VI PRESENTIAMO IL NUOVO VIDEO DEI LEGNO!

LEGNO

 

Da oggi è disponibile online il videoclip ufficiale di

il nuovo singolo dei “SUPEREROI MASCHERATI DELL’INDIE”

interamente girato da casa grazie al contributo dei loro fan

bit.ly/3ay8NlQ

Da oggi, giovedì 2 aprile, è disponibile online il videoclip ufficiale di “Casa De Papel”, il nuovo singolo dei Legnosupereroi mascherati dell’indie, montato dal videomaker Angelo Capozzi.

Per l’occasione Legno Felice e Legno Triste hanno coinvolto i loro fan nel videoclip ufficiale, abbracciando in pieno l’iniziativa #iorestoacasa, volta a sensibilizzare le persone nei confronti del coronavirus.

bit.ly/3ay8NlQ

«Volevamo usare il nostro tempo libero per fare qualcosa di utile e divertente restando ognuno nelle proprie case. Ci sentivamo di dare un nostro piccolo doveroso contributo per fronteggiare questo momento difficile – dichiarano i Legno – Abbiamo così pensato di coinvolgere i nostri fan, per divertirci insieme a loro e ringraziarli, rendendoli i protagonisti assoluti del videoclip ufficiale di Casa De Papel. Infine, grazie al nostro videomaker Angelo Capozzi, abbiamo messo insieme i momenti più salienti di tutti i nostri fan, il risultato è esilarante. Abbiamo avuto un sacco di riscontro e siamo molto felici.  Un modo semplice per rimanere uniti».

 

Il singolo “Casa De Papel” (Legno.lnk.to/CasaDePapel) è una co-produzione Matilde Dischi – Artist First. Il brano è disponibile sulle piattaforme streaming e in digital download e anticipa “Titolo Ep”, l’ep in uscita nei prossimi mesi. Di Legno Felice e Legno Triste non si conosce l’identità, ma con la loro musica hanno già raggiunto 7 MILIONI DI STREAM SU SPOTIFY!

Legno è un progetto indipendente formato da due ragazzi toscani la cui identità è sconosciuta. Firmato dall’etichetta indipendente Matilde DischiLegno debutta a giugno 2018 con la trilogia “Sei la mia droga” (parte uno), “Tu chiamala estate” (parte due) e “Mi devasto di thè” (parte tre).  Il 28 novembre Spotify nota i Legno e li inserisce con “Sei la mia droga” nella playlist Scuola Indie. I successivi singoli “Le canzoni di Venditti” e “Febbraio” entrano in playlist come Scuola Indie e Indie Italia, che anticipano la pubblicazione del disco “Titolo album”, uscito il 29 marzo per Matilde Dischi con distribuzione Artist First.  Il successo dei Legno continua grazie alla collaborazione estiva con Divanoletto, nome d’arte dell’inviato de Le Iene Nicolò De Devitiis, per il singolo “All You Can Eat”. Il 27 Settembre esce “Affogare” singolo che apre il nuovo capitolo discografico dei Legno. “Affogare” raggiunge la vetta della playlist Indie Italia contando più di due milioni di streaming e andando in alta rotazione su Radio Zeta. Il 6 Dicembre esce “In (Gin) Di Vita” il brano entra subito in tutte le più importanti playlist di Spotify, Tim Music e Amazon Music.

17 pensieri riguardo “VI PRESENTIAMO IL NUOVO VIDEO DEI LEGNO!

  • 6 Febbraio 2022 in 11:36 pm
    Permalink

    Fantastic page! I actually really liked all the following. I hope to learn from much of you. We you’ve got outstanding awareness and so perception. I’m certainly absolutely fascinated in this particular guidance.

  • 26 Marzo 2022 in 7:11 pm
    Permalink

    I was excited to uncover this website. I need to to thank you for your time due to this fantastic read!!
    I definitely loved every bit of it and i also have you book-marked
    to see new stuff in your blog.

  • 27 Marzo 2022 in 11:36 pm
    Permalink

    Hi everyone, it’s my first pay a quick visit at this
    web site, and article is in fact fruitful for me, keep
    up posting these types of posts.

  • 2 Aprile 2022 in 8:30 am
    Permalink

    Just wish to say your article is as amazing.
    The clearness in your post is just great and i could assume you’re an expert on this subject.
    Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post.

    Thanks a million and please carry on the rewarding work.

  • 2 Aprile 2022 in 3:04 pm
    Permalink

    I don’t even know the way I stopped up here, but I thought this publish used to
    be good. I do not know who you’re but definitely you are
    going to a well-known blogger if you are not already. Cheers!

  • 3 Aprile 2022 in 3:17 pm
    Permalink

    hello!,I really like your writing so a lot! percentage we keep up a correspondence
    more about your article on AOL? I need an expert in this space to solve my problem.
    May be that is you! Having a look ahead to see you.

  • 4 Aprile 2022 in 4:39 am
    Permalink

    I used to be suggested this web site by way of my cousin. I am no longer sure whether or
    not this publish is written via him as nobody else realize such
    precise approximately my problem. You’re incredible!
    Thanks!

  • 4 Aprile 2022 in 2:25 pm
    Permalink

    Heya i’m for the first time here. I came across this board and I find It
    really useful & it helped me out a lot. I hope to give something
    back and aid others like you helped me.

  • 5 Aprile 2022 in 9:37 am
    Permalink

    I like the helpful info you provide in your articles.
    I’ll bookmark your blog and check again here frequently. I am quite certain I will learn many new stuff right
    here! Good luck for the next!

  • 6 Aprile 2022 in 4:37 am
    Permalink

    Excellent article. Keep writing such kind of info on your site.
    Im really impressed by your site.
    Hello there, You have done an excellent job. I will definitely digg it and personally recommend to
    my friends. I’m confident they will be benefited from this web site.

  • 6 Aprile 2022 in 5:51 pm
    Permalink

    I am regular reader, how are you everybody? This article posted at this web site is actually pleasant.

  • 7 Aprile 2022 in 6:16 am
    Permalink

    Hey! Quick question that’s totally off topic. Do you know how to make your site mobile friendly?
    My weblog looks weird when viewing from my iphone 4.
    I’m trying to find a theme or plugin that might be able
    to correct this problem. If you have any suggestions, please share.

    Cheers!

  • 10 Aprile 2022 in 6:47 pm
    Permalink

    This is a topic that’s close to my heart… Cheers! Where are your contact details
    though?

  • 10 Maggio 2022 in 12:27 am
    Permalink

    It’s the best time to make some plans for the future
    and it’s time to be happy. I’ve read this post and if I could I desire to suggest you few interesting
    things or tips. Maybe you could write next articles referring to this article.
    I want to read more things about it!

  • 11 Maggio 2022 in 2:42 pm
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I’ve truly enjoyed
    browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again soon!

  • 16 Maggio 2022 in 4:26 pm
    Permalink

    I am not sure where you are getting your
    information, but great topic. I needs to spend some time learning much more
    or understanding more. Thanks for wonderful information I was looking for this
    information for my mission.