VI PRESENTIAMO IL NUOVO SINGOLO DI KAYLER!

KAYLER:
“Caos” dà voce alla confusione delle nuove generazioni
http://bit.ly/Kayler_caos
 
Kayler.jpg
 

Esce oggi in digitale “Caos” (http://bit.ly/Kayler_caos), il nuovo singolo di Kayler prodotto da DOD. Un brano con sonorità contemporanee che si muovono tra drill e trap e un ritornello nato d’istinto durante una session in studio (“Nella mia testa regna il caos”) da cui deriva il titolo. Proprio questo ritornello rappresenta bene lo status delle nuove generazioni in questo periodo storico incerto.

Quando ho scritto questo pezzo – racconta il rapper classe 1997 cresciuto nella periferia romana – non ho fatto altro che raccontare da dove vengo e quanto la musica mi ha aiutato a diventare chi sono oggiQuando canto ‘nella mia testa regna il caos’ mi riferisco alla sensazione di incertezza e confusione che prova ognuno di noi – soprattutto in un periodo come questo e soprattutto se sotto i 30 anni – di fronte a determinate scelte da fare e decisioni da prendere per il futuro. Io so che la mia arma è la musica e, anche se per anni e anni mi hanno sbattuto tante porte in faccia, confido a pieno in lei, tanto che escludo qualsiasi piano B”.


KAYLER
Flavio Laloni, vero nome di Kayler, Inizia da adolescente a condividere canzoni attraverso Youtube e Facebook con lo pseudonimo di Rayd e, nel 2012, ad appena 15 anni, raggiunge già un buon seguito. Passata un’infanzia né agiata né semplice, Kayler vede nella musica la sua strada per realizzarsi e nel successo “l’unico modo di essere ‘normale’, la chiave di uscita da un vuoto perenne che sentivo dentro di me”, racconta. Nel 2014 entra a far parte di un collettivo di artisti chiamato Xtremerecords. Successivamente sceglie di cambiare il suo nome d’arte da Rayd a Kayler, si chiude in studio per lavorare su nuova musica e inizia a pubblicare vari brani in esclusiva su YouTube.

A febbraio 2019, SPORCO DINERO” (ft. Boston George) è il suo primo singolo a uscire su tutti i digital store ed entra nella “Viral50 Italia”. Tre mesi dopo pubblica “ROCK & ROLL” (ft. Dat Boi Dee), che entra sia nella “Viral50” sia in “Raptopia”. Da qui in poi i suoi brani – come “Bla Bla Bla”, “C’ERA UNA VOLTA” (che va in copertina su “Raptopia”) e “FELICI E CONTENTI” – entrano regolarmente nelle playlist e nelle classifiche italiane. Nel giro di due anni, da artista indipendente, a forza di lavorare sui dettagli della propria musica, passa da circa 10k di visualizzazioni su YouTube a milioni di streaming su Spotify.

21 pensieri riguardo “VI PRESENTIAMO IL NUOVO SINGOLO DI KAYLER!

  • 3 Marzo 2022 in 3:29 am
    Permalink

    When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox
    and now each time a comment is added I get four emails with the same comment.
    Is there any way you can remove me from that service?
    Thanks a lot!

  • 14 Marzo 2022 in 2:32 am
    Permalink

    It’s appropriate time to make a few plans for the long run and it’s
    time to be happy. I have read this post and if I may I wish to recommend you few attention-grabbing things or suggestions.
    Perhaps you could write next articles regarding this article.
    I want to learn more things approximately it!

  • 26 Marzo 2022 in 6:37 pm
    Permalink

    At this time it looks like Movable Type is the preferred blogging platform
    available right now. (from what I’ve read) Is that what you’re
    using on your blog?

  • 27 Marzo 2022 in 5:31 pm
    Permalink

    I’m really impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
    Is this a paid theme or did you customize it yourself?
    Either way keep up the nice quality writing, it is rare to see a great blog like this one these days.

  • 1 Aprile 2022 in 11:59 am
    Permalink

    Cool blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A design like yours with a few simple tweeks would really make
    my blog shine. Please let me know where you got your theme.
    With thanks

  • 2 Aprile 2022 in 11:51 am
    Permalink

    Hey! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.

    Is it difficult to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty
    quick. I’m thinking about setting up my own but I’m not sure where to begin. Do you have
    any ideas or suggestions? Appreciate it

  • 4 Aprile 2022 in 12:06 am
    Permalink

    If you wish for to grow your knowledge only keep visiting this site and be updated with the newest news update posted
    here.

  • 4 Aprile 2022 in 10:23 am
    Permalink

    Great beat ! I wish to apprentice while you amend
    your website, how can i subscribe for a blog web
    site? The account helped me a acceptable deal. I had been a
    little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea

  • 5 Aprile 2022 in 11:12 am
    Permalink

    you’re actually a excellent webmaster. The web site
    loading velocity is amazing. It seems that you’re doing any distinctive trick.
    In addition, The contents are masterwork. you’ve performed a
    excellent job on this topic!

  • 5 Aprile 2022 in 9:23 pm
    Permalink

    Nice blog right here! Also your web site rather a lot up
    fast! What host are you using? Can I get your associate hyperlink for your host?

    I desire my website loaded up as fast as yours lol

  • 6 Aprile 2022 in 2:18 pm
    Permalink

    Wow that was unusual. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit
    my comment didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again.
    Regardless, just wanted to say fantastic blog!

  • 7 Aprile 2022 in 12:35 am
    Permalink

    Valuable info. Fortunate me I found your website unintentionally, and
    I’m shocked why this twist of fate didn’t came about in advance!
    I bookmarked it.

  • 10 Aprile 2022 in 5:11 pm
    Permalink

    I really like your blog.. very nice colors & theme.

    Did you make this website yourself or did you hire
    someone to do it for you? Plz respond as I’m looking to design my own blog and would like to find out where
    u got this from. cheers

  • 15 Aprile 2022 in 6:12 pm
    Permalink

    You’re so awesome! I do not think I’ve read through a
    single thing like that before. So wonderful to discover somebody with some unique thoughts
    on this issue. Really.. thanks for starting this up. This website is something that is needed on the web,
    someone with a bit of originality!

  • 21 Aprile 2022 in 9:10 pm
    Permalink

    Hello there, I discovered your blog by the use of Google whilst looking for a comparable subject, your site came up,
    it seems good. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

    Hello there, simply changed into aware of your blog thru Google, and found that it is
    truly informative. I’m gonna be careful for brussels. I’ll be grateful in the event you continue this in future.
    Lots of people shall be benefited from your writing.

    Cheers!

  • 10 Maggio 2022 in 1:12 am
    Permalink

    If some one wishes to be updated with most up-to-date technologies then he
    must be visit this website and be up to date all the time.

  • 10 Maggio 2022 in 8:48 am
    Permalink

    Super-Duper website! I am loving it!! Will come back again. I am
    bookmarking your feeds also

    My web blog :: tours in cambridge – Evie

  • 11 Maggio 2022 in 12:00 pm
    Permalink

    Very soon this web page will be famous among all blogging viewers, due to it’s pleasant articles

  • 16 Maggio 2022 in 3:49 pm
    Permalink

    After looking over a number of the articles on your web page, I really like your technique
    of writing a blog. I saved as a favorite it to my bookmark website list and will be checking back in the near future.
    Please check out my web site too and tell me what
    you think.