IVAN GRANATINO, LA MIA VITA COME AL CINEMA!

Benvenuti ad una nuova intervista su Exclusive magazine! Ringraziamo fin da subito Ivan Granatino per la disponibilitá.

Il tuo brano “Guagliuncè” è stato scelto come parte della colonna sonora del film “Mancino naturale” del regista Salvatore Allocca, che vede tra i protagonisti anche Massimo Ranieri, Claudia Gerini e Katia Ricciarelli. Cosa puoi dirci a riguardo? Immagino sia una soddisfazione!

“Questa volta è stata una grande soddisfazione, che condivido con piacere con Bles e Don Rafaelo; un altro tassello importante in un anno che ha tolto tanto a tutti ma che a me ha regalato tantissimo.”

 

Come è nata questa collaborazione?

“Il regista, Salvatore Allocca, è prima di tutto un amico e poi un professionista con cui avevo già collaborato in passato. Mi ha chiesto di proporgli qualcosa e tra tanti pezzi ho scelto proprio “Guagliuncè”.”

 

Il rapporto tra la tua musica e il mondo del cinema non è una novitá. Vanti diverse esperienze come attore, anche in film di spicco come “Ammore e malavita” dei Manetti bros., “Song e Napule” e “L’oro di Scampia”; alcuni tuoi brani sono parte della colonna sonora di “Gomorra – La serie”, ma anche di film d’autore come “Reality” di Matteo Garrone. Insomma, è un campo che sembra interessarti molto. Pensi di puntarci ancora in futuro?

“È vero, nel mio cassetto c’è il sogno di fare non soltanto il cantante, ma anche l’attore, perché anche quel ruolo sa trasmettere emozioni; musica e cinema credo condividano un rapporto d’amore indissolubile. La musica utilizza le parole, ma il cinema nasce anche dalle parole. Insieme sono emozione pura”.

 

Inevitabilmente la tua carriera negli ultimi anni è legata al nome di Gigi D’Alessio. Raccontaci qualche retroscena sul vostro rapporto.

“Dovrei stare qui ore a raccontare. Posso dirvi soltanto che quello che più ammiro in Gigi è la generosità. È uno dei pochi artisti con cui ho avuto l’occasione di collaborare che davvero non conosce invidia, e anzi ha la capacità di mettere chiunque sempre a proprio agio. Un’umiltà immensa.”



Che emozioni hai provato nel calcare il palco del teatro Ariston allo scorso Festival di Sanremo e quello dell’Arena di Verona ai recenti Music Awards?

“Emozione, soddisfazione e tanto divertimento. Il Festival, seppure un po’ “snobbato” da alcuni artisti della mia generazione e di quella successiva, è sempre il palco italiano più ambito per chi fa questo mestiere. Andarci tra i super ospiti è stato ancora più bello, perché mi ha permesso di goderlo appieno…”

 

La tua carriera vive un po’ il paradosso di tanti artisti campani; vanti partecipazioni televisive, numeri di views e streaming importantissimi, collaborazioni con grandi artisti del panorama nazionale e internazionale, eppure i media tradizionali snobbano realtá come la tua, che pure hanno una fan base ben piú solida di altre maggiormente pubblicizzate e supportate dalle major. Come te lo spieghi? Credi nel 2021 ci sia ancora del pregiudizio?

“Anche qui ci sarebbe da parlare per ore e ore… Personalmente non credo al pregiudizio perché chi fa un mestiere come il mio lo fa principalmente per amore dell’arte e non tanto per i numeri. L’importante è durare nel tempo e percepire che c’è sempre chi ha voglia di ascoltare quello che hai da dire e di condividere con te le tue stesse emozioni. Poi ahimè, spesso armi come la parola, la musica, la penna, ecc. vengono utilizzate anche da chi non sa utilizzarle e questo fa il gioco dell’ignoranza, in modo che possa effettivamente nascere un pregiudizio.”

 

Raccontaci della tua partecipazione a “The voice” e del rapporto con il tuo coach J-Ax.

“Diciamo che ormai è un bel ricordo che conservo nel cuore. Uno di quei tasselli che mi hanno fatto crescere e capire come funziona un certo mondo.”



Ci hai detto che tra fine Ottobre e inizio Novembre annuncerai tre importanti appuntamenti. Cosa puoi anticiparci?

“Posso dire soltanto che sarà un susseguirsi di 17, e il primo ve lo anticipo già adesso: il 17 Gennaio 2022 Live concert al Teatro Augusteo di Napoli. Una grande festa dove finalmente tornerò con un live pazzesco insieme anche a tanti amici e colleghi. Ovviamente aspetto anche voi. Per tutto il resto state attenti ai miei social!”

 

Quali sono i tuoi progetti a lungo termine?

“Punto tanto sui live, che mi mancano da morire. Il contatto con il mio pubblico e la possibilità di crearmene di nuovo è fondamentale. Spero anche in un album e perché no, in altre colonne sonore di film o di serie tv.”

 

Ringraziamo Ivan Granatino per aver risposto alle nostre domande! Per concludere questa nostra breve chiacchierata ti invitiamo a salutare e a ringraziare chi vuoi.

“Ringrazio voi di Exclusive Magazine per questa splendida intervista, il mio ufficio stampa e Barbara Carere, titolare della società B&G art event communication srl. Ringrazio anche i vostri lettori e tutti i miei fan. Un abbraccio a tutti, a presto!”

Intervista a cura di Domenico Scala!

33 pensieri riguardo “IVAN GRANATINO, LA MIA VITA COME AL CINEMA!

  • 31 Dicembre 2021 in 7:29 pm
    Permalink

    Attractive section of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts.
    Anyway I’ll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently fast.

  • 31 Dicembre 2021 in 8:57 pm
    Permalink

    I’m really impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog.Is this a paid theme or did you customize it yourself?Anyway keep up the nice quality writing, it is rare to see a great blog like thisone nowadays.

  • 1 Gennaio 2022 in 7:19 pm
    Permalink

    Hi there, I discovered your web site by the use of Google at the same time as
    looking for a comparable matter, your web site came up, it appears good.

    I’ve bookmarked it in my google bookmarks.
    Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it is truly informative.

    I’m going to be careful for brussels. I will appreciate in case you proceed this in future.
    A lot of other folks will be benefited out of your writing.
    Cheers!

  • 1 Gennaio 2022 in 9:33 pm
    Permalink

    I’m amazed, I have to admit. Seldom do I encounter a
    blog that’s both educative and interesting, and without a
    doubt, you have hit the nail on the head. The issue is something which too few
    folks are speaking intelligently about. Now i’m very
    happy that I stumbled across this during my search for something concerning this.

  • 2 Gennaio 2022 in 2:08 am
    Permalink

    Hey! I know this is sort of off-topic however I had to ask.
    Does managing a well-established blog such as yours require a large amount of work?

    I am brand new to blogging but I do write in my diary daily.
    I’d like to start a blog so I will be able to share my own experience and
    views online. Please let me know if you have any kind of suggestions or tips for brand new aspiring bloggers.

    Appreciate it!

  • 2 Gennaio 2022 in 3:57 am
    Permalink

    Hey! Quick question that’s totally off topic.Do you know how to make your site mobile friendly? My web sitelooks weird when browsing from my iphone. I’m trying to find a templateor plugin that might be able to resolve this issue.If you have any suggestions, please share. With thanks!

  • 2 Gennaio 2022 in 7:43 pm
    Permalink

    Howdy! I just want to offer you a huge thumbs up for your excellent information you have
    here on this post. I am coming back to your site for more soon.

  • 2 Gennaio 2022 in 8:08 pm
    Permalink

    Greate article. Keep posting such kind of information on your site.Im really impressed by your blog.Hi there, You have done an excellent job. I’ll certainly digg itand individually suggest to my friends. I’m confident they’ll be benefited from this site.

  • 3 Gennaio 2022 in 10:54 am
    Permalink

    Hi there everybody, here every person issharing such knowledge, so it’s fastidious to read this weblog, and I used to visit this blog all thetime.

  • 3 Gennaio 2022 in 10:28 pm
    Permalink

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this
    post was great. I don’t know who you are but certainly
    you are going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

  • 3 Gennaio 2022 in 10:30 pm
    Permalink

    Excellent website. Plenty of helpful information here. I am sending it to some friends ans also sharing in delicious.And of course, thanks on your sweat!

  • 4 Gennaio 2022 in 12:49 pm
    Permalink

    An impressive share! I’ve just forwarded this onto a friend whohad been conducting a little homework on this. And he actually orderedme dinner simply because I found it for him… lol. So let me reword this….Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk about this topic here on your site.

  • 4 Gennaio 2022 in 7:22 pm
    Permalink

    We are a group of volunteers and starting a brand new scheme
    in our community. Your site offered us with valuable
    information to work on. You’ve performed an impressive job and our whole group will be thankful
    to you.

  • 4 Gennaio 2022 in 9:11 pm
    Permalink

    There are some interesting cut-off dates on this article but I don’t know if I see all of them middle to heart. There may be some validity however I will take maintain opinion until I look into it further. Good article , thanks and we wish extra! Added to FeedBurner as nicely

  • 4 Gennaio 2022 in 11:34 pm
    Permalink

    Good way of explaining, and pleasant piece of writing to obtain data about my presentation topic,
    which i am going to convey in school.

  • 5 Gennaio 2022 in 3:05 am
    Permalink

    Hi, Neat post. There’s a problem with your site in internet explorer,
    might check this? IE nonetheless is the market leader and a
    good component of other folks will pass over your wonderful
    writing because of this problem.

  • 5 Gennaio 2022 in 3:13 am
    Permalink

    This info is worth everyone’s attention. When can I findout more?

  • 5 Gennaio 2022 in 9:31 pm
    Permalink

    Thanks a bunch for sharing this with all folks you really recognize
    what you’re talking about! Bookmarked. Please also talk
    over with my web site =). We may have a hyperlink
    alternate contract among us

  • 5 Gennaio 2022 in 11:38 pm
    Permalink

    Wow, that’s what I was seeking for, what a data! present here at this blog, thanks admin of this web page.

  • 7 Gennaio 2022 in 1:40 am
    Permalink

    I used to be suggested this web site via my cousin. I’m no longer certain whether or not this publish is written via him as nobody else recognize
    such targeted about my difficulty. You are incredible!
    Thanks!

  • 7 Gennaio 2022 in 10:39 pm
    Permalink

    Hello, I enjoy reading all of your article post. I wanted
    to write a little comment to support you.

  • 7 Gennaio 2022 in 11:07 pm
    Permalink

    Admiring the persistence you put into your site andin depth information you offer. It’s awesometo come across a blog every once in a while that isn’t the same unwanted rehashed information.Wonderful read! I’ve saved your site and I’m addingyour RSS feeds to my Google account.

  • 8 Gennaio 2022 in 8:00 pm
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I came across this board andI find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and helpothers like you aided me.

  • 8 Gennaio 2022 in 11:57 pm
    Permalink

    Hi, just wanted to say, I liked this post.It was funny. Keep on posting!

  • 9 Gennaio 2022 in 12:17 am
    Permalink

    Can I simply just say what a relief to find somebodywho genuinely understands what they’re talking about on the web.You actually know how to bring an issue to lightand make it important. More people have tocheck this out and understand this side of the story.It’s surprising you aren’t more popular since youmost certainly possess the gift.

  • 10 Gennaio 2022 in 9:10 pm
    Permalink

    Greetings! I know this is kinda off topic nevertheless I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in exchanging links or maybe guest
    writing a blog article or vice-versa? My blog covers a
    lot of the same topics as yours and I feel we could greatly benefit from each other.
    If you might be interested feel free to send me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Great blog by the way!

  • 10 Gennaio 2022 in 11:55 pm
    Permalink

    These are genuinely impressive ideas in about blogging.You have touched some nice points here. Any way keep up wrinting.

  • 7 Febbraio 2022 in 12:23 am
    Permalink

    Consequently how will you obtain the suitable jacksonville divorce attorney information? Where by is it possible to come across totally free points, programs, as well as approaches for creating wealth on the net? You might possibly shell out a large amount upon products out there online…or you may join our Money Ideas Number and today i want to promote this specific awesome tips to you absolutely cost-free.

  • 11 Febbraio 2022 in 2:48 pm
    Permalink

    I wanted to post you the very small word in order to say thanks again considering the fantastic basics you have contributed on this site. It has been simply remarkably open-handed of people like you to present unhampered all that many of us would have supplied as an e book to get some cash for themselves, chiefly since you might have done it in the event you decided. Those tricks as well worked as the fantastic way to realize that the rest have the same passion the same as mine to realize whole lot more around this problem. I believe there are lots of more enjoyable occasions in the future for folks who find out your blog.

  • 20 Marzo 2022 in 9:45 am
    Permalink

    I have been reading out some of your posts and i must say nice stuff. I will make sure to bookmark your blog.

  • 17 Aprile 2022 in 4:26 am
    Permalink

    Hocking Hills Tiny Houses, Rockbridge, OH 43149 US The ESCAPE website also says potential partners are responsible for filing all legal permits needed for them to have a tiny home on their property, while a refundable security deposit of between $1,000 to $2,000 is required to secure the space. You’ll negotiate and agree to set monthly rental payments. Keep in mind, the amount will be, on average, 25-30% above the market rate. A percentage is reserved as credit toward your future home purchase–a way to save up for the down payment. Aaahhh… Another panoramic view tiny house interior. That winter picture says it all – the guy inside is a pretty happy digital nomad and you are still thinking about buying a tiny house on wheels. Mt. Hood Tiny House Village is made up of five handcrafted holiday homes just outside Portland, Oregon. The 233-square-foot Scarlett Tiny House (center) is a dreamy city escape, sleeping up to five guests and boasting a full kitchen. This farmhouse-inspired space is full of antique goods and repurposed materials. The other homes range in size from 175 to 260 square feet and are outfitted in different styles, from the masculine Atticus to the rustic Lincoln to the floral and feminine Savannah. The site is operated by Petite Retreats, which also has tiny-house villages in Leavenworth, Washington, and South Hampton, New Hampshire.  https://hellozulu.co.za/community/profile/willaunger86495/ There are so many questions that you must have about living on Washington Island. We have put together a list of facts to get you started. We’d be happy to answer any more questions that you have. North Star Realty handles the majority of the real estate transactions here on Washington Island. We are thankful for the consistent and faithful support of the Island community and will maintain the high level of trust that has been established. We are ready to serve you and make your selling or buying experience a positive one. North Star Realty handles the majority of the real estate transactions here on Washington Island. We are thankful for the consistent and faithful support of the Island community and will maintain the high level of trust that has been established. We are ready to serve you and make your selling or buying experience a positive one.