X-FACTOR 2021, IL RIASSUNTO DELL’ULTIMA PUNTATA!

La nuova serata di #XFactor2021 inizia, come le precedenti, con il botto e si accende con i giudizi dei quattro giudici.
Ottimi ascolti, trend topic in tendenza e doppia eliminazione, rendono questa puntata accattivante tanto da tenere saldi davanti la tv i suoi spettatori.
Inizia la prima parte della serata con gli artisti in gara e i loro inediti, Baltimora con “Altro”, i Bengala Fire “Valencia”, Erio con “Amore Vero”, Fellow con “Fire”, gIANMARIA con “I Suicidi”, Le Endrigo “Cose più grandi di te”, i Mutonia “Rebel”, Nika Paris “Tranquille (Mon coeur)” e VERSAILLES “Truman Show”. 
Proprio quest’ultimo VERSAILLES per i canali di voto è l’artista eliminato.
Sul palco si esibiscono Emma e Mika con una personale rivisitazione della stupenda canzone di Lucio Dalla “Anna e Marco”, brano scritto dal cantante bolognese nel 1979 e diventato un capolavoro della musica italiana.
Riprende la seconda parte della gara con le cover scelte dai giudici per i concorrenti restati in gara.
Per il roster di Manuel Agnelli
i Bengala Fire presentano in una versione rock alternative  “Evil” degli Interpol.
Erio con un arrangiamento in chiave malinconico di “London Calling” dei The Clash, gruppo punk rock degli anni’80.
I Mutonia con una versione hard rock di “Gigantic” dei Pixies.
Il roster di Hell Raton vede esibirsi Baltimora con una versione da lui riarrangiata in versione pop moderna di “Un uomo che ti ama” dell’intramontabile Lucio Battisti.
Il team di Emma, vede Le Endrigo cimentarsi con una cover in versione rock di “Malamente” della bella cantante spagnola Rosalía, artista che con la sua voce sensuale riesce ad amalgamarsi perfettamente alle musicalità in duetti con Travis Scott o come il suo ultimo  brano “La Fame” con The Weeknd.
Nuovamente sotto il segno di Lucio Dalla, gIANMARIA porta una cover di “Stella di mare” aggiungendo alcune strofe da lui scritte.
Il roster di Mika vede Fellow cimentarsi in una intimissima versione di “Anche fragile” della cantautrice Elisa.
Nika Paris si esibisce in una cover in lingua francese di Indila “Dernière dance”.
Durante queste cover gli animi si accendono e non mancano le scintille tra i giudici, Manuel Agnelli accusa i giudici di complotto facendo scattare i fischi per Hell Raton che replica al pubblico in modo molto calmo e diplomatico.
Spazio finale prima dell’eliminazione riservato a Shari, J. Lord e Young Miles che portano sul palco di XFactor2021 “Testamento” brano che ha firmato la sigla di Gomorra 5.
Passano il turno Gianmaria, Baltimora, Bengala Fire, Nika Paris, le Endrigo e Fellow.
Alle fasi eliminatorie vanno i Mutonia ed Erio, qui i giudici decidono chi dovrà essere definitivamente eliminato.
Manuel Agnelli chiede di chiamare il tilt, cioè un televoto di 200 secondi, rifiutandosi di scegliere. 
Costretto poiché non può da solo attuare il tilt elimina Erio, Emma elimina i Mutonia, Mika elimina i Mutonia, Hell Raton rifiuta il tilt ed elimina i Mutonia.
Nervoso e deluso Manuel Agnelli lascia la puntata accusando i giudici di aver deciso non per una scelta musicale o tecnica ma semplicemente per un complotto.
Appuntamento alla prossima settimana per un altro live ricco di emozioni.
È giusta l’eliminazione dei Mutonia? 
Ma soprattutto è una “punizione” di Emma , Mika ed Hell Ratton per le frasi e le scintille tra loro e i Mutonia di settimana scorsa?
 
Articolo a cura di Antonio Borzacchiello!

31 pensieri riguardo “X-FACTOR 2021, IL RIASSUNTO DELL’ULTIMA PUNTATA!

  • 20 Gennaio 2022 in 7:25 pm
    Permalink

    Hi! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my
    comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having trouble finding one?
    Thanks a lot!

  • 20 Gennaio 2022 in 11:37 pm
    Permalink

    Thanks , I’ve just been searching for information about this subject fora long time and yours is the best I have found out till now.However, what concerning the bottom line? Are you certain about the supply?

  • 23 Gennaio 2022 in 2:50 pm
    Permalink

    Spot on with this write-up, I really believe this amazing site needs a lot more attention. I’ll probably be returning to
    read through more, thanks for the info!

  • 23 Gennaio 2022 in 2:58 pm
    Permalink

    What’s up, I want to subscribe for this web site to get hottestupdates, therefore where can i do it please help out.

  • 24 Gennaio 2022 in 5:53 pm
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something that
    I think I would never understand. It seems too complex and extremely
    broad for me. I’m looking forward for your next post, I’ll
    try to get the hang of it!

  • 24 Gennaio 2022 in 7:19 pm
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this post andalso the rest of the site is really good.

  • 25 Gennaio 2022 in 5:39 pm
    Permalink

    Hello, yes this post is really pleasant and I have learned lot of things from it regarding blogging.

    thanks.

  • 25 Gennaio 2022 in 11:18 pm
    Permalink

    Hi there friends, its great article regarding educationand completely explained, keep it up all the time.

  • 27 Gennaio 2022 in 6:18 pm
    Permalink

    Quality articles is the key to invite the viewers to
    visit the site, that’s what this web page is providing.

  • 27 Gennaio 2022 in 6:53 pm
    Permalink

    It’s enormous that you are getting thoughts from this post as well as from our dialogue made here.

  • 21 Marzo 2022 in 1:09 pm
    Permalink

    Hi, after reading this remarkable article i am too cheerful to share
    my experience here with mates.

  • 22 Marzo 2022 in 5:19 pm
    Permalink

    I always spent my half an hour to read this blog’s articles daily along with a cup
    of coffee.

  • 23 Marzo 2022 in 5:30 am
    Permalink

    Hello there! Do you know if they make any plugins
    to help with SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but
    I’m not seeing very good results. If you know of any please
    share. Cheers!

  • 23 Marzo 2022 in 7:28 pm
    Permalink

    Good post. I learn something new and challenging on websites
    I stumbleupon everyday. It’s always helpful to
    read through articles from other writers and use
    something from other web sites.

  • 24 Marzo 2022 in 7:56 am
    Permalink

    Hey there! I’m at work browsing your blog from my new iphone 4!
    Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!

    Carry on the great work!

  • 24 Marzo 2022 in 2:29 pm
    Permalink

    I’m impressed, I must say. Seldom do I encounter a blog that’s equally educative and entertaining, and without a doubt, you have hit the nail on the head.
    The problem is something which not enough folks are speaking intelligently about.
    Now i’m very happy I came across this during my hunt for something relating to
    this.

  • 1 Aprile 2022 in 1:59 pm
    Permalink

    Hey! This is my first visit to your blog! We are a team
    of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche.

    Your blog provided us valuable information to work on. You have done a extraordinary job!

  • 2 Aprile 2022 in 6:52 pm
    Permalink

    I believe this is among the such a lot vital information for me.
    And i am happy reading your article. But wanna remark on some normal things, The
    website taste is wonderful, the articles is really great : D.
    Good activity, cheers

  • 4 Aprile 2022 in 12:24 am
    Permalink

    Heya! I know this is sort of off-topic but I needed to ask.
    Does operating a well-established blog like yours take a large amount of work?
    I’m completely new to writing a blog however I do write in my journal daily.
    I’d like to start a blog so I will be able to share my personal experience and thoughts online.
    Please let me know if you have any suggestions or tips for brand new aspiring blog owners.

    Appreciate it!

  • 5 Aprile 2022 in 5:39 am
    Permalink

    Hello! I’ve been reading your site for a while now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Porter
    Tx! Just wanted to mention keep up the excellent job!

  • 5 Aprile 2022 in 4:44 pm
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog
    and was curious what all is needed to get setup?
    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty
    penny? I’m not very internet savvy so I’m not 100% positive.
    Any tips or advice would be greatly appreciated.
    Cheers

  • 5 Aprile 2022 in 11:26 pm
    Permalink

    Hi there mates, how is everything, and what you want to
    say concerning this piece of writing, in my view
    its really awesome for me.

  • 6 Aprile 2022 in 1:16 pm
    Permalink

    I really like it whenever people come together and share views.

    Great website, continue the good work!

  • 7 Aprile 2022 in 1:04 am
    Permalink

    Hello, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam comments?
    If so how do you stop it, any plugin or anything you can recommend?
    I get so much lately it’s driving me insane so
    any assistance is very much appreciated.

  • 10 Aprile 2022 in 4:05 pm
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing
    this post and also the rest of the site is extremely
    good.

  • 10 Maggio 2022 in 9:32 am
    Permalink

    Howdy just wanted to give you a quick heads up. The text in your post seem to be running off the screen in Ie.
    I’m not sure if this is a format issue or something to do with web browser compatibility but I figured
    I’d post to let you know. The design look great though!
    Hope you get the problem resolved soon. Thanks

  • 11 Maggio 2022 in 1:51 pm
    Permalink

    Greetings! Quick question that’s totally off topic. Do you know how to make your site mobile friendly?
    My web site looks weird when viewing from my iphone4. I’m trying to find a theme or plugin that might be able to fix this issue.
    If you have any suggestions, please share. Cheers!