WHITESHARK, CI SIAMO FATTI DA SOLI!

. Benvenuti a una nuova intervista di Exclusive Magazine, ringraziamo fin da ora i Whiteshark per la loro disponibilità. Che bomba l’ultima uscita “Stavolta no”. Ad un certo punto parlate della morte e di una nuova vita, quale vorreste che sia?

Grazie a voi, sì la metafora di quella frase è per far capire che noi siamo pronti a dare tutto per questo progetto e se non dovesse bastare, saremo pronti a rialzarci sempre dopo la “morte”, sperando sempre ad ogni nuovo inizio che cambino davvero le cose.

 


Leggendo tra i commenti su YouTube di un vostro video un hater ha scritto: “In un colpo solo avete fatto una canzone di merda ed inserito una tipa cessa”, voi cosa rispondete a coloro che vi disprezzano?

Pensiamo che quei secondi spesi per scrivere queste cattiverie potrebbero essere sfruttati in maniera diversa, magari con un commento costruttivo. In ogni caso non ci toccano anzi, sono il motivo per spingere a fare meglio.


Ultimamente i rapper scrivono nelle loro canzoni di essere praticamente Dio, voi no. In “Si salvi chi può” avete scritto: “Se mi perdoni fammi un po’ sbagliare”, è giusto dire che voi, a differenza di tanti altri, volete farvi vedere per ciò che siete realmente?

Assolutamente sì, non raccontiamo il falso, scriviamo sempre tutto quello che viviamo o che hanno vissuto persone vicine a noi. A volte descriviamo situazioni, serate, rapporti e lo facciamo in vario modo in base al mood che ci sembra più opportuno per il brano.

 

In diverse canzoni, come in “Serata da re”, fate riferimento al singolo individuo che emerge dalla folla, è giusto correlarlo al vostro nome?

Sì perché ci sentiamo diversi dalla massa per tanti motivi – non che gli altri siano tutti banali anzi, ci sono molti artisti validi nella scena, ma riteniamo che la nostra realtà in questo momento potrebbe dire la sua in una maniera diversa da ciò che siamo abituati a sentire.

 


In “Non fa per me” dite “Questa vita non fa per me, vorrei cambiare le carte in tavola”, che carte vorreste mettere in tavola?

L’asso piglia tutto!! A parte gli scherzi, come abbiamo accennato nella domanda precedente è ora di scoprire le carte e buttare fuori tutto quello che abbiamo dentro.

 

Per voi che cos’è essere al Top? Vendere tanti dischi oppure migliorare il proprio flow?

Sicuramente i numeri al giorno d’oggi, si sa, contano, ma pensiamo che si possa definire al top un artista che dura negli anni migliorandosi ogni giorno sotto ogni punto di vista e adattandosi ad ogni ondata rimanendo però sempre sé stesso.


Meglio essere al Top senza famiglia/amici oppure meno fama ma restare i veri voi?

Al top con amici e famiglia, noi condividiamo ogni nostro piccolo traguardo con le persone che ci credono e se un giorno tutto andrà per il verso giusto la cosa incredibile sarà condividere quei momenti con loro.

Citiamo una frase di luche: “vincere solo non è la mia sfida”.


Avete mai tradito qualcuno per la vostra musica?
No, ci hanno tradito.


Dato che voi vi siete fatti da soli, senza nessuna raccomandazione, cosa ne pensate di coloro che escono fuori solo per “conoscenze”?

Non riteniamo giusto che le persone con conoscenze, ma magari senza talento, riescano ad avere successo. Se invece il “raccomandato” è anche bravo e grazie alle conoscenze riesce a saltare la cosiddetta gavetta buon per lui… però bisogna sempre essere in grado di restare al top nel tempo! 

Ringraziamo i Whiteshark per aver risposto alle nostre domande, per concludere la nostra chiacchierata insieme ti invitiamo a salutare e ringraziare chi volete per concludere la chiacchierata. Alla prossima ragazzi. 

Ringraziamo tutti quelli di Exclusive Magazine!

216 pensieri riguardo “WHITESHARK, CI SIAMO FATTI DA SOLI!

  • 17 Febbraio 2022 in 7:52 am
    Permalink

    The Romulan ship is a mining ship – why is it loaded to the hilt with military grade torpedoes? The Romulan ship is from the future.

  • 26 Marzo 2022 in 3:09 pm
    Permalink

    Asking questions are genuinely good thing if you are not understanding something entirely, except this article gives nice understanding even.

  • 27 Marzo 2022 in 9:11 am
    Permalink

    Thanks for another informative blog. Where else may just I get that kind of information written in such
    an ideal manner? I’ve a mission that I am simply
    now working on, and I’ve been on the glance out for such info.

  • 27 Marzo 2022 in 9:14 pm
    Permalink

    Thank you for the auspicious writeup. It if truth be told used to be a entertainment account it.
    Glance advanced to far brought agreeable from you! By the way, how could we keep up a
    correspondence?

  • 2 Aprile 2022 in 8:32 pm
    Permalink

    An impressive share! I have just forwarded this onto
    a colleague who has been doing a little homework on this.
    And he in fact ordered me dinner due to the fact that I
    found it for him… lol. So let me reword this….
    Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this matter here on your web site.

  • 3 Aprile 2022 in 7:22 am
    Permalink

    Link exchange is nothing else but it is only placing the other person’s web site
    link on your page at suitable place and other person will also do similar in favor of you.

  • 4 Aprile 2022 in 1:55 am
    Permalink

    I like the helpful info you provide in your articles.
    I’ll bookmark your weblog and check again here regularly.
    I’m quite sure I’ll learn many new stuff right here!

    Good luck for the next!

  • 4 Aprile 2022 in 8:33 am
    Permalink

    Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and
    I was wanting to know your situation; many of us have
    developed some nice procedures and we are looking to
    trade techniques with other folks, please shoot me an e-mail
    if interested.

  • 5 Aprile 2022 in 9:05 am
    Permalink

    I read this post fully regarding the difference of newest and earlier technologies, it’s
    remarkable article.

  • 6 Aprile 2022 in 3:35 am
    Permalink

    If some one wants expert view regarding blogging and site-building afterward i recommend him/her to go to see this
    website, Keep up the fastidious work.

  • 6 Aprile 2022 in 6:20 pm
    Permalink

    I was suggested this website by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as nobody else
    know such detailed about my trouble. You are wonderful!
    Thanks!

  • 7 Aprile 2022 in 2:35 am
    Permalink

    I am actually thankful to the owner of this website who has shared
    this enormous article at at this time.

  • 10 Aprile 2022 in 6:26 pm
    Permalink

    Can you tell us more about this? I’d like to
    find out more details.

  • 11 Maggio 2022 in 9:44 pm
    Permalink

    Hi there, I think your blog could possibly be having internet browser compatibility problems.
    When I look at your web site in Safari, it looks fine however when opening in IE,
    it’s got some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up!

    Besides that, wonderful site!

  • 14 Maggio 2022 in 3:08 am
    Permalink

    I was recommended this web site by my cousin. I am not
    sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about
    my difficulty. You’re wonderful! Thanks!

  • 14 Maggio 2022 in 3:11 am
    Permalink

    I am no longer sure the place you’re getting your info, but
    great topic. I must spend a while studying much more or figuring out more.
    Thank you for wonderful information I was searching for this info for my mission.

  • 14 Maggio 2022 in 3:14 am
    Permalink

    Just desire to say your article is as amazing. The clearness on your put up is simply cool and
    i can think you are a professional on this subject. Fine along with your
    permission let me to take hold of your feed to stay up to date with imminent post.
    Thanks 1,000,000 and please carry on the gratifying work.

  • 14 Maggio 2022 in 3:16 am
    Permalink

    Cool blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A design like yours with a few simple adjustements
    would really make my blog shine. Please let
    me know where you got your theme. Thanks a lot

  • 14 Maggio 2022 in 3:16 am
    Permalink

    Hi there, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you
    get a lot of spam responses? If so how do you protect against
    it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it’s driving me crazy so any assistance is very much appreciated.

  • 14 Maggio 2022 in 3:24 am
    Permalink

    Great goods from you, man. I have be mindful your stuff prior to and you
    are simply too great. I actually like what you’ve got
    right here, really like what you are stating and the way
    wherein you are saying it. You make it entertaining and you still care for
    to keep it wise. I can’t wait to read much more
    from you. That is really a terrific website.

  • 14 Maggio 2022 in 3:25 am
    Permalink

    Do you have a spam problem on this blog; I also am a blogger, and I was curious about your situation; many of us have developed some nice
    procedures and we are looking to trade methods with
    other folks, please shoot me an e-mail if interested.

  • 14 Maggio 2022 in 3:29 am
    Permalink

    First of all I would like to say great blog! I had a quick question that I’d like to ask if you do not mind.
    I was interested to know how you center yourself and clear your mind before writing.
    I’ve had difficulty clearing my thoughts in getting
    my thoughts out there. I truly do enjoy writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints?
    Many thanks!

  • 14 Maggio 2022 in 3:31 am
    Permalink

    I was suggested this website by my cousin. I’m not sure whether this post is written by
    him as nobody else know such detailed about my problem.
    You are wonderful! Thanks!

  • 14 Maggio 2022 in 3:31 am
    Permalink

    I used to be suggested this blog by my cousin. I am no longer sure whether or not this put
    up is written by way of him as no one else understand such certain about my difficulty.
    You are wonderful! Thank you!

  • 14 Maggio 2022 in 3:45 am
    Permalink

    Hello there, I found your website by means of Google
    even as looking for a related topic, your web site got here up, it appears great.

    I have bookmarked it in my google bookmarks.
    Hi there, simply became aware of your weblog thru Google, and located that it’s truly informative.
    I’m going to watch out for brussels. I will appreciate should you continue this
    in future. Many people will likely be benefited from your
    writing. Cheers!

  • 14 Maggio 2022 in 3:46 am
    Permalink

    Nice blog here! Also your website loads up very fast!
    What web host are you using? Can I get your affiliate link to your
    host? I wish my website loaded up as quickly as yours lol

  • 14 Maggio 2022 in 3:53 am
    Permalink

    Excellent blog you have here.. It’s difficult to find quality writing
    like yours these days. I truly appreciate
    individuals like you! Take care!!

  • 14 Maggio 2022 in 3:54 am
    Permalink

    I read this piece of writing fully regarding the difference of most recent and preceding technologies, it’s amazing article.

  • 14 Maggio 2022 in 3:56 am
    Permalink

    Hello I am so thrilled I found your blog, I really found you by mistake,
    while I was searching on Google for something else, Regardless I am here now and
    would just like to say many thanks for a incredible post
    and a all round entertaining blog (I also love the theme/design),
    I don’t have time to read through it all at the moment but I have saved it and also included your RSS feeds, so
    when I have time I will be back to read a great deal more,
    Please do keep up the superb work.

  • 14 Maggio 2022 in 3:56 am
    Permalink

    Wow, fantastic weblog format! How lengthy have you ever been blogging for?
    you make running a blog glance easy. The full look of your site is great, as neatly as
    the content!

  • 14 Maggio 2022 in 3:56 am
    Permalink

    Link exchange is nothing else however it is simply placing the
    other person’s webpage link on your page at proper place and other person will also do similar for you.

  • 14 Maggio 2022 in 4:04 am
    Permalink

    I would like to thank you for the efforts you have put in penning this site.
    I really hope to check out the same high-grade blog posts from
    you later on as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own,
    personal blog now 😉

  • 14 Maggio 2022 in 4:43 am
    Permalink

    Do you have a spam problem on this site; I also am a blogger, and I was curious about your situation; many of us have created some
    nice procedures and we are looking to swap methods with others, why not
    shoot me an e-mail if interested.

  • 14 Maggio 2022 in 5:19 am
    Permalink

    Hello, this weekend is good in favor of me, as this time i am reading this wonderful informative piece of writing here at
    my home.

  • 14 Maggio 2022 in 5:40 am
    Permalink

    whoah this blog is great i like reading your posts.

    Keep up the good work! You already know, many individuals are hunting around for this
    information, you could help them greatly.

  • 14 Maggio 2022 in 5:43 am
    Permalink

    Unquestionably imagine that which you said. Your favourite reason seemed to be
    on the internet the simplest factor to bear in mind of.
    I say to you, I definitely get annoyed at the same time as other folks think about issues that they plainly don’t understand about.
    You controlled to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side effect
    , folks can take a signal. Will probably be back to get more.

    Thank you

  • 14 Maggio 2022 in 5:45 am
    Permalink

    Good day! I could have sworn I’ve been to this website before but after
    reading through some of the post I realized it’s new to me.
    Anyhow, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking
    and checking back frequently!

  • 14 Maggio 2022 in 6:22 am
    Permalink

    It’s great that you are getting ideas from this post
    as well as from our argument made here.

  • 14 Maggio 2022 in 6:40 am
    Permalink

    Excellent article. I am going through many of these issues as well..

  • 14 Maggio 2022 in 7:22 am
    Permalink

    I enjoy looking through a post that will make men and women think.
    Also, many thanks for allowing me to comment!

  • 14 Maggio 2022 in 8:28 am
    Permalink

    Wow that was strange. I just wrote an very long comment but
    after I clicked submit my comment didn’t appear. Grrrr…
    well I’m not writing all that over again. Anyway, just wanted to
    say excellent blog!

  • 14 Maggio 2022 in 8:32 am
    Permalink

    Asking questions are in fact good thing if you are not understanding something entirely, however this article gives good understanding yet.

  • 14 Maggio 2022 in 8:34 am
    Permalink

    Great post. I am dealing with a few of these issues as well..

  • 14 Maggio 2022 in 8:39 am
    Permalink

    Hello there! This post could not be written any better!
    Reading through this post reminds me of my previous room mate!
    He always kept chatting about this. I will forward this article to him.
    Pretty sure he will have a good read. Thank you
    for sharing!

  • 14 Maggio 2022 in 9:56 am
    Permalink

    Hi there this is somewhat of off topic but I was
    wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually
    code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding skills so
    I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be
    enormously appreciated!

  • 14 Maggio 2022 in 10:54 am
    Permalink

    It is in point of fact a great and useful piece of info.
    I’m glad that you shared this useful information with us.
    Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

  • 14 Maggio 2022 in 11:47 am
    Permalink

    You’re so awesome! I do not think I have read through something like this before.
    So nice to find someone with some original thoughts on this issue.
    Really.. thank you for starting this up. This website is one thing that is needed on the web,
    someone with a little originality!

  • 14 Maggio 2022 in 12:43 pm
    Permalink

    constantly i used to read smaller content which also
    clear their motive, and that is also happening
    with this piece of writing which I am reading here.

  • 14 Maggio 2022 in 12:44 pm
    Permalink

    Ahaa, its pleasant discussion about this piece of writing at
    this place at this webpage, I have read all that, so now me also commenting here.

  • 14 Maggio 2022 in 12:45 pm
    Permalink

    Hello there! Would you mind if I share your blog with my myspace
    group? There’s a lot of folks that I think would really
    appreciate your content. Please let me know. Thanks

  • 14 Maggio 2022 in 1:00 pm
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was wondering what
    all is needed to get set up? I’m assuming having
    a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very internet savvy so
    I’m not 100% certain. Any recommendations or advice would be
    greatly appreciated. Kudos

  • 14 Maggio 2022 in 1:49 pm
    Permalink

    I go to see daily some sites and websites to read content, except
    this webpage gives feature based posts.

  • 14 Maggio 2022 in 2:26 pm
    Permalink

    Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written article.
    I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post.
    I’ll certainly return.

  • 14 Maggio 2022 in 2:35 pm
    Permalink

    I absolutely love your blog.. Pleasant colors & theme.
    Did you create this amazing site yourself? Please reply back as I’m looking to create my very own website and want to learn where you got this from or exactly what the theme is called.
    Cheers!

  • 14 Maggio 2022 in 2:44 pm
    Permalink

    We absolutely love your blog and find a lot of your post’s to be just what I’m looking for.
    Do you offer guest writers to write content for you personally?

    I wouldn’t mind composing a post or elaborating on many of the subjects you write regarding here.

    Again, awesome blog!

  • 14 Maggio 2022 in 3:01 pm
    Permalink

    Great blog here! Also your site loads up very fast!
    What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host?

    I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

  • 14 Maggio 2022 in 3:04 pm
    Permalink

    Howdy, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam comments?

    If so how do you prevent it, any plugin or anything you can suggest?

    I get so much lately it’s driving me insane so any assistance is very much appreciated.

  • 14 Maggio 2022 in 3:22 pm
    Permalink

    Hello, i believe that i saw you visited my site so i came to return the favor?.I am attempting to find things to enhance my web site!I assume its ok to use some of
    your ideas!!

  • 14 Maggio 2022 in 3:25 pm
    Permalink

    This is really attention-grabbing, You’re a very professional blogger.
    I’ve joined your rss feed and look ahead to in the
    hunt for more of your wonderful post. Additionally, I’ve shared your
    web site in my social networks

  • 14 Maggio 2022 in 3:39 pm
    Permalink

    Hi, I do believe this is a great web site.
    I stumbledupon it 😉 I will return yet again since i have book marked it.
    Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help
    others.

  • 14 Maggio 2022 in 3:56 pm
    Permalink

    Howdy! Quick question that’s totally off topic. Do you know how to
    make your site mobile friendly? My site looks weird when browsing from my iphone.
    I’m trying to find a theme or plugin that might be able to correct this issue.
    If you have any recommendations, please share. Thank you!

  • 14 Maggio 2022 in 4:02 pm
    Permalink

    Good day I am so grateful I found your blog page, I really found you by mistake, while I was searching
    on Google for something else, Regardless I am here now and
    would just like to say thanks for a tremendous post and a all round
    enjoyable blog (I also love the theme/design), I don’t have time to
    go through it all at the minute but I have bookmarked it and also included your RSS feeds, so when I have
    time I will be back to read much more, Please do keep up the great b.

  • 14 Maggio 2022 in 4:27 pm
    Permalink

    I seriously love your website.. Excellent colors & theme.
    Did you build this website yourself? Please reply back as
    I’m looking to create my very own blog and would love to know where you got this from or what the theme
    is named. Appreciate it!

  • 14 Maggio 2022 in 4:40 pm
    Permalink

    I like the helpful info you provide to your articles. I will bookmark your weblog and test again right here regularly.
    I’m reasonably sure I’ll be informed many new stuff right right here!
    Best of luck for the next!

  • 14 Maggio 2022 in 5:09 pm
    Permalink

    Just wish to say your article is as astonishing. The clearness in your submit is simply excellent and i could think you are a
    professional on this subject. Well with your permission allow me to
    grasp your feed to stay up to date with impending post.
    Thank you 1,000,000 and please carry on the gratifying work.

  • 14 Maggio 2022 in 5:09 pm
    Permalink

    Hi there! This post could not be written any better!
    Looking at this post reminds me of my previous roommate!
    He continually kept talking about this. I most certainly will forward this information to him.
    Fairly certain he’ll have a very good read. Many thanks for sharing!

  • 14 Maggio 2022 in 5:42 pm
    Permalink

    Hello, i think that i saw you visited my web site thus i came
    to “return the favor”.I am trying to find
    things to improve my website!I suppose its ok to use some of your ideas!!

  • 14 Maggio 2022 in 6:15 pm
    Permalink

    Hi there! This post could not be written much better!
    Going through this article reminds me of my previous roommate!
    He continually kept talking about this. I most certainly will send this post to him.

    Fairly certain he will have a great read. Thanks for
    sharing!

  • 14 Maggio 2022 in 6:35 pm
    Permalink

    This is the perfect site for everyone who wishes to find out about this topic.
    You know a whole lot its almost tough to argue with you (not that I really would want
    to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject which has been written about for
    many years. Wonderful stuff, just excellent!

  • 14 Maggio 2022 in 6:59 pm
    Permalink

    I must thank you for the efforts you have put in penning this website.

    I’m hoping to view the same high-grade content by you in the future as well.

    In fact, your creative writing abilities has inspired
    me to get my very own blog now 😉

  • 14 Maggio 2022 in 7:20 pm
    Permalink

    I do not even know the way I finished up right here, however I believed this post
    used to be great. I do not recognise who you might be
    however certainly you’re going to a well-known blogger if you happen to aren’t already.
    Cheers!

  • 14 Maggio 2022 in 7:47 pm
    Permalink

    It’s great that you are getting thoughts from this article as
    well as from our argument made here.

  • 14 Maggio 2022 in 8:08 pm
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a author for your weblog.

    You have some really great articles and I feel I would be a good asset.
    If you ever want to take some of the load off, I’d love
    to write some content for your blog in exchange for a link back to mine.

    Please blast me an e-mail if interested. Thank you!

  • 14 Maggio 2022 in 8:26 pm
    Permalink

    Hi there would you mind sharing which blog platform you’re working with?
    I’m planning to start my own blog in the near future but I’m having a hard time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design and style
    seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique.
    P.S Apologies for getting off-topic but I had to ask!

  • 14 Maggio 2022 in 9:46 pm
    Permalink

    Every weekend i used to visit this site, as i wish for enjoyment, since this this site conations actually good funny data too.

  • 14 Maggio 2022 in 10:25 pm
    Permalink

    Heya! I understand this is sort of off-topic however I needed to ask.

    Does operating a well-established website like yours require a lot of work?
    I’m completely new to running a blog however I do write in my journal
    daily. I’d like to start a blog so I can easily share my personal
    experience and feelings online. Please let me know if you have any ideas or tips for brand
    new aspiring bloggers. Appreciate it!

  • 14 Maggio 2022 in 10:28 pm
    Permalink

    Hey there! I simply wish to give you a big thumbs up for your great information you have here
    on this post. I am returning to your website for more soon.

  • 15 Maggio 2022 in 12:22 am
    Permalink

    You really make it appear really easy along with your presentation however I
    find this topic to be actually one thing which I think I might never
    understand. It sort of feels too complex and very huge for me.

    I’m having a look ahead to your subsequent post, I’ll attempt to
    get the hold of it!

  • 15 Maggio 2022 in 2:10 am
    Permalink

    It is the best time to make some plans for the long run and it’s time to be
    happy. I’ve read this put up and if I may just I desire
    to recommend you few attention-grabbing issues or suggestions.
    Perhaps you could write subsequent articles regarding this article.
    I want to learn more issues about it!

  • 15 Maggio 2022 in 2:22 am
    Permalink

    Right away I am going away to do my breakfast, once having my breakfast coming yet
    again to read more news.

  • 15 Maggio 2022 in 3:00 am
    Permalink

    Fantastic goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just too great.

    I actually like what you have acquired here, really
    like what you’re saying and the way in which
    you say it. You make it enjoyable and you still care
    for to keep it smart. I can’t wait to read far more
    from you. This is really a tremendous website.

  • 15 Maggio 2022 in 3:11 am
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing
    this write-up and the rest of the site is extremely good.

  • 15 Maggio 2022 in 3:48 am
    Permalink

    I was wondering if you ever considered changing the layout of your blog?
    Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people
    could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two images.

    Maybe you could space it out better?

  • 15 Maggio 2022 in 5:02 am
    Permalink

    Hello there! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.

    Is it tough to set up your own blog? I’m not very techincal but
    I can figure things out pretty quick. I’m thinking about setting
    up my own but I’m not sure where to begin. Do you have any ideas or suggestions?
    Cheers

  • 15 Maggio 2022 in 6:37 am
    Permalink

    great points altogether, you just received a emblem new reader.
    What would you recommend about your submit that you made
    a few days in the past? Any certain?

  • 15 Maggio 2022 in 9:10 am
    Permalink

    That is a good tip especially to those fresh
    to the blogosphere. Brief but very accurate information… Thank you for sharing
    this one. A must read post!

  • 15 Maggio 2022 in 9:44 am
    Permalink

    Hi there, just wanted to say, I loved this blog
    post. It was practical. Keep on posting!

  • 15 Maggio 2022 in 10:54 am
    Permalink

    What’s up Dear, are you really visiting this web page regularly, if so then you will definitely
    take nice knowledge.

  • 15 Maggio 2022 in 10:56 am
    Permalink

    Good day I am so grateful I found your blog,
    I really found you by mistake, while I was researching on Yahoo
    for something else, Regardless I am here now and would just like
    to say cheers for a fantastic post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t
    have time to look over it all at the minute but I have saved it and also added your RSS feeds, so
    when I have time I will be back to read a lot more,
    Please do keep up the excellent job.

  • 15 Maggio 2022 in 11:09 am
    Permalink

    Magnificent goods from you, man. I’ve take into accout your stuff prior to and you are simply too magnificent.
    I really like what you have acquired right here, really like what
    you’re stating and the way during which you are saying it.
    You are making it enjoyable and you still take care
    of to keep it wise. I can not wait to read far more from you.
    This is actually a tremendous site.

  • 15 Maggio 2022 in 11:26 am
    Permalink

    Fantastic beat ! I would like to apprentice even as
    you amend your site, how can i subscribe for a weblog website?

    The account helped me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright transparent concept

  • 15 Maggio 2022 in 11:48 am
    Permalink

    You can certainly see your skills within the article you write.

    The world hopes for more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe.
    At all times follow your heart.

  • 15 Maggio 2022 in 12:06 pm
    Permalink

    I’m really impressed along with your writing abilities as well as with the format
    on your blog. Is this a paid subject matter or did you modify it yourself?
    Anyway stay up the excellent high quality writing,
    it is rare to look a great weblog like this one these days..

  • 15 Maggio 2022 in 12:32 pm
    Permalink

    Hi there to every one, it’s in fact a pleasant for me to
    pay a quick visit this site, it includes valuable Information.

  • 15 Maggio 2022 in 1:48 pm
    Permalink

    I’ll right away grab your rss as I can not find your
    e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you have any?

    Kindly allow me realize in order that I may subscribe.
    Thanks.

  • 15 Maggio 2022 in 1:55 pm
    Permalink

    There’s definately a great deal to find out about this subject.
    I love all of the points you’ve made.

  • 15 Maggio 2022 in 3:19 pm
    Permalink

    Hi there to all, how is the whole thing, I think every one is getting more from this website, and your views are
    good designed for new visitors.

  • 15 Maggio 2022 in 3:52 pm
    Permalink

    An impressive share! I have just forwarded this onto a
    friend who had been conducting a little homework on this.
    And he actually ordered me lunch simply because
    I stumbled upon it for him… lol. So let me reword this….

    Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending the time
    to talk about this issue here on your web site.

  • 15 Maggio 2022 in 7:09 pm
    Permalink

    I am really impressed with your writing skills and
    also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you
    modify it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it
    is rare to see a nice blog like this one these days.

  • 15 Maggio 2022 in 7:34 pm
    Permalink

    Hello, constantly i used to check blog posts here in the early hours in the morning, because i enjoy to
    learn more and more.

  • 15 Maggio 2022 in 7:39 pm
    Permalink

    For most up-to-date news you have to visit the web and on web I found
    this web page as a best site for hottest updates.

  • 15 Maggio 2022 in 8:35 pm
    Permalink

    This is a topic that’s close to my heart…
    Cheers! Where are your contact details though?

  • 15 Maggio 2022 in 8:47 pm
    Permalink

    Thank you, I have just been searching for information approximately
    this subject for a while and yours is the best I have discovered so far.
    But, what about the bottom line? Are you positive in regards
    to the supply?

  • 15 Maggio 2022 in 9:06 pm
    Permalink

    Hey I am so grateful I found your webpage,
    I really found you by mistake, while I was browsing on Google for something else, Anyhow I am here now and would
    just like to say cheers for a tremendous post and a all round
    thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have
    time to read it all at the minute but I have saved it
    and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back
    to read more, Please do keep up the great job.

  • 15 Maggio 2022 in 9:24 pm
    Permalink

    Thanks in favor of sharing such a pleasant idea, paragraph is good, thats why i have
    read it completely

  • 15 Maggio 2022 in 10:11 pm
    Permalink

    Piece of writing writing is also a fun, if you be acquainted with after that you can write otherwise it is difficult to write.

  • 15 Maggio 2022 in 11:52 pm
    Permalink

    Great post. I used to be checking constantly this blog and I am inspired!
    Extremely helpful information specifically the final part 🙂
    I deal with such information a lot. I was seeking this certain info for a long time.
    Thanks and good luck.

  • 16 Maggio 2022 in 1:25 am
    Permalink

    I really like it when individuals come together and share ideas.
    Great blog, continue the good work!

  • 16 Maggio 2022 in 2:29 am
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a article author for your blog.
    You have some really great articles and I think
    I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d really like to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine.
    Please blast me an e-mail if interested. Thanks!

  • 16 Maggio 2022 in 4:03 am
    Permalink

    Hi! Quick question that’s entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly?

    My web site looks weird when browsing from my iphone 4.
    I’m trying to find a theme or plugin that might be able to
    correct this issue. If you have any suggestions, please share.
    Many thanks!

  • 16 Maggio 2022 in 4:36 am
    Permalink

    Spot on with this write-up, I absolutely believe that this web site needs a lot more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the information!

  • 16 Maggio 2022 in 6:17 am
    Permalink

    Wow, incredible weblog structure! How lengthy have you been running a blog for?

    you made blogging glance easy. The total glance of your web site is great, let alone the content material!

  • 16 Maggio 2022 in 6:51 am
    Permalink

    I’m amazed, I must say. Rarely do I encounter a blog that’s both equally educative and
    interesting, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head.

    The problem is something which too few folks
    are speaking intelligently about. I’m very happy that I came across this in my hunt for something
    concerning this.

  • 16 Maggio 2022 in 6:55 am
    Permalink

    Have you ever considered writing an e-book or
    guest authoring on other websites? I have a blog based upon on the same topics you discuss and would love
    to have you share some stories/information. I know my audience would enjoy
    your work. If you’re even remotely interested, feel free to shoot me an email.

  • 16 Maggio 2022 in 8:47 am
    Permalink

    It’s the best time to make some plans for the long run and it’s time to be
    happy. I’ve read this submit and if I may I desire to
    counsel you some interesting issues or advice.
    Perhaps you can write next articles regarding this article.
    I want to read even more issues about it!

  • 16 Maggio 2022 in 8:58 am
    Permalink

    Its like you read my mind! You appear to know so much about this,
    like you wrote the book in it or something. I think
    that you can do with some pics to drive the message home a little
    bit, but instead of that, this is wonderful blog.
    An excellent read. I’ll definitely be back.

  • 16 Maggio 2022 in 9:10 am
    Permalink

    This is my first time go to see at here and i am actually impressed
    to read everthing at single place.

  • 16 Maggio 2022 in 9:22 am
    Permalink

    If some one wishes expert view concerning running a
    blog afterward i advise him/her to pay a visit this blog, Keep up the nice work.

  • 16 Maggio 2022 in 9:43 am
    Permalink

    Hello to every one, the contents existing at this site are genuinely awesome for
    people experience, well, keep up the nice work fellows.

  • 16 Maggio 2022 in 10:17 am
    Permalink

    I’m really impressed with your writing abilities as smartly as with the format on your weblog.
    Is that this a paid subject matter or did you modify it your self?
    Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare to peer a nice weblog like
    this one nowadays..

  • 16 Maggio 2022 in 11:08 am
    Permalink

    Great blog! Do you have any recommendations for
    aspiring writers? I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost on everything.
    Would you recommend starting with a free platform like WordPress or go
    for a paid option? There are so many choices out there that I’m completely confused ..

    Any recommendations? Many thanks!

  • 16 Maggio 2022 in 11:24 am
    Permalink

    Actually when someone doesn’t understand then its up to other people that they will assist, so here it occurs.

  • 16 Maggio 2022 in 11:34 am
    Permalink

    Does your website have a contact page? I’m having problems locating it but, I’d like to send
    you an e-mail. I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great website and I look forward to seeing it develop over time.

  • 16 Maggio 2022 in 12:02 pm
    Permalink

    Very descriptive post, I enjoyed that a lot. Will there
    be a part 2?

  • 16 Maggio 2022 in 12:42 pm
    Permalink

    Hi there! I know this is sort of off-topic but I had to ask.
    Does operating a well-established blog like yours
    require a large amount of work? I am completely new to writing a blog however I do write in my diary everyday.
    I’d like to start a blog so I will be able to share my own experience and feelings online.
    Please let me know if you have any recommendations or tips for new aspiring blog
    owners. Appreciate it!

  • 16 Maggio 2022 in 1:27 pm
    Permalink

    I’d like to thank you for the efforts you have put in writing this
    website. I am hoping to view the same high-grade content by you in the future as well.
    In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own, personal site now 😉

  • 16 Maggio 2022 in 2:35 pm
    Permalink

    Everything wrote was actually very reasonable.
    However, think on this, what if you were to write a awesome post title?
    I am not saying your information is not good, however suppose
    you added a headline that makes people desire more?

    I mean WHITESHARK, CI SIAMO FATTI DA SOLI! – Exclusive
    Magazine is kinda boring. You might glance at Yahoo’s home page and note how they write article headlines to grab
    people interested. You might try adding a video or a related picture or two to
    grab readers excited about what you’ve got to say. Just my opinion, it
    would make your posts a little bit more interesting.

  • 16 Maggio 2022 in 2:37 pm
    Permalink

    Thanks for the auspicious writeup. It if truth be told used to be
    a entertainment account it. Look advanced to more delivered agreeable from you!
    By the way, how can we communicate?

  • 16 Maggio 2022 in 3:07 pm
    Permalink

    Pretty great post. I just stumbled upon your weblog and wanted to
    mention that I have truly loved browsing your blog posts.
    In any case I will be subscribing on your feed and
    I’m hoping you write once more soon!

  • 16 Maggio 2022 in 3:11 pm
    Permalink

    I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the
    following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this increase.

  • 16 Maggio 2022 in 3:31 pm
    Permalink

    With havin so much content do you ever run into any problems of plagorism or copyright violation? My blog has a lot
    of unique content I’ve either written myself or outsourced but it appears a lot
    of it is popping it up all over the internet without my authorization. Do you
    know any techniques to help protect against content from being ripped off?
    I’d genuinely appreciate it.

  • 16 Maggio 2022 in 3:52 pm
    Permalink

    Hi there mates, how is everything, and what you desire to
    say on the topic of this paragraph, in my view its genuinely amazing in favor of me.

  • 16 Maggio 2022 in 4:10 pm
    Permalink

    Howdy, I do think your site could be having web browser compatibility problems.
    When I look at your website in Safari, it looks fine however, if opening in IE, it’s got some overlapping issues.
    I just wanted to give you a quick heads up! Besides that, great site!

  • 16 Maggio 2022 in 6:03 pm
    Permalink

    What’s up every one, here every person is sharing these kinds of familiarity, therefore it’s nice to read this webpage, and I used
    to visit this web site all the time.

  • 16 Maggio 2022 in 7:04 pm
    Permalink

    I used to be suggested this blog by my cousin. I’m now not positive whether or not this publish is written via him as no one else recognize such distinctive approximately
    my trouble. You are wonderful! Thanks!

  • 16 Maggio 2022 in 8:07 pm
    Permalink

    Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this blog
    loading? I’m trying to determine if its a problem on my end or if it’s the blog.
    Any feed-back would be greatly appreciated.

  • 16 Maggio 2022 in 8:12 pm
    Permalink

    Hello! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I really enjoy reading through your articles.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums that go over the
    same subjects? Thank you!

  • 16 Maggio 2022 in 8:40 pm
    Permalink

    I got this site from my buddy who shared with me on the topic of this website and at the moment this time I am browsing this site and reading
    very informative articles or reviews at this time.

  • 16 Maggio 2022 in 8:44 pm
    Permalink

    Definitely imagine that which you stated. Your favorite justification seemed
    to be on the net the simplest thing to have in mind of.
    I say to you, I definitely get annoyed even as folks consider issues that
    they just don’t recognize about. You controlled to hit the nail
    upon the top and also outlined out the entire thing with no
    need side effect , people can take a signal. Will probably be again to get more.

    Thanks

  • 16 Maggio 2022 in 9:31 pm
    Permalink

    Awesome! Its really amazing post, I have got much clear
    idea regarding from this paragraph.

  • 16 Maggio 2022 in 10:42 pm
    Permalink

    I’m extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your blog.
    Is this a paid theme or did you modify it yourself? Anyway keep
    up the excellent quality writing, it is rare to see a nice
    blog like this one these days.

  • 17 Maggio 2022 in 12:16 am
    Permalink

    Hello there I am so grateful I found your blog page,
    I really found you by error, while I was researching on Bing for something else, Nonetheless I am here now and would
    just like to say kudos for a tremendous post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design),
    I don’t have time to look over it all at
    the minute but I have bookmarked it and also added your RSS feeds, so when I
    have time I will be back to read more, Please do keep up the superb b.

  • 17 Maggio 2022 in 1:15 am
    Permalink

    I have read so many articles or reviews on the topic of the
    blogger lovers however this paragraph is really a pleasant article, keep
    it up.

  • 17 Maggio 2022 in 1:17 am
    Permalink

    It’s appropriate time to make a few plans for the future
    and it’s time to be happy. I have read this publish and if I may I want
    to suggest you some interesting issues or suggestions.
    Perhaps you can write subsequent articles referring to this article.
    I wish to read even more things about it!

  • 17 Maggio 2022 in 1:44 am
    Permalink

    Howdy! I could have sworn I’ve been to this blog before but after
    going through a few of the posts I realized it’s new to me.

    Anyhow, I’m certainly happy I discovered it and I’ll be book-marking it and
    checking back regularly!

  • 17 Maggio 2022 in 1:46 am
    Permalink

    With havin so much content do you ever run into any
    issues of plagorism or copyright infringement? My site has a
    lot of unique content I’ve either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over
    the internet without my authorization. Do you know any methods to help protect against content from being ripped off?
    I’d really appreciate it.

  • 17 Maggio 2022 in 1:54 am
    Permalink

    hello!,I like your writing so a lot! proportion we
    be in contact extra approximately your post on AOL? I require
    a specialist on this space to resolve my problem. May
    be that is you! Having a look forward to see you.

  • 17 Maggio 2022 in 2:44 am
    Permalink

    Amazing things here. I’m very satisfied to look your article.

    Thank you a lot and I’m looking forward to touch you.
    Will you please drop me a mail?

  • 4 Giugno 2022 in 1:27 pm
    Permalink

    Thanks , I have just been looking for info about this
    topic for a while and yours is the greatest I have
    came upon till now. However, what concerning the bottom line?
    Are you sure concerning the supply?

  • 4 Giugno 2022 in 8:57 pm
    Permalink

    It’s enormous that you are getting thoughts from this piece of writing as well as from our dialogue made here.

  • 6 Giugno 2022 in 12:15 pm
    Permalink

    Hello there! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using
    for this website? I’m getting fed up of WordPress because I’ve had issues with hackers and I’m looking
    at alternatives for another platform. I would be fantastic
    if you could point me in the direction of a good platform.

  • 8 Giugno 2022 in 12:02 am
    Permalink

    Great weblog right here! Additionally your web site a lot up very fast!
    What host are you the usage of? Can I am getting your affiliate
    link for your host? I desire my website loaded up as quickly as yours lol

  • 8 Giugno 2022 in 9:35 pm
    Permalink

    Hello there, just became aware of your blog through Google,
    and found that it’s truly informative. I am gonna watch out for
    brussels. I’ll appreciate if you continue this in future.
    A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!