VI PRESENTIAMO IL NUOVO SINGOLO DI MATTIA SALVADORI!

“Liberami dai GUAI”: una richiesta apparentemente normale che però si può espandere a significati diversi, più sfumati, perfino minacciosi: il nuovo singolo del trombettista e producer MATTIA SALVADORI veste con eleganza e armonia intenzioni e risvolti tutti da esplorare.

Dopo SOLARIS (feat. GO-DRATTA), MATTIA SALVADORI torna con un brano dove è presente la voce della cantante PAOLA BIVONA, già al Festival di Castrocaro, The Voice Of Italy e vincitrice della Targa Tenco col progetto Adoriza. 

La traccia è nata di getto in poche session in studio. Strizza l’occhio all’elettro-pop e al nujazz ma si mescola con atmosfere create da parole e sound design. GUAI parla delle sensazioni di una persona all’interno di una coppia. Pian piano si aprono gli occhi, ci si sveglia dal torpore. Metafore che invitano l’ascoltatore a immedesimarsi, a mescolare le proprie esperienze con il testo del brano.

GUAI nasce in piena zona gialla. Mi sarebbe piaciuto lavorare con la voce di Paola già da tempo e avevo accumulato molti beat/idee che mi piacevano. Ci ritrovavamo anche vicini geograficamente. La collaborazione è nata di getto, con tanta voglia di buttarsi e di mettersi al servizio l’uno dell’altra. Volevamo valorizzare la voce con la produzione e rendere al tempo stesso la voce come uno strumento del brano”

-o-

MATTIA SALVADORI, classe 1991, nasce a Pontedera (Pi).

Trombettista, polistrumentista, producer. Ha all’attivo più di 250 concerti con diverse band, suonando in club e festival in Italia, Francia, Germania e Olanda. Ha registrato in decine di dischi come session man.

Ha partecipato alle masterclass “Tuscia In Jazz 2013 Spring Workshop” e “Porretta Soul Workshop 2013” e studiato con musicisti come Fabrizio Bosso, Antonio Sanchez, Tom Harrell, Adam Cruz, Ugonna Okegwo, Danny Grissett, Steve Herrman, Charlie Wood, Sax Gordon, Fabio Morgera, Aldo Bassi, Alberto Marsico, Fabio Zeppetella, Luca Marianini, Paolo Peewee Durante, Tony Cattano.

Tra gli altri ha suonato nei festival: Porretta Soul Festival 2012 e 2013, Home Festival 2013, Beat Festival Empoli 2016 e 2017, Pistoia Blues 2017, Festival Internazionale del Teatro Romano di Volterra 2018 e 2020, Castelbuono Jazz Festival 2018, Metarock 2020, Mi Ami 2021, Goa Boa Festival 2021. Nel Settembre 2014 ha suonato con la Borrkia Big Band al paddock del Team Honda Repsol in occasione del MotoGP di San Marino a Misano Adriatico (Rn) per i piloti Marc Marquez e Dani Pedrosa.

Nel giugno 2020 ha co-prodotto, mixato e masterizzato FLASH MOB TOWER insieme a Tommaso Casigliani e Luca Chiellini. Brano composto per l’evento “Pisa riapre al mondo” per la riapertura di Piazza dei Miracoli al pubblico dopo il Covid-19. La traccia è passata sui principali network nazionali e internazionali come Rai3, Il Fatto Quotidiano, Repubblica TV.

Nell’ottobre 2020 ha realizzato il sound design per gli eventi online “Idee che fanno bene” di Emergency e L’Espresso con oltre 300.000 live streaming sulle varie piattaforme e la partecipazione di personaggi come Roberto Saviano, Gino Strada, Zerocalcare, Marco Damilano e molti altri.

Nel dicembre 2020 è uscito R2R EPISODE 4, collaborazione di remix con i producers Kang Brulèe e Polezsky (Gemitaiz, Madman, Priestess…).

Nel gennaio 2021 ha prodotto il brano BAMBINO DI VETRO che vede la partecipazione di Pugni, D.A. Sheldon e Diego Ruschena. Il brano è la canzone originale del film “Glassboy” (IT/SUI/AUT) uscito su tutti i portali Tv On Demand.

A suo nome escono MADRUGADA (feat. C_loud) nel 2020, SOLARIS (feat. go-Dratta) e GUAI (feat. Paola Bivona) nel 2021.

Attualmente è insegnante di tromba alla Backstage Academy di Pisa e al Teatro Comunale di Capannoli (Pi) ed è endorser di “Elite Musical Instrument Care” e “Reunion Blues”.

Ha aperto i concerti di: Seun Kuti & Egypt 80, Francesca Michielin, Margherita Vicario, Stadio, Ainé, Charlie Musselwhite, Bandabardò, Eugenio in Via Di Gioia, Lorenzo Kruger, Kutso, Uochi Toki, Cecco e Cipo, Osaka Monaurail, Paul Brown, Bobby Rush, Charlie Wood, David Hudson, Latimore, Toni Green, Fabio Treves.

192 pensieri riguardo “VI PRESENTIAMO IL NUOVO SINGOLO DI MATTIA SALVADORI!

  • 7 Febbraio 2022 in 12:38 am
    Permalink

    Gucci Handbags Have you investigated adding some videos for your article? It will truly enhance my understanding

  • 14 Maggio 2022 in 5:49 am
    Permalink

    Wow that was unusual. I just wrote an very long comment but after
    I clicked submit my comment didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyway, just wanted to say excellent blog!

  • 14 Maggio 2022 in 5:57 am
    Permalink

    Hey would you mind letting me know which hosting company you’re using?
    I’ve loaded your blog in 3 completely different web browsers and
    I must say this blog loads a lot faster then most.
    Can you recommend a good hosting provider at a reasonable price?

    Kudos, I appreciate it!

  • 14 Maggio 2022 in 5:58 am
    Permalink

    Hi there mates, good piece of writing and fastidious arguments commented at
    this place, I am genuinely enjoying by these.

  • 14 Maggio 2022 in 6:08 am
    Permalink

    It’s amazing to go to see this web page and reading
    the views of all colleagues concerning this article, while I am also keen of getting knowledge.

  • 14 Maggio 2022 in 6:32 am
    Permalink

    Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written article.
    I’ll make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for
    the post. I’ll definitely comeback.

  • 14 Maggio 2022 in 6:38 am
    Permalink

    I am regular reader, how are you everybody?
    This paragraph posted at this website is really fastidious.

  • 14 Maggio 2022 in 7:27 am
    Permalink

    You actually make it seem really easy with your presentation however I to find this matter to be actually something that I think I might by no
    means understand. It kind of feels too complex and very vast for me.

    I’m taking a look ahead for your subsequent post, I’ll try to get the hold of it!

  • 14 Maggio 2022 in 7:34 am
    Permalink

    It’s amazing in favor of me to have a site, which is good designed for my experience.
    thanks admin

  • 14 Maggio 2022 in 7:36 am
    Permalink

    Hi! Quick question that’s entirely off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly?
    My weblog looks weird when browsing from my iphone 4.
    I’m trying to find a theme or plugin that might be able
    to correct this issue. If you have any recommendations, please share.
    With thanks!

  • 14 Maggio 2022 in 7:39 am
    Permalink

    Hello, after reading this remarkable article i am also delighted to share my knowledge here with friends.

  • 14 Maggio 2022 in 8:08 am
    Permalink

    obviously like your website but you need to test the spelling on quite a few
    of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to inform the reality on the other hand I will definitely come back again.

  • 14 Maggio 2022 in 8:32 am
    Permalink

    Howdy! This post couldn’t be written any better!

    Going through this article reminds me of my previous roommate!

    He constantly kept preaching about this. I will send this article to him.

    Fairly certain he’ll have a very good read.
    Thank you for sharing!

  • 14 Maggio 2022 in 8:55 am
    Permalink

    I was suggested this web site by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my problem.
    You are wonderful! Thanks!

  • 14 Maggio 2022 in 9:01 am
    Permalink

    Hi! I realize this is sort of off-topic but I had to ask.

    Does running a well-established blog such as yours take a
    lot of work? I’m brand new to writing a blog however I do write in my
    diary everyday. I’d like to start a blog so I will be able to share
    my experience and feelings online. Please let me know if you have
    any suggestions or tips for brand new aspiring blog owners.
    Thankyou!

  • 14 Maggio 2022 in 9:06 am
    Permalink

    Hi there would you mind sharing which blog platform you’re working with?
    I’m going to start my own blog soon but I’m having a hard time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and
    Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I’m looking for something unique.
    P.S Apologies for being off-topic but I had to ask!

  • 14 Maggio 2022 in 10:18 am
    Permalink

    My relatives every time say that I am killing my time here at web,
    however I know I am getting know-how daily by reading such nice articles.

  • 14 Maggio 2022 in 10:59 am
    Permalink

    Fantastic goods from you, man. I’ve keep in mind your stuff previous to and you are simply
    extremely fantastic. I really like what you have obtained here, really like what you are stating and the
    way during which you are saying it. You make it enjoyable and you still take care of to keep
    it sensible. I can’t wait to read far more from you.
    That is actually a tremendous website.

  • 14 Maggio 2022 in 11:29 am
    Permalink

    Amazing! This blog looks exactly like my old one! It’s
    on a totally different subject but it has pretty much the same layout and design. Excellent choice of colors!

  • 14 Maggio 2022 in 12:03 pm
    Permalink

    Hi there, I discovered your site by the use of Google at the same time as looking for a similar
    matter, your site came up, it looks good. I have bookmarked it in my google
    bookmarks.
    Hello there, just was alert to your weblog through Google, and found
    that it’s truly informative. I’m gonna watch out for brussels.
    I’ll be grateful in the event you proceed this in future.

    Numerous folks can be benefited out of your writing. Cheers!

  • 14 Maggio 2022 in 12:05 pm
    Permalink

    Hello there, I found your website by way of Google even as looking for a comparable subject,
    your site came up, it seems to be great.
    I’ve bookmarked it in my google bookmarks.
    Hello there, simply become alert to your weblog through Google, and located that
    it is really informative. I’m gonna watch out for brussels.
    I’ll be grateful if you continue this in future.
    A lot of people will probably be benefited out of your writing.
    Cheers!

  • 14 Maggio 2022 in 12:11 pm
    Permalink

    Everything is very open with a very clear clarification of the challenges.

    It was really informative. Your site is extremely helpful.
    Many thanks for sharing!

  • 14 Maggio 2022 in 12:20 pm
    Permalink

    Howdy I am so thrilled I found your webpage, I really found
    you by mistake, while I was searching on Google for
    something else, Regardless I am here now and would just like to say thanks for a tremendous post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have time to look over it
    all at the moment but I have bookmarked it and also added your
    RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the fantastic work.

  • 14 Maggio 2022 in 12:29 pm
    Permalink

    Hello! Someone in my Myspace group shared this site with
    us so I came to give it a look. I’m definitely enjoying the information. I’m book-marking and
    will be tweeting this to my followers! Superb blog and fantastic design and style.

  • 14 Maggio 2022 in 12:58 pm
    Permalink

    Remarkable! Its actually amazing paragraph, I have got much clear idea about from this piece of writing.

  • 14 Maggio 2022 in 1:05 pm
    Permalink

    Hey there! I could have sworn I’ve been to this site
    before but after reading through some of the post I realized it’s new to me.
    Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be bookmarking and checking
    back often!

  • 14 Maggio 2022 in 1:45 pm
    Permalink

    It is appropriate time to make some plans for the future and
    it’s time to be happy. I’ve read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or suggestions.
    Perhaps you can write next articles referring to this article.
    I wish to read more things about it!

  • 14 Maggio 2022 in 2:01 pm
    Permalink

    Superb blog! Do you have any hints for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own website soon but I’m a
    little lost on everything. Would you advise starting
    with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices
    out there that I’m completely confused .. Any ideas?
    Thanks!

  • 14 Maggio 2022 in 2:18 pm
    Permalink

    It’s genuinely very difficult in this busy life to listen news on Television, therefore I
    just use world wide web for that purpose, and
    obtain the newest information.

  • 14 Maggio 2022 in 2:40 pm
    Permalink

    This article is genuinely a pleasant one it helps new internet people, who are wishing for blogging.

  • 14 Maggio 2022 in 3:07 pm
    Permalink

    My partner and I absolutely love your blog and find nearly all
    of your post’s to be just what I’m looking for. Do you offer guest writers
    to write content for you personally? I wouldn’t mind creating a post or elaborating on a few
    of the subjects you write with regards to here. Again, awesome site!

  • 14 Maggio 2022 in 4:15 pm
    Permalink

    Amazing! Its really amazing post, I have got much clear
    idea on the topic of from this article.

  • 14 Maggio 2022 in 4:37 pm
    Permalink

    It’s perfect time to make a few plans for the future and it is time to
    be happy. I have read this publish and if I may I desire to suggest you few fascinating things or suggestions.
    Maybe you could write subsequent articles relating to this article.
    I wish to learn more things about it!

  • 14 Maggio 2022 in 4:55 pm
    Permalink

    I am genuinely grateful to the holder of this site who has
    shared this enormous post at at this place.

  • 14 Maggio 2022 in 5:05 pm
    Permalink

    This is very interesting, You are a very skilled blogger.
    I’ve joined your feed and look forward to seeking more of your excellent
    post. Also, I have shared your web site in my social networks!

  • 14 Maggio 2022 in 5:10 pm
    Permalink

    I know this site offers quality dependent posts and other data, is there any
    other web site which gives these data in quality?

  • 14 Maggio 2022 in 5:44 pm
    Permalink

    I got this web page from my buddy who shared with me about
    this website and now this time I am browsing this site and reading very informative articles here.

  • 14 Maggio 2022 in 6:21 pm
    Permalink

    This page definitely has all the info I needed about this subject and didn’t know who to ask.

  • 14 Maggio 2022 in 6:28 pm
    Permalink

    My spouse and I stumbled over here different web address and thought I might check
    things out. I like what I see so i am just following you.
    Look forward to going over your web page for a second time.

  • 14 Maggio 2022 in 7:31 pm
    Permalink

    Helpful information. Fortunate me I found your web
    site by accident, and I’m stunned why this coincidence
    did not took place earlier! I bookmarked it.

  • 14 Maggio 2022 in 8:16 pm
    Permalink

    Ahaa, its nice conversation about this paragraph here at this web site, I have read all that, so at this time me also commenting at this place.

  • 14 Maggio 2022 in 8:30 pm
    Permalink

    Thanks for any other great post. Where else may just anyone get that
    type of info in such an ideal manner of writing? I have a presentation next week, and
    I am at the look for such information.

  • 14 Maggio 2022 in 8:33 pm
    Permalink

    This is really interesting, You are a very skilled blogger.

    I have joined your rss feed and look forward to seeking more
    of your great post. Also, I have shared your website in my social networks!

  • 14 Maggio 2022 in 9:18 pm
    Permalink

    Hey are using WordPress for your blog platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get
    started and set up my own. Do you require
    any coding expertise to make your own blog? Any help would be really appreciated!

  • 14 Maggio 2022 in 9:41 pm
    Permalink

    Hello, after reading this awesome article i am as well glad to share my familiarity
    here with mates.

  • 14 Maggio 2022 in 9:58 pm
    Permalink

    Have you ever thought about publishing an e-book or guest authoring on other sites?
    I have a blog based upon on the same topics you discuss and would really like to
    have you share some stories/information. I know my
    viewers would appreciate your work. If you are even remotely interested, feel free
    to send me an e mail.

  • 14 Maggio 2022 in 10:24 pm
    Permalink

    I am regular reader, how are you everybody? This paragraph posted at this web
    site is truly fastidious.

  • 14 Maggio 2022 in 11:09 pm
    Permalink

    Thanks for every other informative website. Where else may just I get that
    kind of information written in such an ideal method?
    I have a undertaking that I’m simply now operating on, and I’ve been on the glance out for such info.

  • 15 Maggio 2022 in 12:40 am
    Permalink

    I got this web site from my buddy who told me concerning this site and at the moment this time I am browsing this
    site and reading very informative content at this place.

  • 15 Maggio 2022 in 1:37 am
    Permalink

    Hey there, You have done an incredible job. I’ll definitely digg it and personally suggest to my friends.
    I am confident they will be benefited from this web site.

  • 15 Maggio 2022 in 2:29 am
    Permalink

    Excellent goods from you, man. I’ve understand your stuff prior to and you
    are simply extremely excellent. I actually like what you have bought here, certainly like what you are stating
    and the way during which you are saying it. You make it enjoyable and you still care for to keep it sensible.
    I cant wait to read far more from you. That is really a wonderful web site.

  • 15 Maggio 2022 in 2:56 am
    Permalink

    This design is spectacular! You definitely
    know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well,
    almost…HaHa!) Excellent job. I really loved what you
    had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

  • 15 Maggio 2022 in 3:49 am
    Permalink

    Every weekend i used to pay a visit this web page, because i wish for enjoyment,
    since this this website conations genuinely pleasant funny
    information too.

  • 15 Maggio 2022 in 4:47 am
    Permalink

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems
    as though you relied on the video to make your point.

    You obviously know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog
    when you could be giving us something enlightening to read?

  • 15 Maggio 2022 in 5:53 am
    Permalink

    We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your web site offered us with valuable information to work on. You
    have done a formidable job and our whole community will be thankful to
    you.

  • 15 Maggio 2022 in 7:00 am
    Permalink

    Hi! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?

    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months of hard
    work due to no data backup. Do you have any solutions to protect against
    hackers?

  • 15 Maggio 2022 in 7:07 am
    Permalink

    I do not know whether it’s just me or if perhaps everyone else experiencing problems with your blog.
    It looks like some of the text in your posts are running off the screen.
    Can someone else please provide feedback and let me
    know if this is happening to them too? This could be a
    problem with my internet browser because
    I’ve had this happen before. Cheers

  • 15 Maggio 2022 in 7:20 am
    Permalink

    Excellent post. Keep writing such kind of info on your page.
    Im really impressed by it.
    Hey there, You’ve done an incredible job.
    I’ll certainly digg it and in my opinion recommend to my friends.
    I’m confident they’ll be benefited from this site.

  • 15 Maggio 2022 in 8:09 am
    Permalink

    Thanks for your personal marvelous posting! I definitely enjoyed reading it, you might be a great
    author. I will make certain to bookmark your blog and definitely will come back sometime soon. I want to encourage that you continue your great work, have a nice holiday weekend!

  • 15 Maggio 2022 in 10:50 am
    Permalink

    Thanks for sharing your thoughts on livebookmark.stream. Regards

  • 15 Maggio 2022 in 10:56 am
    Permalink

    Interesting blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A design like yours with a few simple adjustements would
    really make my blog stand out. Please let me know where you got your theme.
    Many thanks

  • 15 Maggio 2022 in 11:06 am
    Permalink

    I read this paragraph completely concerning the resemblance of most recent and earlier technologies, it’s amazing article.

  • 15 Maggio 2022 in 11:29 am
    Permalink

    If you would like to take much from this piece of writing then you have to apply such methods to your
    won blog.

  • 15 Maggio 2022 in 1:29 pm
    Permalink

    Hi there, its good post on the topic of media print,
    we all be aware of media is a wonderful source of facts.

  • 15 Maggio 2022 in 2:13 pm
    Permalink

    Howdy! This blog post could not be written much better!
    Going through this article reminds me of my previous roommate!
    He continually kept preaching about this. I’ll send this article to him.
    Pretty sure he will have a very good read. I appreciate you for sharing!

  • 15 Maggio 2022 in 2:31 pm
    Permalink

    whoah this blog is great i love studying your articles.
    Keep up the great work! You recognize, many persons are hunting
    around for this information, you could aid them greatly.

  • 15 Maggio 2022 in 3:14 pm
    Permalink

    Every weekend i used to go to see this website,
    as i want enjoyment, as this this site conations genuinely good
    funny information too.

  • 15 Maggio 2022 in 4:42 pm
    Permalink

    Hello! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
    There’s a lot of people that I think would really appreciate
    your content. Please let me know. Thanks

  • 15 Maggio 2022 in 5:40 pm
    Permalink

    Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital
    to assert that I get actually enjoyed account your blog posts.

    Any way I will be subscribing to your augment and even I achievement
    you access consistently fast.

  • 15 Maggio 2022 in 6:02 pm
    Permalink

    It’s awesome to pay a visit this site and reading the views
    of all colleagues about this post, while I am also zealous of getting knowledge.

  • 15 Maggio 2022 in 6:04 pm
    Permalink

    Great blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A theme like yours with a few simple tweeks
    would really make my blog shine. Please let me know where you got your design. Bless you

  • 15 Maggio 2022 in 7:26 pm
    Permalink

    What’s up, yes this piece of writing is genuinely pleasant and I have learned
    lot of things from it regarding blogging. thanks.

  • 15 Maggio 2022 in 8:38 pm
    Permalink

    Hello, just wanted to mention, I loved this blog post.
    It was helpful. Keep on posting!

  • 15 Maggio 2022 in 8:50 pm
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into
    starting my own weblog and was wondering what all is needed to get setup?
    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I’m not very web savvy so I’m not 100% positive.
    Any suggestions or advice would be greatly appreciated.
    Many thanks

  • 15 Maggio 2022 in 9:14 pm
    Permalink

    Just wish to say your article is as astounding. The clarity to your publish is simply cool and i could assume you are
    an expert in this subject. Well along with your
    permission allow me to grasp your feed to stay
    up to date with impending post. Thanks a million and please
    carry on the gratifying work.

  • 15 Maggio 2022 in 9:21 pm
    Permalink

    Simply desire to say your article is as surprising.
    The clarity to your post is just cool and i could suppose you are
    a professional in this subject. Well with your permission allow me to
    clutch your RSS feed to stay up to date with approaching post.
    Thanks 1,000,000 and please keep up the gratifying work.

  • 15 Maggio 2022 in 11:42 pm
    Permalink

    Having read this I believed it was extremely informative.
    I appreciate you spending some time and energy
    to put this content together. I once again find myself spending a
    lot of time both reading and posting comments.
    But so what, it was still worth it!

  • 16 Maggio 2022 in 12:52 am
    Permalink

    Good post. I learn something totally new and challenging on sites I
    stumbleupon every day. It will always be helpful to read content from
    other authors and use something from other web sites.

  • 16 Maggio 2022 in 12:56 am
    Permalink

    I’ve been browsing online more than three hours today, yet I never found any
    interesting article like yours. It’s pretty worth enough for me.

    Personally, if all web owners and bloggers made good content as you did, the web will be much more useful than ever before.

  • 16 Maggio 2022 in 2:10 am
    Permalink

    Hey just wanted to give you a quick heads up. The text in your post seem to be running off the screen in Firefox.
    I’m not sure if this is a format issue or something
    to do with browser compatibility but I thought I’d post to let
    you know. The style and design look great though!
    Hope you get the issue solved soon. Cheers

  • 16 Maggio 2022 in 2:46 am
    Permalink

    I am in fact grateful to the owner of this web site who has shared this
    fantastic article at at this time.

  • 16 Maggio 2022 in 2:46 am
    Permalink

    I really like it when people get together and share ideas.

    Great site, stick with it!

  • 16 Maggio 2022 in 4:35 am
    Permalink

    I am sure this post has touched all the internet visitors, its really really good post on building up new weblog.

  • 16 Maggio 2022 in 5:27 am
    Permalink

    Hi there every one, here every person is sharing these know-how, therefore it’s nice to read this
    webpage, and I used to pay a quick visit this website daily.

  • 16 Maggio 2022 in 5:43 am
    Permalink

    Hello! This is my 1st comment here so I just wanted
    to give a quick shout out and tell you I genuinely enjoy
    reading your posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover
    the same topics? Thanks a lot!

  • 16 Maggio 2022 in 7:18 am
    Permalink

    I’m not that much of a internet reader to be honest
    but your sites really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your site
    to come back in the future. Cheers

  • 16 Maggio 2022 in 8:48 am
    Permalink

    Have you ever considered about adding a little bit more than just
    your articles? I mean, what you say is important and all.
    However imagine if you added some great graphics or videos to give
    your posts more, “pop”! Your content is excellent but with pics and video clips, this blog
    could undeniably be one of the best in its field. Awesome blog!

  • 16 Maggio 2022 in 9:04 am
    Permalink

    Its like you read my mind! You seem to know a lot about this, like
    you wrote the book in it or something. I think that
    you can do with some pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is great blog.
    A great read. I’ll definitely be back.

  • 16 Maggio 2022 in 9:08 am
    Permalink

    Hello! I realize this is somewhat off-topic however I
    had to ask. Does managing a well-established website
    like yours require a lot of work? I’m completely new to writing
    a blog however I do write in my journal everyday.
    I’d like to start a blog so I can easily share my personal experience and feelings online.

    Please let me know if you have any kind of suggestions or tips for new aspiring blog
    owners. Thankyou!

  • 16 Maggio 2022 in 9:20 am
    Permalink

    Simply desire to say your article is as surprising. The clarity in your post is just spectacular and i could assume
    you’re an expert on this subject. Fine with your permission let me to
    grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post.
    Thanks a million and please keep up the rewarding work.

  • 16 Maggio 2022 in 9:22 am
    Permalink

    Having read this I believed it was very enlightening.
    I appreciate you finding the time and effort to
    put this article together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and commenting.
    But so what, it was still worth it!

  • 16 Maggio 2022 in 10:33 am
    Permalink

    I visited multiple websites except the audio quality for audio songs current
    at this website is in fact fabulous.

  • 16 Maggio 2022 in 11:10 am
    Permalink

    I really like your blog.. very nice colors & theme. Did
    you make this website yourself or did you hire someone to do it for
    you? Plz respond as I’m looking to design my own blog and would like to find out where u got this from.
    cheers

  • 16 Maggio 2022 in 11:12 am
    Permalink

    It’s amazing to pay a quick visit this site and reading the views of
    all mates concerning this piece of writing, while I am also zealous of getting knowledge.

  • 16 Maggio 2022 in 11:14 am
    Permalink

    Your style is unique compared to other folks I’ve
    read stuff from. Many thanks for posting when you have
    the opportunity, Guess I’ll just book mark this site.

  • 16 Maggio 2022 in 11:42 am
    Permalink

    I could not resist commenting. Exceptionally well written!

  • 16 Maggio 2022 in 12:03 pm
    Permalink

    Its like you read my mind! You appear to know a lot about
    this, like you wrote the book in it or something. I think that you could
    do with a few pics to drive the message home a little bit, but other
    than that, this is great blog. A great read. I’ll certainly be back.

  • 16 Maggio 2022 in 12:09 pm
    Permalink

    Hmm is anyone else having problems with the pictures on this blog loading?

    I’m trying to determine if its a problem on my end or if
    it’s the blog. Any feedback would be greatly appreciated.

  • 16 Maggio 2022 in 12:48 pm
    Permalink

    Pretty component to content. I simply stumbled upon your website
    and in accession capital to assert that I get
    actually enjoyed account your blog posts. Anyway I’ll be subscribing to your augment and even I fulfillment you
    access consistently rapidly.

  • 16 Maggio 2022 in 12:50 pm
    Permalink

    Hi to every one, the contents existing at this site are truly amazing for people experience, well, keep up the nice work fellows.

  • 16 Maggio 2022 in 5:39 pm
    Permalink

    I’ve read a few good stuff here. Definitely value
    bookmarking for revisiting. I surprise how a lot effort you put to create this sort of magnificent informative web
    site.

  • 16 Maggio 2022 in 6:11 pm
    Permalink

    I have been surfing online more than 3 hours
    today, yet I never found any interesting
    article like yours. It’s pretty worth enough for me.

    In my opinion, if all web owners and bloggers made good content as you did, the internet will be much more useful than ever before.

  • 16 Maggio 2022 in 6:43 pm
    Permalink

    Hello there, I do believe your blog could possibly be having
    internet browser compatibility issues. When I look at your blog in Safari, it looks
    fine however when opening in I.E., it’s got some
    overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up!

    Aside from that, wonderful blog!

  • 16 Maggio 2022 in 7:13 pm
    Permalink

    If some one wants expert view regarding blogging and site-building afterward i propose him/her to pay
    a quick visit this weblog, Keep up the good work.

  • 16 Maggio 2022 in 7:29 pm
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a writer for
    your blog. You have some really good articles and I feel I
    would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some material for your
    blog in exchange for a link back to mine.
    Please send me an e-mail if interested. Many thanks!

  • 16 Maggio 2022 in 7:42 pm
    Permalink

    Hey there! Would you mind if I share your blog
    with my zynga group? There’s a lot of folks that I think would really
    appreciate your content. Please let me know.
    Cheers

  • 16 Maggio 2022 in 8:03 pm
    Permalink

    Everything is very open with a precise clarification of the challenges.
    It was truly informative. Your website is very helpful.
    Thanks for sharing!

  • 16 Maggio 2022 in 8:54 pm
    Permalink

    I don’t know if it’s just me or if perhaps everybody else experiencing problems with your website.
    It appears as though some of the written text within your
    content are running off the screen. Can somebody else please provide feedback and let me know if this is happening
    to them too? This might be a issue with my web browser because I’ve had this happen before.
    Thanks

  • 16 Maggio 2022 in 9:33 pm
    Permalink

    Hey! Someone in my Myspace group shared this website with us so
    I came to take a look. I’m definitely loving the information. I’m
    bookmarking and will be tweeting this to my followers!

    Exceptional blog and outstanding design.

  • 16 Maggio 2022 in 9:59 pm
    Permalink

    Great blog here! Also your web site loads up fast!
    What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my site loaded up as quickly as yours lol

  • 16 Maggio 2022 in 10:38 pm
    Permalink

    hey there and thank you for your information – I’ve definitely picked
    up anything new from right here. I did however expertise some technical issues using this web
    site, since I experienced to reload the website many
    times previous to I could get it to load properly.
    I had been wondering if your web host is OK? Not that I’m complaining,
    but slow loading instances times will very frequently
    affect your placement in google and could damage your high quality score if
    advertising and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my email and could look out for a
    lot more of your respective exciting content. Ensure that
    you update this again very soon.

  • 16 Maggio 2022 in 10:49 pm
    Permalink

    This site definitely has all the info I wanted about this subject and didn’t know who to ask.

  • 16 Maggio 2022 in 10:53 pm
    Permalink

    Hello there, I discovered your web site via Google even as looking for a
    comparable subject, your site got here up, it appears great.
    I’ve bookmarked it in my google bookmarks.
    Hello there, just became aware of your weblog via Google, and found
    that it is really informative. I am gonna be careful for brussels.
    I will appreciate in case you proceed this in future.
    A lot of folks might be benefited out of your writing.

    Cheers!

  • 16 Maggio 2022 in 11:52 pm
    Permalink

    If some one desires expert view on the topic of running a blog afterward i recommend him/her to pay a visit this
    web site, Keep up the fastidious work.

  • 17 Maggio 2022 in 1:31 am
    Permalink

    Appreciating the time and energy you put into your site and detailed information you offer.
    It’s good to come across a blog every once in a while that isn’t the
    same out of date rehashed material. Wonderful read!
    I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

  • 17 Maggio 2022 in 1:52 am
    Permalink

    I’m really enjoying the design and layout of your website.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant
    for me to come here and visit more often. Did you hire out
    a designer to create your theme? Excellent work!

  • 17 Maggio 2022 in 2:27 am
    Permalink

    I’m amazed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that’s both equally
    educative and engaging, and without a doubt, you have hit the nail
    on the head. The issue is something too few folks are speaking intelligently
    about. I’m very happy that I came across this in my
    search for something relating to this.