VI PRESENTIAMO IL NUOVO SINGOLO DI ZOLLO!

ZOLLO
ESCE IN DIGITALE IL NUOVO SINGOLO
“SONO SUL BEAT” FEAT. TOMMY TOXXIC E NIKENINJA
DISPONIBILE DA OGGI, VENERDÌ 7 MAGGIO 2021.
 



“Spermatozollo”, la “collana discografica” di Zollo, si completa con l’uscita di “Sono Sul Beat”, il nuovo singolo da oggi disponibile in digitale e distribuito da The Orchard. Il produttore, compositore e ingegnere del suono classe 87 questa volta ospita sul brano il rapper Tommy Toxxic e il producer Nikeninja.

Questa canzone – racconta Zollo – è nata da una session di chitarra metal fatta poco dopo aver conosciuto TommyToxxic e Nikeninja durante il tour di ketama126 (il Wing Klan, di cui fanno parte, suonava in apertura dei live). Dalle chitarre è uscita una produzione molto aggressiva e Tommy, in una prima sessione di registrazione, è stato sul beat senza mollare, fino alla fine. Per portare la traccia ancora più all’estremo,  poco tempo dopo Nikeninja ha rifatto la 808 e ha aggiunto i cori gotici. Così ‘Sono sul beat’ è diventata un rituale, un sabba delle streghe contemporaneo, in una valanga di suono in apnea che evoca lo stage diving”.

Di seguito tutti gli ospiti di “Spermatozollo”, disco nato in due anni di incontri e sessioni in studio: Joe Scacchi, Garage Gang, Ketama126, Lil Jolie e Pretty Solero, Tauro Boys ed Enrico Gabrielli, Calibro 35 e Xenboi, Aegeminus, The Winstons, Tommy Toxxic e Nikeninja.

Grazie alla lunga esperienza come fonico di sala di artisti come Calibro 35, Cosmo, Calcutta, Diodato e tanti altri, Zollo negli anni ha creato una rete di rapporti umani e professionali unica nell’ambiente musicale che lo ha portato a collaborare a vari progetti, anche come musicista e produttore. Per esempio, l’incontro con la Love Gang – CXXVI è stato molto fruttuoso e lo ha portato a dare un contributo importante a “Kety” (2019), album di Ketama126 uscito per Sony Music.  

Zollo, grazie al suo background, si ispira a suoni di vari tempi e culture unendole e filtrandole con il filo conduttore della contemporaneità e ogni brano di “Spermatozollo” evoca un mood diverso come l’immaginario delle library degli anni ’60 e ’70 che, concepite come commenti ai film, restituivano, traccia per traccia, stati d’animo molto diversi.


ZOLLO
Zollo, aka Carlo Zollo, originario della provincia di Benevento, inizia a lavorare molto giovane alla produzione di dischi di vario genere, tra cui jazz, metal, punk, stoner e dub. L’incontro con i Calibro 35, con cui lavora per 10 anni come F.O.H. (fonico di sala), lo porta a Roma, e qui inizia a collaborare ad altri progetti tra cui Zeus e Fuzz Orchestra. Nel 2012 si trasferisce a Milano dove partecipa ai progetti “UPM – Unità di produzione musicale” e “The Winstons” di Enrico Gabrielli, alla nuova versione di “Hai paura del buio?” degli Afterhours e ai tour di Cosmo (“L’ultima festa”) e di Calcutta (“Mainstream”). Nel 2017 inizia il lavoro con il Red Bull Studio dove incontra Ghemon, Ensi, Joan Thiele e Giorgio Poi, e partecipa al tour di Diodato, “Diodato Live”. Nel 2018 nascono le sue prime composizioni, in particolare collabora con Myss Keta per il brano “Spleen Queen” e con i membri della Love Gang – CXXVI, per esempio all’album “Romanzo Rosa” di Pretty Solero e a “Emoregner” di Generic Animal. Nello stesso anno inizia un’intensa collaborazione con Ketama126, mettendo mano prima ai brani “Lucciole” e “Rehab” e, nel 2019, anche a buona parte dell’album “Kety”. Tra le altre sue collaborazioni ci sono quelle con Tauro Boys, Garage Gang, Lil Jolie e con i BLISTERZ. “Spermatozollo” è il suo primo progetto discografico solista, una “collana discografica”, come la definisce lui, con vari ospiti vocali.

157 pensieri riguardo “VI PRESENTIAMO IL NUOVO SINGOLO DI ZOLLO!

  • 7 Febbraio 2022 in 6:57 am
    Permalink

    I have recently started a web site, the information you offer on this website has helped me tremendously. Thanks for all of your time & work.

  • 25 Febbraio 2022 in 8:01 am
    Permalink

    I am not sure where you’re getting your information, but great topic.
    I needs to spend some time learning more or understanding more.

    Thanks for wonderful information I was looking for this information for my mission.

  • 14 Maggio 2022 in 10:10 am
    Permalink

    This article provides clear idea in support of the new visitors of blogging, that truly how to do blogging and site-building.

  • 14 Maggio 2022 in 10:30 am
    Permalink

    I am not sure where you’re getting your information, but great
    topic. I needs to spend some time learning more or understanding more.
    Thanks for fantastic information I was looking for this info for my mission.

  • 14 Maggio 2022 in 10:32 am
    Permalink

    You actually make it appear really easy together with your presentation but I
    to find this topic to be really something that I feel I
    would never understand. It seems too complex and very wide for me.
    I’m having a look ahead to your next publish, I’ll attempt to get the dangle of
    it!

  • 14 Maggio 2022 in 11:17 am
    Permalink

    You need to take part in a contest for one of the finest sites on the web.
    I am going to recommend this web site!

  • 14 Maggio 2022 in 12:18 pm
    Permalink

    I read this article fully on the topic of the resemblance of hottest and previous technologies, it’s amazing
    article.

  • 14 Maggio 2022 in 12:36 pm
    Permalink

    Hi are using WordPress for your site platform?

    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create my own.
    Do you require any html coding expertise to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

  • 14 Maggio 2022 in 1:08 pm
    Permalink

    I’m really enjoying the design and layout of your site. It’s a very easy on the eyes
    which makes it much more pleasant for me to come here
    and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?
    Excellent work!

  • 14 Maggio 2022 in 1:19 pm
    Permalink

    This paragraph will assist the internet users for creating new web site
    or even a weblog from start to end.

  • 14 Maggio 2022 in 1:45 pm
    Permalink

    Howdy! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to
    give it a look. I’m definitely loving the information. I’m book-marking and will be
    tweeting this to my followers! Excellent blog and terrific design and style.

  • 14 Maggio 2022 in 2:06 pm
    Permalink

    Very good post. I’m going through a few of these issues as well..

  • 14 Maggio 2022 in 2:29 pm
    Permalink

    I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!

    I’ll go ahead and bookmark your site to come back later on. All the best

  • 14 Maggio 2022 in 2:38 pm
    Permalink

    Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I
    have really enjoyed browsing your weblog posts.
    In any case I will be subscribing for your feed and I’m hoping you write once more soon!

  • 14 Maggio 2022 in 3:06 pm
    Permalink

    Every weekend i used to pay a quick visit this web
    site, for the reason that i want enjoyment, for
    the reason that this this website conations in fact nice funny information too.

  • 14 Maggio 2022 in 3:27 pm
    Permalink

    It’s nearly impossible to find knowledgeable people for
    this topic, but you sound like you know what you’re talking about!
    Thanks

  • 14 Maggio 2022 in 4:48 pm
    Permalink

    Hi, I do think this is a great blog. I stumbledupon it 😉 I will revisit yet
    again since i have book marked it. Money and freedom is the
    best way to change, may you be rich and continue to guide other people.

  • 14 Maggio 2022 in 4:51 pm
    Permalink

    What i do not realize is if truth be told how you
    are no longer actually much more well-appreciated than you might be now.

    You are very intelligent. You understand thus significantly with regards to this topic, made me personally imagine it from numerous varied angles.
    Its like women and men don’t seem to be interested until it is
    something to accomplish with Woman gaga! Your own stuffs outstanding.
    At all times handle it up!

  • 14 Maggio 2022 in 5:30 pm
    Permalink

    Good day! I could have sworn I’ve visited this web site before but after looking at many of the articles I realized it’s new to me.
    Anyways, I’m certainly pleased I stumbled upon it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly!

  • 14 Maggio 2022 in 5:40 pm
    Permalink

    Thanks on your marvelous posting! I seriously enjoyed
    reading it, you can be a great author. I will ensure that I bookmark your blog and will eventually come back in the
    foreseeable future. I want to encourage continue your great
    posts, have a nice evening!

  • 14 Maggio 2022 in 5:57 pm
    Permalink

    Every weekend i used to pay a quick visit this web page,
    because i wish for enjoyment, as this this site conations genuinely fastidious funny information too.

  • 14 Maggio 2022 in 6:17 pm
    Permalink

    Hi colleagues, how is all, and what you want to say
    on the topic of this post, in my view its actually awesome in favor of me.

  • 14 Maggio 2022 in 6:55 pm
    Permalink

    Hello there, I found your site by means of Google even as searching for
    a related matter, your website got here up, it seems great.

    I have bookmarked it in my google bookmarks.
    Hello there, simply became aware of your blog via Google, and
    found that it is truly informative. I am gonna watch out for brussels.
    I will appreciate in case you proceed this in future.

    A lot of other people can be benefited out of your writing.
    Cheers!

  • 14 Maggio 2022 in 7:28 pm
    Permalink

    What’s up, after reading this remarkable article i am too cheerful to share
    my experience here with friends.

  • 14 Maggio 2022 in 7:35 pm
    Permalink

    Howdy! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any tips?

  • 14 Maggio 2022 in 9:03 pm
    Permalink

    I for all time emailed this website post page to all my contacts, since if like to read it afterward my contacts will too.

  • 14 Maggio 2022 in 9:29 pm
    Permalink

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though
    you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why
    waste your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something informative to
    read?

  • 14 Maggio 2022 in 10:08 pm
    Permalink

    I have learn several excellent stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting.
    I surprise how a lot effort you place to create this type
    of great informative site.

  • 14 Maggio 2022 in 10:17 pm
    Permalink

    Thank you for the auspicious writeup. It in truth was once a leisure account it.

    Look complicated to more delivered agreeable from you!
    However, how can we keep up a correspondence?

  • 14 Maggio 2022 in 11:15 pm
    Permalink

    Hi there! I could have sworn I’ve visited your blog before but after
    browsing through a few of the articles I realized it’s new to me.

    Anyways, I’m definitely pleased I came across it and I’ll be
    bookmarking it and checking back regularly!

  • 15 Maggio 2022 in 12:22 am
    Permalink

    Wonderful blog! Do you have any tips and hints for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own site soon but I’m a little lost on everything.
    Would you advise starting with a free platform like WordPress or go for a paid
    option? There are so many options out there that I’m
    totally overwhelmed .. Any recommendations? Appreciate it!

  • 15 Maggio 2022 in 12:34 am
    Permalink

    Fantastic beat ! I would like to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for a
    blog web site? The account helped me a acceptable deal.
    I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept

  • 15 Maggio 2022 in 3:09 am
    Permalink

    It’s genuinely very complicated in this full of activity life to listen news on TV,
    therefore I simply use web for that reason, and get the hottest news.

  • 15 Maggio 2022 in 4:06 am
    Permalink

    Hello all, here every person is sharing these know-how, therefore it’s nice to read this
    webpage, and I used to pay a quick visit this webpage all the time.

  • 15 Maggio 2022 in 4:18 am
    Permalink

    I like it whenever people come together and
    share views. Great website, continue the good work!

  • 15 Maggio 2022 in 5:07 am
    Permalink

    Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it
    or something. I think that you can do with some pics
    to drive the message home a little bit, but other than that, this
    is fantastic blog. An excellent read. I will definitely
    be back.

  • 15 Maggio 2022 in 5:22 am
    Permalink

    Incredible! This blog looks just like my old one! It’s on a entirely different topic
    but it has pretty much the same page layout and design. Great choice of colors!

  • 15 Maggio 2022 in 6:14 am
    Permalink

    When I originally left a comment I appear to have clicked the
    -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get
    four emails with the same comment. Perhaps there is an easy method you
    are able to remove me from that service? Cheers!

  • 15 Maggio 2022 in 8:00 am
    Permalink

    Hi there! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to take a
    look. I’m definitely loving the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers!
    Exceptional blog and superb style and design.

  • 15 Maggio 2022 in 8:55 am
    Permalink

    Thanks for finally talking about > VI PRESENTIAMO IL NUOVO SINGOLO DI ZOLLO!
    – Exclusive Magazine < Liked it!

  • 15 Maggio 2022 in 9:04 am
    Permalink

    Nice weblog here! Also your site rather a lot up very fast!
    What host are you the use of? Can I am getting your associate link to your host?
    I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

  • 15 Maggio 2022 in 9:06 am
    Permalink

    Nice blog right here! Also your web site lots up
    very fast! What web host are you using? Can I am getting your affiliate link in your host?
    I want my website loaded up as fast as yours lol

  • 15 Maggio 2022 in 9:08 am
    Permalink

    Hi there, I would like to subscribe for this webpage to obtain hottest updates, thus where can i do it
    please help out.

  • 15 Maggio 2022 in 9:27 am
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your website.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out
    a designer to create your theme? Exceptional work!

  • 15 Maggio 2022 in 9:53 am
    Permalink

    Heya i am for the primary time here. I came across this board
    and I to find It truly helpful & it helped me out a lot.

    I hope to present something back and help others like you
    aided me.

  • 15 Maggio 2022 in 10:22 am
    Permalink

    Hey There. I discovered your blog the usage of msn.
    That is a very smartly written article. I’ll make sure to bookmark it and
    return to read more of your helpful info. Thanks for the post.
    I’ll certainly comeback.

  • 15 Maggio 2022 in 10:54 am
    Permalink

    If you desire to take a great deal from this post then you have
    to apply these techniques to your won web site.

  • 15 Maggio 2022 in 11:03 am
    Permalink

    Howdy! This article could not be written any better! Reading through this post reminds me of
    my previous roommate! He continually kept talking about this.
    I am going to forward this article to him. Fairly certain he will have a great read.

    Thank you for sharing!

  • 15 Maggio 2022 in 11:31 am
    Permalink

    This article offers clear idea in favor of the new viewers of blogging, that really how to do blogging.

  • 15 Maggio 2022 in 11:51 am
    Permalink

    Pretty portion of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I acquire in fact loved account your weblog posts.

    Any way I will be subscribing for your augment or even I success you get right of entry to consistently
    fast.

  • 15 Maggio 2022 in 12:50 pm
    Permalink

    It’s very trouble-free to find out any matter on net as compared to books, as
    I found this paragraph at this web site.

  • 15 Maggio 2022 in 1:03 pm
    Permalink

    We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your website offered us with valuable information to work on. You’ve done
    an impressive job and our entire community will be thankful to
    you.

  • 15 Maggio 2022 in 1:17 pm
    Permalink

    Do you mind if I quote a few of your posts
    as long as I provide credit and sources back to your website?
    My website is in the exact same niche as yours and my users would really
    benefit from some of the information you provide here. Please let me know if this
    okay with you. Appreciate it!

  • 15 Maggio 2022 in 1:30 pm
    Permalink

    I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored subject matter stylish.
    nonetheless, you command get got an shakiness over that
    you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly
    again as exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

  • 15 Maggio 2022 in 1:51 pm
    Permalink

    This piece of writing will help the internet visitors for
    setting up new web site or even a weblog from
    start to end.

  • 15 Maggio 2022 in 2:02 pm
    Permalink

    This is very interesting, You are a very skilled blogger.
    I’ve joined your rss feed and look forward to seeking more of your magnificent post.
    Also, I’ve shared your web site in my social networks!

  • 15 Maggio 2022 in 2:11 pm
    Permalink

    I’m impressed, I must say. Seldom do I encounter a blog that’s both educative and amusing, and let me tell you, you
    have hit the nail on the head. The issue is something too few men and women are speaking intelligently about.
    Now i’m very happy I stumbled across this in my hunt for something regarding
    this.

  • 15 Maggio 2022 in 2:20 pm
    Permalink

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d without a doubt donate to this outstanding blog!
    I guess for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS
    feed to my Google account. I look forward to new updates and will talk about
    this website with my Facebook group. Chat soon!

  • 15 Maggio 2022 in 4:07 pm
    Permalink

    Wow, marvelous blog layout! How lengthy have you been blogging for?
    you make running a blog glance easy. The entire glance of your website is fantastic, let alone the content!

  • 15 Maggio 2022 in 4:46 pm
    Permalink

    I’m amazed, I must say. Seldom do I encounter a blog that’s both
    educative and entertaining, and without a doubt, you’ve hit the
    nail on the head. The issue is something that too few people are speaking intelligently about.
    I am very happy I stumbled across this during my hunt for something relating to this.

  • 15 Maggio 2022 in 5:15 pm
    Permalink

    Hi there, i read your blog occasionally and i own a similar one
    and i was just curious if you get a lot of spam responses?
    If so how do you protect against it, any plugin or anything you
    can recommend? I get so much lately it’s driving me insane so any assistance is very much appreciated.

  • 15 Maggio 2022 in 5:25 pm
    Permalink

    After I initially left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox
    and now every time a comment is added I get four emails with the exact same comment.

    Is there a way you can remove me from that service?

    Thank you!

  • 15 Maggio 2022 in 5:32 pm
    Permalink

    You really make it seem so easy along with your
    presentation but I find this matter to be actually one thing that I believe I would by no means understand.

    It kind of feels too complicated and extremely extensive for me.
    I am taking a look ahead on your next submit, I
    will try to get the cling of it!

  • 15 Maggio 2022 in 6:37 pm
    Permalink

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets
    I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would
    have some experience with something like this. Please let me know
    if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward
    to your new updates.

  • 15 Maggio 2022 in 6:50 pm
    Permalink

    These are truly wonderful ideas in on the topic of
    blogging. You have touched some nice factors here.
    Any way keep up wrinting.

  • 15 Maggio 2022 in 7:52 pm
    Permalink

    At this time I am ready to do my breakfast,
    once having my breakfast coming over again to read more news.

  • 15 Maggio 2022 in 8:16 pm
    Permalink

    This design is spectacular! You obviously know how to keep a
    reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic job.
    I really enjoyed what you had to say, and more than that, how
    you presented it. Too cool!

  • 15 Maggio 2022 in 9:18 pm
    Permalink

    I’m amazed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s equally educative and interesting, and without a doubt,
    you’ve hit the nail on the head. The problem is something that not enough folks
    are speaking intelligently about. Now i’m very happy that I came across this in my hunt for something concerning this.

  • 15 Maggio 2022 in 9:33 pm
    Permalink

    I do trust all of the ideas you have presented to your post.
    They’re really convincing and will definitely work.

    Still, the posts are very brief for newbies. Could you please extend them a little from next time?
    Thank you for the post.

  • 15 Maggio 2022 in 9:34 pm
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that
    I’ve truly enjoyed surfing around your blog posts.
    After all I’ll be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

  • 15 Maggio 2022 in 9:51 pm
    Permalink

    Excellent goods from you, man. I have keep in mind
    your stuff prior to and you’re simply too wonderful.
    I actually like what you’ve obtained here, really like what you are saying and the best
    way wherein you assert it. You’re making it entertaining and you
    still care for to keep it smart. I can not wait to read far more from you.
    This is actually a terrific website.

  • 15 Maggio 2022 in 11:26 pm
    Permalink

    Everyone loves it whenever people get together
    and share thoughts. Great site, continue the good work!

  • 15 Maggio 2022 in 11:35 pm
    Permalink

    Hello there! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not
    seeing very good gains. If you know of any please share.
    Appreciate it!

  • 16 Maggio 2022 in 1:08 am
    Permalink

    I am regular visitor, how are you everybody? This article posted
    at this site is truly fastidious.

  • 16 Maggio 2022 in 1:44 am
    Permalink

    We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
    Your site offered us with valuable information to work on.
    You’ve done a formidable job and our whole community will be grateful to you.

  • 16 Maggio 2022 in 2:27 am
    Permalink

    What’s up, always i used to check weblog posts here early in the break of day,
    for the reason that i enjoy to find out more and more.

  • 16 Maggio 2022 in 3:43 am
    Permalink

    Greetings! Very useful advice in this particular article!
    It is the little changes which will make the largest changes.
    Many thanks for sharing!

  • 16 Maggio 2022 in 4:07 am
    Permalink

    I just couldn’t leave your site prior to suggesting that I really
    enjoyed the standard info a person supply for your guests? Is gonna
    be back ceaselessly to investigate cross-check new posts

  • 16 Maggio 2022 in 7:14 am
    Permalink

    You could certainly see your expertise within the work you
    write. The sector hopes for more passionate writers such as you
    who aren’t afraid to mention how they believe. All the time go
    after your heart.

  • 16 Maggio 2022 in 7:24 am
    Permalink

    An impressive share! I’ve just forwarded this onto a colleague who
    was doing a little research on this. And he actually bought me lunch because I
    stumbled upon it for him… lol. So allow me to reword this….
    Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to talk about this topic here on your
    site.

  • 16 Maggio 2022 in 7:28 am
    Permalink

    This is very attention-grabbing, You’re a very professional blogger.
    I’ve joined your feed and look forward to in search of extra of your fantastic post.
    Additionally, I’ve shared your web site in my social networks

  • 16 Maggio 2022 in 9:03 am
    Permalink

    Wonderful post however I was wondering if you could write a litte more
    on this topic? I’d be very grateful if you could elaborate a little bit further.
    Cheers!

  • 16 Maggio 2022 in 9:15 am
    Permalink

    An interesting discussion is definitely worth comment.
    I think that you should write more on this subject,
    it may not be a taboo matter but typically people do
    not speak about these subjects. To the next! Cheers!!

  • 16 Maggio 2022 in 10:13 am
    Permalink

    This is very interesting, You’re a very skilled blogger.
    I’ve joined your rss feed and look forward to seeking
    more of your wonderful post. Also, I have shared
    your website in my social networks!

  • 16 Maggio 2022 in 10:13 am
    Permalink

    hi!,I love your writing very so much! share
    we keep up a correspondence extra about your
    post on AOL? I need an expert on this space to solve my problem.
    May be that is you! Having a look ahead to look you.

  • 16 Maggio 2022 in 10:55 am
    Permalink

    If you would like to take a great deal from this article then you have to apply these strategies to your won web site.

  • 16 Maggio 2022 in 10:57 am
    Permalink

    I just could not go away your site prior to suggesting that I actually loved the standard info a person supply for your guests?
    Is going to be back regularly in order to inspect new
    posts

  • 16 Maggio 2022 in 11:12 am
    Permalink

    What’s up friends, how is all, and what you wish for to say regarding this piece of writing,
    in my view its really awesome designed for me.

  • 16 Maggio 2022 in 11:30 am
    Permalink

    Hello There. I found your weblog using msn. This is a very neatly written article.
    I’ll make sure to bookmark it and return to learn more of your useful
    info. Thank you for the post. I’ll certainly comeback.

  • 16 Maggio 2022 in 12:25 pm
    Permalink

    We stumbled over here different page and thought I might as well
    check things out. I like what I see so i am just following you.
    Look forward to looking over your web page for a second time.

  • 16 Maggio 2022 in 1:18 pm
    Permalink

    fantastic points altogether, you simply gained a emblem new reader.
    What might you suggest in regards to your put up that you
    just made some days in the past? Any positive?

  • 16 Maggio 2022 in 1:44 pm
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was curious what all is
    required to get setup? I’m assuming having a blog
    like yours would cost a pretty penny? I’m not very internet savvy so I’m not 100%
    sure. Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
    Kudos

  • 16 Maggio 2022 in 1:59 pm
    Permalink

    Hello terrific blog! Does running a blog like this take a large
    amount of work? I have no understanding of computer programming however I had been hoping to start my own blog in the near future.
    Anyways, should you have any recommendations or tips
    for new blog owners please share. I understand this
    is off subject however I simply had to ask. Thanks!

  • 16 Maggio 2022 in 3:43 pm
    Permalink

    Undeniably imagine that that you said. Your favorite justification appeared to be on the
    net the easiest thing to take into account of. I say to you, I certainly
    get annoyed at the same time as other folks think about worries that they just do not recognise about.
    You managed to hit the nail upon the highest and defined out the whole thing with no need side-effects ,
    other folks could take a signal. Will probably be again to get more.

    Thanks

  • 16 Maggio 2022 in 3:47 pm
    Permalink

    Good info. Lucky me I discovered your blog by chance (stumbleupon).

    I have book marked it for later!

  • 16 Maggio 2022 in 3:53 pm
    Permalink

    Have you ever considered about including a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is fundamental and everything.
    Nevertheless think about if you added some great images
    or videos to give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with pics and
    videos, this site could undeniably be one of the very best in its field.
    Excellent blog!

  • 16 Maggio 2022 in 4:24 pm
    Permalink

    Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and sources back to your weblog?
    My website is in the exact same niche as yours and
    my visitors would truly benefit from some of the information you provide here.

    Please let me know if this okay with you. Thanks!

  • 16 Maggio 2022 in 4:39 pm
    Permalink

    I really like reading a post that can make men and women think.
    Also, many thanks for permitting me to comment!

  • 16 Maggio 2022 in 6:36 pm
    Permalink

    Wonderful work! That is the type of info that
    are supposed to be shared around the internet.

    Disgrace on the search engines for no longer positioning this submit higher!
    Come on over and discuss with my site . Thank you =)

  • 16 Maggio 2022 in 7:00 pm
    Permalink

    Hi to all, how is everything, I think every one is getting more from this web site, and your views
    are nice for new users.

  • 16 Maggio 2022 in 7:15 pm
    Permalink

    Hello, i read your blog from time to time and
    i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam responses?
    If so how do you reduce it, any plugin or anything you can advise?
    I get so much lately it’s driving me mad so any assistance
    is very much appreciated.

  • 16 Maggio 2022 in 10:21 pm
    Permalink

    Asking questions are genuinely nice thing if you are not understanding something totally,
    however this post offers fastidious understanding even.

  • 16 Maggio 2022 in 10:48 pm
    Permalink

    I’ve been browsing on-line more than three hours today,
    yet I by no means discovered any interesting article like
    yours. It is beautiful value enough for me. In my opinion, if all website owners and bloggers made just right
    content as you probably did, the internet will probably
    be much more helpful than ever before.

  • 16 Maggio 2022 in 10:51 pm
    Permalink

    Hi to all, since I am truly eager of reading this web site’s post to be updated
    regularly. It includes pleasant stuff.

  • 17 Maggio 2022 in 1:23 am
    Permalink

    Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book
    in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message
    home a little bit, but instead of that, this is magnificent blog.
    An excellent read. I’ll definitely be back.

  • 17 Maggio 2022 in 1:46 am
    Permalink

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though
    you relied on the video to make your point.
    You obviously know what youre talking about, why throw away
    your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something enlightening to read?

  • 17 Maggio 2022 in 2:39 am
    Permalink

    Woah! I’m really digging the template/theme of this website.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very difficult to get that “perfect balance” between superb
    usability and appearance. I must say that you’ve done a amazing job with this.
    Additionally, the blog loads super fast for me on Firefox.
    Exceptional Blog!

  • 12 Giugno 2022 in 10:37 am
    Permalink

    A person necessarily help to make severely articles I might state.
    That is the very first time I frequented your web page and
    up to now? I surprised with the analysis you
    made to create this particular publish incredible.
    Excellent task!