanks.

  • 13 Aprile 2022 in 5:13 pm
    Permalink

    Have you ever considered about including a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is important and all.
    Nevertheless imagine if you added some great photos or videos to give your posts more, “pop”!

    Your content is excellent but with images and videos,
    this site could undeniably be one of the very best
    in its field. Very good blog!

  • 13 Aprile 2022 in 5:22 pm
    Permalink

    Hi colleagues, how is the whole thing, and what you wish for to say regarding this paragraph,
    in my view its in fact awesome in support of me.

  • 13 Aprile 2022 in 6:04 pm
    Permalink

    Thank you for some other great post. Where else may anyone get that kind of info
    in such a perfect method of writing? I have a presentation subsequent week, and I’m on the search for such info.

  • 13 Aprile 2022 in 6:07 pm
    Permalink

    What’s up mates, good paragraph and nice urging commented here, I am genuinely enjoying
    by these.

  • 13 Aprile 2022 in 6:09 pm
    Permalink

    I do trust all the concepts you have introduced in your post.
    They’re really convincing and can definitely work. Nonetheless,
    the posts are too short for beginners. May just you please prolong them a little from next time?
    Thanks for the post.

  • 13 Aprile 2022 in 6:10 pm
    Permalink

    Just desire to say your article is as astounding.

    The clarity on your submit is just spectacular and that i could assume you are
    knowledgeable in this subject. Fine with your permission allow me to snatch your RSS feed to keep updated with coming near near post.
    Thank you 1,000,000 and please keep up the enjoyable work.

  • 13 Aprile 2022 in 6:12 pm
    Permalink

    Interesting blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A design like yours with a few simple adjustements would really make my
    blog shine. Please let me know where you got your design. Many thanks

  • 13 Aprile 2022 in 6:18 pm
    Permalink

    Heya this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use
    WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.

    I’m starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get guidance from
    someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

  • 13 Aprile 2022 in 6:34 pm
    Permalink

    Hi, I do think this is an excellent site.

    I stumbledupon it 😉 I will come back once again since i have
    book marked it. Money and freedom is the best way to change,
    may you be rich and continue to guide other people.

  • 13 Aprile 2022 in 7:56 pm
    Permalink

    Heya i’m for the primary time here. I came across this board
    and I in finding It really helpful & it helped me out much.
    I am hoping to provide one thing back and help others such as you helped me.

  • 13 Aprile 2022 in 7:58 pm
    Permalink

    I like the helpful info you provide in your articles. I will bookmark your weblog and check again here frequently.

    I’m quite sure I’ll learn many new stuff right here!
    Good luck for the next!

  • 13 Aprile 2022 in 8:10 pm
    Permalink

    It’s a pity you don’t have a donate button! I’d definitely donate to this outstanding blog!
    I guess for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account.

    I look forward to fresh updates and will share this site with my Facebook group.
    Chat soon!

  • 13 Aprile 2022 in 8:11 pm
    Permalink

    Heya i am for the primary time here. I came across this board and I to find It really useful & it helped me out much.
    I am hoping to offer one thing again and help others like you helped me.

  • 13 Aprile 2022 in 8:22 pm
    Permalink

    After going over a number of the articles on your web page,
    I honestly like your technique of blogging. I added it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please
    check out my website as well and tell me what you think.

  • 13 Aprile 2022 in 8:35 pm
    Permalink

    You are so awesome! I do not think I’ve read through anything like
    this before. So nice to find somebody with original
    thoughts on this subject. Seriously.. thanks for starting this up.

    This web site is something that is required on the internet,
    someone with a bit of originality!

  • 13 Aprile 2022 in 8:45 pm
    Permalink

    Greetings! Very helpful advice in this particular post! It’s the little changes
    that make the most significant changes. Thanks for sharing!

  • 13 Aprile 2022 in 9:00 pm
    Permalink

    Howdy just wanted to give you a quick heads up.
    The words in your content seem to be running off the screen in Safari.
    I’m not sure if this is a format issue or something to do with browser compatibility but I thought I’d post to let you know.
    The style and design look great though! Hope you get the problem
    resolved soon. Thanks

  • 13 Aprile 2022 in 9:08 pm
    Permalink

    Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you might be a great author.
    I will be sure to bookmark your blog and will eventually come
    back down the road. I want to encourage you to ultimately continue your great work, have
    a nice afternoon!

  • 13 Aprile 2022 in 9:12 pm
    Permalink

    Hi there, I discovered your site by means of Google whilst looking for a
    similar subject, your website came up, it appears great.
    I have bookmarked it in my google bookmarks.
    Hi there, simply became aware of your blog through Google, and
    found that it’s really informative. I am gonna watch out
    for brussels. I’ll be grateful in case you proceed this in future.
    Lots of other people shall be benefited from your writing.
    Cheers!

  • 13 Aprile 2022 in 9:57 pm
    Permalink

    We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community.

    Your website provided us with valuable information to work on. You’ve
    done an impressive job and our whole community will be grateful to you.

  • 13 Aprile 2022 in 10:14 pm
    Permalink

    Wonderful post however I was wanting to know if you could write a litte more on this topic?
    I’d be very grateful if you could elaborate a little bit further.

    Thank you!

  • 13 Aprile 2022 in 10:16 pm
    Permalink

    Greetings from Ohio! I’m bored to death at
    work so I decided to browse your website on my iphone during lunch break.
    I enjoy the info you provide here and can’t wait to take a look when I
    get home. I’m amazed at how fast your blog loaded on my cell
    phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, awesome blog!

  • 13 Aprile 2022 in 10:29 pm
    Permalink

    Fantastic blog! Do you have any hints for aspiring writers?
    I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost
    on everything. Would you advise starting with a free
    platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m totally confused ..
    Any tips? Thanks a lot!

  • 13 Aprile 2022 in 10:30 pm
    Permalink

    Right away I am going to do my breakfast, when having my
    breakfast coming over again to read additional news.

  • 13 Aprile 2022 in 10:37 pm
    Permalink

    Hey I am so thrilled I found your weblog, I really found you by error, while
    I was browsing on Yahoo for something else, Regardless I am here now and would just like to say many thanks for a fantastic post and a
    all round entertaining blog (I also love the
    theme/design), I don’t have time to go through it all at the moment but I have bookmarked it and
    also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much
    more, Please do keep up the awesome job.

  • 13 Aprile 2022 in 10:51 pm
    Permalink

    Hi there this is somewhat of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG
    editors or if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but
    have no coding skills so I wanted to get advice from someone with experience.
    Any help would be enormously appreciated!

  • 13 Aprile 2022 in 10:55 pm
    Permalink

    Great weblog right here! Additionally your site loads up very
    fast! What web host are you the usage of? Can I get your affiliate link to your
    host? I wish my website loaded up as quickly as yours lol

  • 13 Aprile 2022 in 11:00 pm
    Permalink

    If you would like to get much from this paragraph then you have
    to apply such methods to your won web site.

  • 13 Aprile 2022 in 11:34 pm
    Permalink

    I do not know whether it’s just me or if perhaps everyone else experiencing issues with your website.
    It seems like some of the written text within your posts are running off the screen. Can somebody else please provide feedback and
    let me know if this is happening to them as well? This might be
    a problem with my internet browser because I’ve had this happen previously.
    Kudos

  • 13 Aprile 2022 in 11:41 pm
    Permalink

    Hi there, after reading this amazing paragraph i am as well
    delighted to share my experience here with colleagues.

  • 13 Aprile 2022 in 11:49 pm
    Permalink

    Hi would you mind letting me know which hosting company you’re
    using? I’ve loaded your blog in 3 completely different browsers and I must say this
    blog loads a lot quicker then most. Can you recommend a good hosting provider at a fair price?

    Thanks, I appreciate it!

  • 14 Aprile 2022 in 12:10 am
    Permalink

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d
    certainly donate to this excellent blog! I guess for now i’ll
    settle for bookmarking and adding your RSS feed to my
    Google account. I look forward to brand new updates and will
    share this website with my Facebook group. Talk soon!

  • 14 Aprile 2022 in 12:13 am
    Permalink

    Great article! We will be linking to this particularly great article on our site.

    Keep up the great writing.

  • 14 Aprile 2022 in 12:22 am
    Permalink

    Hey! Someone in my Facebook group shared this site
    with us so I came to take a look. I’m definitely enjoying the
    information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Superb blog and terrific design.

  • 14 Aprile 2022 in 12:23 am
    Permalink

    If some one desires expert view regarding blogging after that i suggest him/her to
    pay a visit this website, Keep up the nice work.

  • 14 Aprile 2022 in 12:39 am
    Permalink

    Good replies in return of this matter with genuine arguments and explaining everything on the topic of that.

  • 14 Aprile 2022 in 12:40 am
    Permalink

    There’s definately a lot to find out about this topic. I love all the points you made.

  • 14 Aprile 2022 in 12:51 am
    Permalink

    Thank you for any other informative site.
    The place else may I get that type of information written in such an ideal
    approach? I have a mission that I am simply now
    operating on, and I’ve been at the glance out for such information.

  • 14 Aprile 2022 in 1:20 am
    Permalink

    It is appropriate time to make some plans for the future and it’s time to be
    happy. I’ve read this post and if I could I wish to
    suggest you few interesting things or suggestions. Perhaps you could
    write next articles referring to this article. I wish to read even more things about it!

  • 14 Aprile 2022 in 1:35 am
    Permalink

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make
    your point. You obviously know what youre talking about, why throw away
    your intelligence on just posting videos to your weblog when you could
    be giving us something enlightening to read?

  • 14 Aprile 2022 in 1:50 am
    Permalink

    May I just say what a comfort to discover somebody that actually knows what they are discussing online.
    You certainly understand how to bring a problem to light and make it important.
    More people should check this out and understand this side of the story.
    It’s surprising you’re not more popular because you
    surely have the gift.

  • 14 Aprile 2022 in 1:52 am
    Permalink

    Today, I went to the beach with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to her
    ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I had to
    tell someone!

  • 14 Aprile 2022 in 1:59 am
    Permalink

    Why visitors still use to read news papers when in this technological globe all is presented on net?

  • 14 Aprile 2022 in 2:07 am
    Permalink

    Hello! This is my first visit to your blog!

    We are a team of volunteers and starting a new project in a community in the same niche.

    Your blog provided us beneficial information to work on. You have done
    a extraordinary job!

  • 14 Aprile 2022 in 2:19 am
    Permalink

    Thanks for a marvelous posting! I genuinely enjoyed reading
    it, you are a great author. I will remember to bookmark your
    blog and will come back down the road. I want to encourage you to continue your great writing, have a
    nice weekend!

  • 14 Aprile 2022 in 2:22 am
    Permalink

    I have learn a few good stuff here. Certainly worth bookmarking for
    revisiting. I wonder how so much attempt you place to create this sort of magnificent informative site.

  • 14 Aprile 2022 in 2:28 am
    Permalink

    Link exchange is nothing else but it is only placing the other person’s weblog link on your page at appropriate place
    and other person will also do similar in support of
    you.

  • 14 Aprile 2022 in 2:29 am
    Permalink

    Excellent blog here! Additionally your website rather a lot
    up fast! What host are you the usage of? Can I get your associate link
    on your host? I want my website loaded up as quickly as yours lol

  • 14 Aprile 2022 in 2:38 am
    Permalink

    In fact when someone doesn’t be aware of after that its up to
    other viewers that they will assist, so here it occurs.

  • 14 Aprile 2022 in 2:52 am
    Permalink

    I think everything said made a great deal of sense.
    However, what about this? what if you added a little information? I am not saying your information isn’t good., but what if you added something that grabbed folk’s attention? I
    mean KENDE, IL LOCKDOWN NON HA POTUTO FERMARE LA MUSICA!
    – Exclusive Magazine is a little plain. You could glance at Yahoo’s home page and note how they create article
    headlines to grab people interested. You might add a video or a picture or two to get
    people interested about what you’ve written. Just my opinion, it might make your posts
    a little livelier.

  • 14 Aprile 2022 in 3:09 am
    Permalink

    I was more than happy to uncover this site. I want to to
    thank you for your time just for this fantastic read!!
    I definitely really liked every little bit of it and I have you bookmarked to
    check out new stuff on your blog.

  • 14 Aprile 2022 in 3:15 am
    Permalink

    Heya i’m for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out much.
    I hope to give something back and help others like you aided me.

  • 14 Aprile 2022 in 3:17 am
    Permalink

    all the time i used to read smaller content which also clear their
    motive, and that is also happening with this article which I am reading at this place.

  • 14 Aprile 2022 in 3:30 am
    Permalink

    First of all I want to say superb blog! I had a quick question which I’d like to ask
    if you don’t mind. I was interested to find out how you center yourself
    and clear your mind prior to writing. I have had trouble clearing my thoughts in getting my thoughts out.
    I truly do take pleasure in writing however it just seems
    like the first 10 to 15 minutes are generally lost simply just trying to figure out how to begin. Any suggestions or tips?
    Cheers!

  • 14 Aprile 2022 in 3:57 am
    Permalink

    It is appropriate time to make some plans for the future
    and it’s time to be happy. I have read this post and
    if I could I desire to suggest you some interesting things or advice.
    Perhaps you can write next articles referring to this article.

    I wish to read even more things about it!

  • 14 Aprile 2022 in 4:19 am
    Permalink

    I think this is one of the most important info for me. And i am glad reading your article.
    But wanna remark on few general things, The website style is wonderful, the articles
    is really nice : D. Good job, cheers

  • 14 Aprile 2022 in 4:30 am
    Permalink

    Hi! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out
    and say I really enjoy reading your posts. Can you
    recommend any other blogs/websites/forums that
    deal with the same topics? Thanks for your time!

  • 14 Aprile 2022 in 4:39 am
    Permalink

    An impressive share! I have just forwarded this onto
    a colleague who has been doing a little homework on this.
    And he actually bought me lunch because I stumbled upon it for
    him… lol. So let me reword this…. Thank YOU for the meal!!

    But yeah, thanks for spending the time to discuss this subject here on your web site.

  • 14 Aprile 2022 in 4:41 am
    Permalink

    Hey there, You’ve done an incredible job. I will certainly digg it and personally suggest
    to my friends. I’m sure they’ll be benefited from this web site.

  • 14 Aprile 2022 in 4:55 am
    Permalink

    Hi there I am so happy I found your weblog, I really found you by accident, while I was browsing on Askjeeve for something
    else, Nonetheless I am here now and would just like to say thank you for a tremendous post and a all round enjoyable blog (I
    also love the theme/design), I don’t have time to go through it all at
    the minute but I have book-marked it and also added in your RSS feeds, so when I have time
    I will be back to read more, Please do keep
    up the superb jo.

  • 14 Aprile 2022 in 4:59 am
    Permalink

    I’m now not positive where you’re getting your info,
    however good topic. I needs to spend some time finding
    out much more or figuring out more. Thanks for excellent info I used to be searching for this information for my mission.

  • 14 Aprile 2022 in 5:03 am
    Permalink

    Hello there! This is kind of off topic but I need
    some advice from an established blog. Is it very difficult to set up your
    own blog? I’m not very techincal but I can figure things
    out pretty quick. I’m thinking about setting up my own but I’m not
    sure where to start. Do you have any tips or suggestions?
    Appreciate it

  • 14 Aprile 2022 in 5:07 am
    Permalink

    With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement?

    My site has a lot of unique content I’ve either
    created myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any methods to help protect
    against content from being ripped off? I’d genuinely appreciate it.

  • 14 Aprile 2022 in 5:20 am
    Permalink

    Hello, just wanted to tell you, I loved this post.
    It was practical. Keep on posting!

  • 14 Aprile 2022 in 5:47 am
    Permalink

    What’s up to every body, it’s my first pay a visit of this
    blog; this web site contains remarkable and
    genuinely good information designed for visitors.

  • 14 Aprile 2022 in 5:50 am
    Permalink

    Everything is very open with a precise description of
    the challenges. It was really informative. Your site is extremely helpful.

    Thanks for sharing!

  • 14 Aprile 2022 in 5:59 am
    Permalink

    Howdy would you mind sharing which blog platform you’re
    working with? I’m going to start my own blog in the near future but I’m having a hard time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I’m looking for something unique.
    P.S Sorry for getting off-topic but I had to ask!

  • 14 Aprile 2022 in 6:05 am
    Permalink

    Good day! I could have sworn I’ve been to this website before but after
    checking through some of the post I realized it’s new to me.
    Nonetheless, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

  • 14 Aprile 2022 in 6:19 am
    Permalink

    I think the admin of this website is genuinely
    working hard in favor of his web site, as here every material is quality based stuff.

  • 14 Aprile 2022 in 6:48 am
    Permalink

    It’s an remarkable article for all the web visitors; they will
    take advantage from it I am sure.

  • 14 Aprile 2022 in 7:44 am
    Permalink

    I don’t even know how I ended up here, however I assumed this post was great.

    I do not know who you might be but certainly you’re going to a famous
    blogger when you aren’t already. Cheers!

  • 14 Aprile 2022 in 7:46 am
    Permalink

    Hello! I could have sworn I’ve been to this site before but after
    browsing through some of the post I realized it’s new to
    me. Nonetheless, I’m definitely happy I found it and I’ll
    be book-marking and checking back often!

  • 14 Aprile 2022 in 7:47 am
    Permalink

    What’s up friends, how is the whole thing, and
    what you desire to say about this post, in my view its truly awesome designed for me.

  • 14 Aprile 2022 in 7:55 am
    Permalink

    Great blog! Do you have any recommendations for aspiring writers?

    I’m hoping to start my own blog soon but I’m a little lost on everything.

    Would you advise starting with a free platform like WordPress or go for a paid
    option? There are so many choices out there that I’m completely overwhelmed ..
    Any suggestions? Kudos!

  • 14 Aprile 2022 in 8:13 am
    Permalink

    Thank you a bunch for sharing this with all people you actually recognize what
    you are speaking about! Bookmarked. Kindly also visit my website =).

    We will have a hyperlink change agreement among us

  • 14 Aprile 2022 in 8:24 am
    Permalink

    Hi to all, because I am truly keen of reading this weblog’s post to be updated on a regular
    basis. It contains nice data.

  • 14 Aprile 2022 in 8:43 am
    Permalink

    I think that what you wrote made a bunch of sense.

    However, consider this, what if you wrote a catchier title?
    I mean, I don’t wish to tell you how to run your blog, but what if you added a post title that makes people desire more?
    I mean KENDE, IL LOCKDOWN NON HA POTUTO FERMARE LA MUSICA!
    – Exclusive Magazine is kinda plain. You ought to glance at Yahoo’s front page and
    note how they create news headlines to get people to open the links.
    You might add a video or a related picture or two to
    grab people interested about everything’ve written. In my opinion, it would
    bring your posts a little bit more interesting.

  • 14 Aprile 2022 in 11:05 am
    Permalink

    of course like your web-site but you need to check the spelling on several of your posts.

    A number of them are rife with spelling issues and I in finding
    it very bothersome to inform the reality then again I’ll definitely come back again.

  • 14 Aprile 2022 in 11:13 am
    Permalink

    Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News.
    Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!
    Cheers

  • 14 Aprile 2022 in 11:16 am
    Permalink

    Heya i’m for the primary time here. I found this board
    and I to find It truly helpful & it helped me out a lot.
    I am hoping to provide one thing back and help others such as you helped me.

  • 14 Aprile 2022 in 11:30 am
    Permalink

    Magnificent beat ! I wish to apprentice while you amend your site, how can i subscribe
    for a blog web site? The account aided me a acceptable deal.
    I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear concept

  • 14 Aprile 2022 in 12:10 pm
    Permalink

    I always used to study article in news papers but now
    as I am a user of internet thus from now I am using net for posts, thanks to web.

  • 14 Aprile 2022 in 12:31 pm
    Permalink

    I’m amazed, I have to admit. Seldom do I encounter a
    blog that’s both equally educative and interesting,
    and let me tell you, you’ve hit the nail on the head.

    The problem is something too few people are speaking intelligently about.
    I’m very happy that I stumbled across this during my search for something concerning this.

  • 14 Aprile 2022 in 1:17 pm
    Permalink

    This blog was… how do you say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me.
    Many thanks!

  • 14 Aprile 2022 in 2:50 pm
    Permalink

    Hello everyone, it’s my first go to see at this
    web site, and post is in fact fruitful designed for me,
    keep up posting these types of posts.

  • 14 Aprile 2022 in 2:57 pm
    Permalink

    Howdy! Quick question that’s totally off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when viewing
    from my iphone4. I’m trying to find a theme or plugin that might be able
    to fix this problem. If you have any suggestions, please share.
    Appreciate it!

  • 14 Aprile 2022 in 3:11 pm
    Permalink

    Hi there, I discovered your web site by means of Google even as looking for a
    similar topic, your site got here up, it appears to be like great.
    I’ve bookmarked it in my google bookmarks.
    Hi there, just became alert to your weblog via Google, and located that it is truly informative.
    I’m gonna be careful for brussels. I will be grateful should you proceed this in future.

    A lot of other folks will probably be benefited out of your
    writing. Cheers!

  • 14 Aprile 2022 in 3:11 pm
    Permalink

    Hmm it seems like your website ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just
    sum it up what I submitted and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I as well am an aspiring blog writer but I’m still new to the whole thing.

    Do you have any tips and hints for first-time blog writers?

    I’d genuinely appreciate it.

  • 14 Aprile 2022 in 3:14 pm
    Permalink

    Today, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see if
    it can survive a twenty five foot drop, just so she
    can be a youtube sensation. My iPad is now destroyed and she has 83 views.

    I know this is totally off topic but I had to share
    it with someone!

  • 14 Aprile 2022 in 3:28 pm
    Permalink

    Right here is the right website for everyone who would like to understand this topic.
    You understand so much its almost hard to argue with you (not that I really
    will need to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a topic
    which has been discussed for years. Excellent stuff,
    just great!

  • 14 Aprile 2022 in 3:30 pm
    Permalink

    Greetings! Very helpful advice within this post! It is the
    little changes that make the largest changes. Thanks
    a lot for sharing!

  • 14 Aprile 2022 in 3:38 pm
    Permalink

    My partner and I stumbled over here coming from
    a different web address and thought I might check things out.
    I like what I see so now i am following you. Look forward
    to finding out about your web page yet again.

  • 14 Aprile 2022 in 3:43 pm
    Permalink

    I visited multiple blogs except the audio quality for audio songs present at
    this web site is in fact wonderful.

  • 14 Aprile 2022 in 4:13 pm
    Permalink

    Good way of describing, and nice article to take facts regarding my presentation subject matter,
    which i am going to present in school.

  • 14 Aprile 2022 in 4:15 pm
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something that I think I would never understand.

    It seems too complex and extremely broad for
    me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  • 14 Aprile 2022 in 4:20 pm
    Permalink

    Wow, wonderful weblog layout! How lengthy have you ever been blogging for?

    you make blogging glance easy. The entire look of your site is wonderful, let alone
    the content material!

  • 14 Aprile 2022 in 4:29 pm
    Permalink

    This piece of writing provides clear idea designed for the new people of blogging, that
    actually how to do running a blog.

  • 14 Aprile 2022 in 5:16 pm
    Permalink

    Neat blog! Is your theme custom made or did you download
    it from somewhere? A design like yours with a few simple
    tweeks would really make my blog shine. Please let me know where you got your design. Appreciate it

  • 14 Aprile 2022 in 5:19 pm
    Permalink

    Currently it seems like WordPress is the top blogging platform available right now.
    (from what I’ve read) Is that what you’re using on your blog?

  • 14 Aprile 2022 in 5:22 pm
    Permalink

    If some one wishes to be updated with latest technologies then he must be go to see this site and be up to date everyday.

  • 14 Aprile 2022 in 5:24 pm
    Permalink

    Hello! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?

    I’m getting tired of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at alternatives
    for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

  • 14 Aprile 2022 in 5:28 pm
    Permalink

    Hi there, yeah this post is actually nice and I have learned lot of things from it on the
    topic of blogging. thanks.

  • 14 Aprile 2022 in 5:55 pm
    Permalink

    What i don’t realize is in truth how you’re no longer really much more well-favored than you might be now.
    You’re very intelligent. You already know thus significantly with regards to this subject, made me for my
    part imagine it from numerous varied angles. Its like women and men aren’t involved until it’s something to
    do with Lady gaga! Your personal stuffs excellent.

    All the time handle it up!

  • 14 Aprile 2022 in 5:58 pm
    Permalink

    Have you ever thought about adding a little bit more than just
    your articles? I mean, what you say is valuable and everything.

    Nevertheless imagine if you added some great visuals or video clips to give your posts more, “pop”!
    Your content is excellent but with pics and video clips, this website could definitely be one of the greatest
    in its niche. Amazing blog!

  • 14 Aprile 2022 in 6:10 pm
    Permalink

    My spouse and I absolutely love your blog and find many of your post’s to be just what I’m looking for.
    Does one offer guest writers to write content to suit your needs?

    I wouldn’t mind producing a post or elaborating on most of the subjects you write related to
    here. Again, awesome weblog!

  • 14 Aprile 2022 in 6:13 pm
    Permalink

    Greate post. Keep posting such kind of information on your blog.
    Im really impressed by it.
    Hello there, You have performed an incredible job. I will definitely digg it and in my view suggest to my friends.

    I am sure they’ll be benefited from this web site.

  • 14 Aprile 2022 in 6:20 pm
    Permalink

    Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article.

    I’ll make sure to bookmark it and return to read
    more of your useful information. Thanks for the post.

    I’ll certainly return.

  • 14 Aprile 2022 in 6:23 pm
    Permalink

    It’s very effortless to find out any topic on net as compared to textbooks, as I found
    this article at this website.

  • 14 Aprile 2022 in 6:26 pm
    Permalink

    Howdy superb website! Does running a blog like this take a massive amount work?
    I’ve very little knowledge of computer programming but I had
    been hoping to start my own blog soon. Anyways, should you have any suggestions or techniques for new blog owners please share.
    I know this is off topic but I just needed to ask. Kudos!

  • 14 Aprile 2022 in 6:32 pm
    Permalink

    whoah this weblog is fantastic i love studying
    your posts. Stay up the good work! You know, lots of people
    are looking round for this info, you could aid
    them greatly.

  • 14 Aprile 2022 in 6:45 pm
    Permalink

    This is my first time go to see at here and i am genuinely impressed to read everthing at one place.

  • 14 Aprile 2022 in 6:53 pm
    Permalink

    Its such as you read my thoughts! You seem to know so much about this, such as you wrote the
    e book in it or something. I believe that you just can do with a few % to power the message home a bit, but other than that, that is great blog.
    An excellent read. I will definitely be back.

  • 14 Aprile 2022 in 7:29 pm
    Permalink

    What’s up, just wanted to say, I liked this blog post. It was
    practical. Keep on posting!

  • 14 Aprile 2022 in 7:45 pm
    Permalink

    You need to be a part of a contest for one of the greatest blogs on the
    web. I most certainly will highly recommend this website!

  • 14 Aprile 2022 in 8:02 pm
    Permalink

    I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.

    Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it is rare to
    see a great blog like this one these days.

  • 14 Aprile 2022 in 8:14 pm
    Permalink

    I have been exploring for a little bit for any high quality articles or blog posts
    in this kind of space . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web site.
    Reading this information So i’m satisfied to show that I have a very excellent
    uncanny feeling I came upon just what I needed.
    I so much unquestionably will make sure to don?t forget this web site and give
    it a look on a relentless basis.

  • 14 Aprile 2022 in 9:03 pm
    Permalink

    I am sure this paragraph has touched all the internet viewers,
    its really really pleasant post on building up new web site.

  • 14 Aprile 2022 in 9:04 pm
    Permalink

    Hi, Neat post. There’s an issue together with
    your web site in web explorer, might test this? IE nonetheless
    is the market leader and a good section of people will pass over
    your great writing due to this problem.

  • 14 Aprile 2022 in 9:16 pm
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this write-up and also the rest of the site is also
    really good.

  • 14 Aprile 2022 in 9:26 pm
    Permalink

    Asking questions are in fact nice thing if you are not understanding
    something totally, but this article provides good understanding yet.

  • 14 Aprile 2022 in 9:28 pm
    Permalink

    Hi I am so thrilled I found your website, I really found you by
    error, while I was looking on Google for something else, Anyways I am
    here now and would just like to say cheers for a incredible
    post and a all round entertaining blog (I also love the theme/design),
    I don’t have time to browse it all at the moment but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I
    have time I will be back to read more, Please do keep
    up the great b.

  • 14 Aprile 2022 in 9:32 pm
    Permalink

    Greetings! This is my first comment here so I just wanted to
    give a quick shout out and tell you I genuinely enjoy reading through your posts.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums that
    go over the same subjects? Thank you so much!

  • 14 Aprile 2022 in 9:40 pm
    Permalink

    Simply desire to say your article is as surprising.
    The clarity in your post is simply excellent and i can think you are an expert in this subject.

    Fine with your permission let me to clutch your feed
    to stay updated with forthcoming post. Thanks a million and
    please carry on the enjoyable work.

  • 14 Aprile 2022 in 9:41 pm
    Permalink

    Hi! I’ve been reading your web site for a while now and
    finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Austin Tx!
    Just wanted to say keep up the fantastic work!

  • 10 Maggio 2022 in 2:13 am
    Permalink

    When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment
    is added I get three emails with the same comment. Is
    there any way you can remove me from that service?
    Bless you!

  • 11 Maggio 2022 in 2:44 pm
    Permalink

    Hi there would you mind sharing which blog platform you’re using?
    I’m planning to start my own blog in the near future but I’m having a difficult time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design and style seems
    different then most blogs and I’m looking for something completely unique.

    P.S Apologies for getting off-topic but I had to
    ask!

  • 2 Giugno 2022 in 8:50 pm
    Permalink

    Pretty component to content. I simply stumbled upon your website and in accession capital to say that I get actually loved account your
    blog posts. Anyway I will be subscribing in your feeds and even I fulfillment you get right of entry to persistently fast.

  • 5 Giugno 2022 in 1:16 pm
    Permalink

    Hi, i think that i saw you visited my website thus i came
    to “return the favor”.I am trying to find things to improve my site!I suppose its
    ok to use some of your ideas!!

  • 5 Giugno 2022 in 9:13 pm
    Permalink

    It’s going to be ending of mine day, but before finish I
    am reading this great article to improve my experience.

  • 6 Giugno 2022 in 2:29 am
    Permalink

    Hi, I do believe your blog might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Safari, it looks fine however,
    if opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues.
    I simply wanted to provide you with a quick heads up!
    Apart from that, wonderful blog!

  • 6 Giugno 2022 in 8:42 am
    Permalink

    Definitely imagine that that you stated. Your favorite justification seemed to be on the net the easiest thing to
    be mindful of. I say to you, I definitely get irked even as other folks think about issues that
    they plainly do not recognise about. You controlled to hit
    the nail upon the top and defined out the whole thing
    with no need side-effects , other people could take a signal.

    Will likely be again to get more. Thank you

  • 7 Giugno 2022 in 11:39 pm
    Permalink

    I like the valuable info you provide in your articles.

    I’ll bookmark your weblog and check again here regularly.
    I am quite certain I’ll learn plenty of new stuff right here!
    Best of luck for the next!

  • 8 Giugno 2022 in 8:30 pm
    Permalink

    Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to claim that I get actually loved account your blog posts.
    Any way I will be subscribing in your augment and even I fulfillment you get right of entry to constantly
    fast.

  • 11 Giugno 2022 in 12:59 pm
    Permalink

    Thanks for finally writing about > KENDE, IL LOCKDOWN NON HA POTUTO FERMARE LA
    MUSICA! – Exclusive Magazine < Liked it!

  • 12 Giugno 2022 in 1:43 pm
    Permalink

    Nice post. I was checking continuously this blog and I am impressed!

    Extremely helpful information particularly the remaining
    section 🙂 I care for such info much. I used to be looking for this particular info for
    a very lengthy time. Thank you and good luck.

  • 21 Giugno 2022 in 10:10 pm
    Permalink

    Di dalam main game Slot Terbaik. Tentu seluruh pemeran lebih banyak hadapi kegagalan dari pada memperoleh
    kemenangan. Perihal ini amat alami. Sebab dikala ini telah tidak terdapat lagi mesin game Slot Terbaik yang tidak di setting.
    Dikala ini seluruh mesin game Slot Terbaikini telah di setting oleh pihak
    bos.