VI PRESENTIAMO IL PRIMO SINGOLO DI INFERNVM!

Cover_Paolo_e_Francesca_Infernvm.jpeg

Paolo e Francesca” è il nuovo singolo di Claver Gold & Murubutu con Giuliano Palma, fuori per Glory Hole Records e disponibile in streaming su Spotify e tutti i digital store.
Nel simbolismo della Divina Commedia, il 25 corrisponde alla data in cui Dante entra nella Selva Oscura e inizia la sua discesa negli inferi. Claver Gold & Murubutu scelgono la stessa data per far iniziare il viaggio degli ascoltatori in “INFERNVM“: il brano che anticipa l’uscita dell’album – prevista per il 31/03 – è “Paolo e Francesca”, prodotto da KD One, e vede la collaborazione di Giuliano Palma.
Quello di Paolo e Francesca è uno dei canti più famosi dell’opera dantesca, la storia di due amanti dannati, una rappresentazione senza tempo dell’amore. Un sentimento eterno, doloroso, al quale però spesso non si rinuncia per nulla al mondo, anche di fronte al rischio della dannazione eterna.
Claver Gold & Murubutu partono dall’allegoria dantesca e sviluppano una toccante riflessione sul legame indissolubile tra due anime affini.

Nessuna cosa è più dolce dell’amore e nessuna più tremenda. Il rapporto tra Paola e Francesca è la colpa e l’innocenza, la morale e la passione, la forma e la sostanza che attraversa i secoli e in cui tutti possiamo immedesimarci” – Claver Gold & Murubutu

LINK SPOTIFY & DIGITAL STORE

 

 
BIOGRAFIA CLAVER GOLD

Claver Gold, all’anagrafe Daycol Orsini, è un rapper attivo sulla scena italiana dai primi anni 2000. In carriera ha collaborato con numerosi rappresentanti di spicco del
genere – Rancore, Ghemon, Fabri Fibra -, all’interno di una discografia caratterizzata da una forte attenzione all’aspetto lirico. Il rap di Claver Gold è intimista e riflessivo, fortemente legato alle emozioni e ai sentimenti, d’ispirazione spesso autobiografica. Il rapper marchigiano fa della
capacità di raccontarsi il suo punto di forza, confessandosi senza timore di essere brutalmente onesto. Nella sua musica non c’è spazio per i clichè da rapper, i suoi testi sono il resoconto di un lavoro su se stesso, sulla sua persona, sul suo passato e sui suoi ricordi. Musica terapeutica, tanto per lui che la scrive quanto soprattutto per chi l’ascolta.

BIOGRAFIA MURUBUTU

Alessio Mariani, in arte Murubutu, è un artista unico nel panorama musicale italiano (e non solo). Classe ’75, attivo nella scena dagli anni ’90, dopo gli esordi con il gruppo La Kattiveria ha iniziato a progettare una carriera solista, che parte ufficialmente nel 2009 con l’album “Il giovane Mariani e altri racconti”. La parola “racconti” non compare per caso nel titolo: il disco di Murubutu è infatti narrativa in musica, e così sarà per tutti i suoi lavori. Il rapper, che nella vita di tutti i giorni è docente di filosofia e storia, ha fatto confluire la sua formazione letterarie all’interno della produzione artistica, dando vita ad una meravigliosa mosca bianca nel rap italiano. I testi di Murubutu sono racconti toccanti ed evocativi, immagini nitide che nascono come parole e diventano pellicole cinematografiche agli occhi degli ascoltatori, corti d’autore che si sviluppano a ritmo di musica. Per ogni disco Murubutu sceglie un tema conduttore e dà vita ad una serie di racconti, che uniscono riferimenti storici, raffinate citazioni letterarie ed emozioni universali. Più di una semplice canzone, più di un semplice racconto: la musica di Murubutu crea universi narrativi senza eguali.

INFO UTILI

 

248 pensieri riguardo “VI PRESENTIAMO IL PRIMO SINGOLO DI INFERNVM!

  • 12 Febbraio 2022 in 7:31 pm
    Permalink

    Last month, when i visited your blog i got an error on the mysql server of yours.:”:~`

  • 17 Febbraio 2022 in 4:10 am
    Permalink

    Whats up. Very cool web site!! Man .. Beautiful .. Superb .. I’ll bookmark your site and take the feeds additionally…I am glad to find so much helpful info here within the article. Thanks for sharing.

  • 28 Marzo 2022 in 12:16 pm
    Permalink

    It’s genuinely very difficult in this busy life to listen news on Television, thus I just use world wide web for that reason, and obtain the latest information.

  • 15 Aprile 2022 in 1:09 am
    Permalink

    Wonderful beat ! I would like to apprentice while you amend your web site, how can i subscribe for a blog site?
    The account aided me a appropriate deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered brilliant clear concept

  • 15 Aprile 2022 in 1:13 am
    Permalink

    You really make it appear so easy with your presentation but
    I in finding this topic to be actually one thing which I believe I’d by no means understand.
    It sort of feels too complicated and very broad for me.
    I’m having a look forward to your subsequent post, I will try to get the
    grasp of it!

  • 15 Aprile 2022 in 1:15 am
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was wondering what all is required to get set up?

    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?

    I’m not very internet savvy so I’m not 100% positive. Any tips
    or advice would be greatly appreciated. Cheers

  • 15 Aprile 2022 in 1:15 am
    Permalink

    I really love your blog.. Very nice colors
    & theme. Did you build this amazing site yourself? Please reply back as I’m wanting to create my
    own personal website and would like to find out where you got this from or
    exactly what the theme is named. Many thanks!

  • 15 Aprile 2022 in 1:52 am
    Permalink

    Nice post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis.
    It will always be exciting to read through content from other writers and practice something from other sites.

  • 15 Aprile 2022 in 2:00 am
    Permalink

    Hi there, You have done a fantastic job. I will definitely digg it and personally suggest
    to my friends. I’m confident they’ll be benefited from this site.

  • 15 Aprile 2022 in 2:05 am
    Permalink

    I believe everything posted was actually very logical. But, think about this,
    suppose you added a little content? I mean, I don’t want to tell you how to run your website, however suppose you added a headline that makes
    people want more? I mean VI PRESENTIAMO IL PRIMO SINGOLO DI INFERNVM!
    – Exclusive Magazine is kinda plain. You should
    peek at Yahoo’s home page and watch how they create post titles to grab people interested.

    You might try adding a video or a related picture or two to get
    people interested about everything’ve written. Just my opinion, it
    would make your posts a little livelier.

  • 15 Aprile 2022 in 2:07 am
    Permalink

    I do not even know how I finished up here, but I thought this publish used to be good.
    I do not realize who you might be however definitely you are going
    to a famous blogger if you aren’t already. Cheers!

  • 15 Aprile 2022 in 2:29 am
    Permalink

    I’ve been browsing online more than 3 hours as of
    late, but I never discovered any interesting article
    like yours. It is lovely price enough for me. In my view, if all
    site owners and bloggers made excellent content material as you did,
    the web can be a lot more helpful than ever before.

  • 15 Aprile 2022 in 2:42 am
    Permalink

    I do agree with all of the ideas you’ve introduced on your post.
    They’re very convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are too quick for newbies.
    May just you please extend them a little from next
    time? Thank you for the post.

  • 15 Aprile 2022 in 2:50 am
    Permalink

    Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert
    that I get actually enjoyed account your blog posts.
    Any way I will be subscribing to your augment and even I achievement
    you access consistently fast.

  • 15 Aprile 2022 in 2:56 am
    Permalink

    Appreciation to my father who told me concerning this blog, this webpage is
    truly amazing.

  • 15 Aprile 2022 in 2:59 am
    Permalink

    Fantastic website you have here but I was wanting to know
    if you knew of any discussion boards that cover the same topics
    talked about in this article? I’d really love to
    be a part of community where I can get comments from
    other knowledgeable individuals that share the same interest.

    If you have any suggestions, please let me know. Many thanks!

  • 15 Aprile 2022 in 3:01 am
    Permalink

    When some one searches for his essential thing, thus he/she wants to be
    available that in detail, thus that thing is maintained over here.

  • 15 Aprile 2022 in 3:03 am
    Permalink

    Your method of describing all in this paragraph is in fact pleasant, every
    one be capable of without difficulty understand it, Thanks a lot.

  • 15 Aprile 2022 in 3:19 am
    Permalink

    My partner and I stumbled over here different web page and thought I might check things out.
    I like what I see so now i’m following you. Look forward to looking at your web page repeatedly.

  • 15 Aprile 2022 in 3:22 am
    Permalink

    That is a very good tip especially to those new to the blogosphere.
    Simple but very accurate info… Appreciate your sharing this
    one. A must read post!

  • 15 Aprile 2022 in 3:31 am
    Permalink

    Hey there I am so delighted I found your blog page, I really found you by accident, while I was researching on Google for something else, Regardless I am here now and would just like to say
    thanks a lot for a tremendous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read through it all at the
    moment but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a
    great deal more, Please do keep up the excellent jo.

  • 15 Aprile 2022 in 3:59 am
    Permalink

    If you would like to take a great deal from this post
    then you have to apply such strategies to your won webpage.

  • 15 Aprile 2022 in 4:02 am
    Permalink

    Hi there! I could have sworn I’ve been to this site
    before but after reading through some of the post I realized it’s new
    to me. Anyhow, I’m definitely glad I found it and I’ll be bookmarking and checking back frequently!

  • 15 Aprile 2022 in 4:25 am
    Permalink

    Excellent web site. Plenty of helpful information here.
    I’m sending it to several friends ans additionally
    sharing in delicious. And of course, thanks on your effort!

  • 15 Aprile 2022 in 4:27 am
    Permalink

    When some one searches for his required thing, therefore he/she wants to be available that in detail,
    therefore that thing is maintained over here.

  • 15 Aprile 2022 in 4:52 am
    Permalink

    Touche. Outstanding arguments. Keep up the good work.

  • 15 Aprile 2022 in 5:01 am
    Permalink

    Hurrah! After all I got a weblog from where I be
    able to actually get useful facts regarding my study and knowledge.

  • 15 Aprile 2022 in 5:05 am
    Permalink

    It’s awesome to pay a visit this site and reading the views of all mates concerning this post, while I am also eager
    of getting know-how.

  • 15 Aprile 2022 in 5:48 am
    Permalink

    Hi, I log on to your blog daily. Your writing style is witty, keep doing what you’re doing!

  • 15 Aprile 2022 in 5:55 am
    Permalink

    We stumbled over here different web page and thought I might check things out.
    I like what I see so now i’m following you.
    Look forward to looking at your web page for a second time.

  • 15 Aprile 2022 in 6:07 am
    Permalink

    Nice blog here! Also your site loads up very fast!

    What host are you using? Can I get your affiliate
    link to your host? I wish my web site loaded up as
    fast as yours lol

  • 15 Aprile 2022 in 8:10 am
    Permalink

    Howdy I am so excited I found your weblog, I really found you by error, while I was researching on Digg for something else, Nonetheless I am
    here now and would just like to say thanks for a marvelous post and a all round exciting blog
    (I also love the theme/design), I don’t have time to look over it all at the minute
    but I have saved it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the fantastic jo.

  • 15 Aprile 2022 in 8:34 am
    Permalink

    Great post. I was checking continuously this blog and
    I’m impressed! Extremely helpful information particularly the last part
    🙂 I care for such info a lot. I was looking for this particular information for a very
    long time. Thank you and best of luck.

  • 15 Aprile 2022 in 8:42 am
    Permalink

    What’s up Dear, are you genuinely visiting this web page daily, if so afterward you will absolutely get pleasant experience.

  • 15 Aprile 2022 in 8:49 am
    Permalink

    When someone writes an post he/she keeps the plan of a user in his/her
    mind that how a user can know it. Therefore that’s why this piece of writing is outstdanding.
    Thanks!

  • 15 Aprile 2022 in 9:01 am
    Permalink

    Appreciating the persistence you put into your site and in depth information you provide.
    It’s nice to come across a blog every once in a while that isn’t the same
    unwanted rehashed material. Excellent read! I’ve
    bookmarked your site and I’m including your RSS
    feeds to my Google account.

  • 15 Aprile 2022 in 9:05 am
    Permalink

    This is a topic that’s near to my heart… Best wishes!
    Exactly where are your contact details though?

  • 15 Aprile 2022 in 9:41 am
    Permalink

    Normally I don’t read post on blogs, but I would like to say that this write-up very pressured me to try and
    do it! Your writing style has been surprised me. Thanks, quite nice post.

  • 15 Aprile 2022 in 11:12 am
    Permalink

    What’s up, I want to subscribe for this webpage to get newest updates, thus where
    can i do it please help.

  • 15 Aprile 2022 in 11:15 am
    Permalink

    What i don’t understood is in truth how you’re now not actually much more neatly-favored than you may be
    right now. You’re so intelligent. You already know thus considerably when it comes to
    this subject, produced me for my part consider it from numerous varied
    angles. Its like men and women are not interested except it’s something to do with Girl gaga!
    Your individual stuffs excellent. Always deal with it up!

  • 15 Aprile 2022 in 11:32 am
    Permalink

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point.
    You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence
    on just posting videos to your site when you could be giving us something informative to read?

  • 15 Aprile 2022 in 11:50 am
    Permalink

    Heya! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks of hard work
    due to no data backup. Do you have any solutions to
    stop hackers?

  • 15 Aprile 2022 in 11:54 am
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I
    am having troubles with your RSS. I don’t understand why I cannot join it.

    Is there anyone else having identical RSS problems? Anyone that knows the answer can you kindly respond?
    Thanx!!

  • 15 Aprile 2022 in 11:55 am
    Permalink

    Thanks for your marvelous posting! I truly enjoyed reading
    it, you happen to be a great author. I will ensure that I bookmark your blog and
    definitely will come back down the road. I want to encourage you continue your great posts, have a nice evening!

  • 15 Aprile 2022 in 12:02 pm
    Permalink

    What’s up, after reading this amazing piece of writing
    i am too delighted to share my familiarity here with friends.

  • 15 Aprile 2022 in 12:17 pm
    Permalink

    Very great post. I simply stumbled upon your weblog and wished to say
    that I’ve truly enjoyed browsing your blog posts.
    In any case I will be subscribing to your rss feed and I hope you
    write again soon!

  • 15 Aprile 2022 in 12:21 pm
    Permalink

    Nice post. I was checking continuously this blog and I’m impressed!
    Very helpful information specially the last part 🙂 I
    care for such information a lot. I was seeking this certain information for a very long time.

    Thank you and good luck.

  • 15 Aprile 2022 in 12:27 pm
    Permalink

    Excellent post. I was checking continuously this blog and I’m inspired!
    Extremely useful info particularly the ultimate part 🙂 I
    deal with such information much. I was seeking this certain info for a long time.
    Thanks and good luck.

  • 15 Aprile 2022 in 12:51 pm
    Permalink

    What’s up everyone, it’s my first visit at this website, and article is in fact fruitful in support of me,
    keep up posting these types of content.

  • 15 Aprile 2022 in 1:14 pm
    Permalink

    You’ve made some good points there. I checked on the net for more
    info about the issue and found most people will go along with your views on this website.

  • 15 Aprile 2022 in 1:16 pm
    Permalink

    Hi it’s me, I am also visiting this site daily, this website
    is in fact nice and the viewers are truly sharing fastidious thoughts.

  • 15 Aprile 2022 in 1:46 pm
    Permalink

    I’ve been browsing online more than 4 hours today,
    yet I never found any interesting article like yours.
    It’s pretty worth enough for me. In my opinion, if all website owners and bloggers made
    good content as you did, the web will be a lot more useful than ever before.

  • 15 Aprile 2022 in 2:04 pm
    Permalink

    Link exchange is nothing else except it is just placing the other person’s
    webpage link on your page at appropriate place and
    other person will also do same in favor of you.

  • 15 Aprile 2022 in 2:09 pm
    Permalink

    I think the admin of this site is really working hard in support of his site, for the reason that
    here every data is quality based information.

  • 15 Aprile 2022 in 2:46 pm
    Permalink

    Everything is very open with a precise description of the challenges.
    It was really informative. Your website is extremely helpful.
    Many thanks for sharing!

  • 15 Aprile 2022 in 3:05 pm
    Permalink

    Hi there to every one, the contents present at this site are
    actually amazing for people experience, well,
    keep up the good work fellows.

  • 15 Aprile 2022 in 3:24 pm
    Permalink

    Greetings! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask.

    Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?

    My site discusses a lot of the same subjects as yours and I feel we could
    greatly benefit from each other. If you’re
    interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing
    from you! Awesome blog by the way!

  • 15 Aprile 2022 in 3:38 pm
    Permalink

    Link exchange is nothing else except it is only placing the other person’s web site link on your page
    at suitable place and other person will
    also do same for you.

  • 15 Aprile 2022 in 3:41 pm
    Permalink

    That is really attention-grabbing, You’re an excessively professional blogger.
    I’ve joined your rss feed and stay up for seeking more
    of your magnificent post. Additionally, I have shared
    your site in my social networks

  • 15 Aprile 2022 in 3:50 pm
    Permalink

    It’s truly a nice and helpful piece of information. I’m glad that you just shared this useful info with us.

    Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.

  • 15 Aprile 2022 in 3:59 pm
    Permalink

    Howdy! This post could not be written any better!
    Reading this post reminds me of my previous room mate!
    He always kept talking about this. I will forward this page to him.
    Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

  • 15 Aprile 2022 in 4:15 pm
    Permalink

    What’s up, yeah this piece of writing is really good and I have learned lot of things from it on the topic of blogging.
    thanks.

  • 15 Aprile 2022 in 4:34 pm
    Permalink

    It’s remarkable to visit this website and reading the views of all friends concerning this paragraph, while I am also zealous of getting know-how.

  • 15 Aprile 2022 in 4:39 pm
    Permalink

    Fantastic blog! Do you have any tips for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own site soon but I’m a little
    lost on everything. Would you propose starting with a free platform
    like WordPress or go for a paid option? There are
    so many options out there that I’m totally overwhelmed ..
    Any recommendations? Thank you!

  • 15 Aprile 2022 in 5:53 pm
    Permalink

    Thanks for finally writing about > VI PRESENTIAMO IL PRIMO SINGOLO DI INFERNVM!
    – Exclusive Magazine < Liked it!

  • 15 Aprile 2022 in 6:42 pm
    Permalink

    Hey there! I know this is kinda off topic
    but I was wondering which blog platform are you using for
    this website? I’m getting sick and tired of WordPress because I’ve had issues with hackers and I’m looking at alternatives for another platform.

    I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

  • 15 Aprile 2022 in 7:12 pm
    Permalink

    Unquestionably believe that which you stated.
    Your favorite reason appeared to be on the internet the easiest thing to be
    aware of. I say to you, I certainly get irked while people consider worries that they plainly don’t know about.
    You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect ,
    people can take a signal. Will probably be back to get more.
    Thanks

  • 15 Aprile 2022 in 7:37 pm
    Permalink

    What’s up colleagues, fastidious article and good urging commented here, I am truly enjoying by these.

  • 15 Aprile 2022 in 7:41 pm
    Permalink

    For most up-to-date news you have to pay a visit world-wide-web and on web I found this site
    as a finest site for newest updates.

  • 15 Aprile 2022 in 8:00 pm
    Permalink

    Can you tell us more about this? I’d like to find out some additional information.

  • 15 Aprile 2022 in 8:20 pm
    Permalink

    I blog frequently and I genuinely thank you for your
    content. Your article has truly peaked my interest. I am going to bookmark
    your site and keep checking for new information about once
    a week. I opted in for your RSS feed as well.

  • 15 Aprile 2022 in 8:48 pm
    Permalink

    Interesting blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A design like yours with a few simple tweeks would really make
    my blog jump out. Please let me know where you got your
    theme. Kudos

  • 15 Aprile 2022 in 8:55 pm
    Permalink

    Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your site?
    My blog is in the very same niche as yours and my users would certainly benefit from a lot of
    the information you present here. Please let me know
    if this alright with you. Regards!

  • 15 Aprile 2022 in 10:13 pm
    Permalink

    I think the admin of this site is truly working hard for his site, because here
    every data is quality based data.

  • 15 Aprile 2022 in 10:57 pm
    Permalink

    Exceptional post but I was wanting to know if you could write a litte more on this topic?
    I’d be very grateful if you could elaborate a little bit further.
    Kudos!

  • 15 Aprile 2022 in 11:28 pm
    Permalink

    Having read this I believed it was rather enlightening.
    I appreciate you spending some time and effort to
    put this content together. I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and leaving comments.
    But so what, it was still worth it!

  • 16 Aprile 2022 in 12:49 am
    Permalink

    I’m not sure why but this site is loading incredibly slow for me.
    Is anyone else having this problem or is it a issue on my end?
    I’ll check back later on and see if the problem still exists.

  • 16 Aprile 2022 in 12:56 am
    Permalink

    Fantastic beat ! I wish to apprentice while you amend your website,
    how could i subscribe for a blog website? The account
    aided me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted
    of this your broadcast provided bright clear idea

  • 16 Aprile 2022 in 1:16 am
    Permalink

    My brother recommended I would possibly like this web site.

    He was totally right. This submit truly made my day. You cann’t believe just how much time I had
    spent for this information! Thanks!

  • 16 Aprile 2022 in 1:31 am
    Permalink

    I was curious if you ever thought of changing the page layout of your website?
    Its very well written; I love what youve got to say.
    But maybe you could a little more in the way
    of content so people could connect with it better. Youve
    got an awful lot of text for only having 1 or 2 pictures.
    Maybe you could space it out better?

  • 16 Aprile 2022 in 1:40 am
    Permalink

    Hmm it seems like your blog ate my first comment (it was
    extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I as well am an aspiring blog writer but I’m still new to everything.
    Do you have any recommendations for first-time blog writers?
    I’d definitely appreciate it.

  • 16 Aprile 2022 in 2:11 am
    Permalink

    Spot on with this write-up, I truly believe this website needs a lot more attention. I’ll probably be back again to
    read through more, thanks for the info!

  • 16 Aprile 2022 in 2:21 am
    Permalink

    Does your blog have a contact page? I’m having trouble locating it but, I’d like to send you an email.
    I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great blog and I look forward to seeing it grow over time.

  • 16 Aprile 2022 in 2:49 am
    Permalink

    When I initially left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every
    time a comment is added I get four emails with the same
    comment. There has to be a way you are able to remove me from that service?
    Thanks a lot!

  • 16 Aprile 2022 in 3:04 am
    Permalink

    Useful info. Fortunate me I discovered your website unintentionally, and I am shocked why
    this coincidence didn’t came about earlier! I bookmarked it.

  • 16 Aprile 2022 in 3:10 am
    Permalink

    Nice post. I used to be checking continuously this blog and I’m impressed!
    Extremely helpful information specially the remaining section 🙂 I deal with such info much.
    I used to be seeking this certain info for a very long time.
    Thanks and best of luck.

  • 16 Aprile 2022 in 3:14 am
    Permalink

    You are so cool! I do not suppose I’ve truly read anything like this before.
    So wonderful to discover somebody with some unique thoughts on this subject matter.
    Seriously.. thank you for starting this up. This site is something that’s needed
    on the internet, someone with some originality!

  • 16 Aprile 2022 in 4:29 am
    Permalink

    I was very happy to uncover this website. I need to to thank you
    for your time for this particularly fantastic read!!
    I definitely savored every little bit of it and
    i also have you saved as a favorite to look at new stuff on your
    website.

  • 16 Aprile 2022 in 4:30 am
    Permalink

    hey there and thank you for your information – I’ve certainly picked up something
    new from right here. I did however expertise several technical points using this site,
    as I experienced to reload the website many times previous to I could get it to load properly.

    I had been wondering if your web hosting is OK?
    Not that I’m complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and can damage
    your high-quality score if ads and marketing
    with Adwords. Well I’m adding this RSS to my email and
    can look out for much more of your respective intriguing content.
    Make sure you update this again very soon.

  • 16 Aprile 2022 in 4:33 am
    Permalink

    Oh my goodness! Incredible article dude! Thank
    you, However I am encountering issues with your RSS.
    I don’t understand the reason why I cannot subscribe to
    it. Is there anybody getting similar RSS problems? Anyone who knows the solution will you kindly
    respond? Thanx!!

  • 16 Aprile 2022 in 4:36 am
    Permalink

    This is the perfect site for anyone who wishes to understand this topic.
    You realize so much its almost tough to argue with you (not
    that I personally will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject that’s been discussed for a long time.

    Great stuff, just great!

  • 16 Aprile 2022 in 5:29 am
    Permalink

    Quality content is the secret to attract the people to visit
    the web page, that’s what this web site is providing.

  • 16 Aprile 2022 in 6:32 am
    Permalink

    Thank you for sharing your info. I truly appreciate your efforts and I will be waiting for your next write ups thanks once again.

  • 16 Aprile 2022 in 6:58 am
    Permalink

    I read this article completely about the resemblance of newest and earlier technologies,
    it’s awesome article.

  • 16 Aprile 2022 in 7:10 am
    Permalink

    Appreciating the time and energy you put into your website and detailed information you present.
    It’s good to come across a blog every once in a while that isn’t the same outdated rehashed material.

    Wonderful read! I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

  • 16 Aprile 2022 in 7:14 am
    Permalink

    Hello there! I simply want to offer you a huge thumbs up for the great information you’ve got right here on this post.
    I will be returning to your website for more soon.

  • 16 Aprile 2022 in 7:54 am
    Permalink

    When I originally commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I
    get three emails with the same comment. Is there any way you can remove people from that service?
    Many thanks!

  • 16 Aprile 2022 in 8:10 am
    Permalink

    I’ll immediately seize your rss feed as I can’t to find your email subscription hyperlink
    or newsletter service. Do you have any? Please let me understand in order that
    I could subscribe. Thanks.

  • 16 Aprile 2022 in 8:11 am
    Permalink

    It’s really very complicated in this busy life to listen news on TV, thus I just use world wide
    web for that reason, and obtain the hottest information.

  • 16 Aprile 2022 in 8:27 am
    Permalink

    Hello great website! Does running a blog such as this require a massive
    amount work? I’ve absolutely no expertise in coding however
    I was hoping to start my own blog soon. Anyways, if
    you have any recommendations or techniques for new blog owners
    please share. I understand this is off topic however I simply wanted
    to ask. Many thanks!

  • 16 Aprile 2022 in 8:30 am
    Permalink

    We’re a group of volunteers and opening a brand new scheme in our community.
    Your site provided us with useful information to work on. You have performed
    a formidable task and our whole group will likely be thankful
    to you.

  • 16 Aprile 2022 in 9:03 am
    Permalink

    Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you could do with a few pics to drive the message home a bit,
    but other than that, this is great blog.
    An excellent read. I’ll certainly be back.

  • 16 Aprile 2022 in 9:09 am
    Permalink

    You actually make it seem so easy with your presentation however I to
    find this matter to be actually something which I feel I’d by no means understand.
    It seems too complicated and very huge for me. I’m having a look forward for your next put up, I’ll
    try to get the cling of it!

  • 16 Aprile 2022 in 9:14 am
    Permalink

    I’m gone to inform my little brother, that he should also
    go to see this website on regular basis to obtain updated from newest news update.

  • 16 Aprile 2022 in 9:37 am
    Permalink

    You really make it appear so easy with your presentation however
    I in finding this matter to be actually one thing that I think I’d never
    understand. It seems too complicated and very huge for me.
    I am looking forward to your next post, I’ll try to
    get the dangle of it!

  • 16 Aprile 2022 in 9:37 am
    Permalink

    Hello, I enjoy reading all of your article post. I wanted
    to write a little comment to support you.

  • 16 Aprile 2022 in 9:38 am
    Permalink

    Excellent weblog right here! Additionally your web site a lot up fast!
    What web host are you using? Can I am getting your associate hyperlink on your host?
    I desire my site loaded up as fast as yours lol

  • 16 Aprile 2022 in 10:09 am
    Permalink

    Hi, its nice piece of writing regarding media print, we all know
    media is a fantastic source of information.

  • 16 Aprile 2022 in 11:10 am
    Permalink

    Amazing blog! Do you have any suggestions for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own blog soon but I’m a little lost on everything.
    Would you propose starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many
    options out there that I’m completely confused ..
    Any ideas? Kudos!

  • 16 Aprile 2022 in 12:20 pm
    Permalink

    A person essentially help to make significantly posts I might state.

    That is the very first time I frequented your website page and up to now?
    I surprised with the analysis you made to create
    this actual publish incredible. Great job!

  • 16 Aprile 2022 in 12:20 pm
    Permalink

    Hi to all, how is everything, I think every one is getting more from this web site, and your views are pleasant in favor of new visitors.

  • 16 Aprile 2022 in 12:24 pm
    Permalink

    I really like what you guys tend to be up too. This kind of clever work and reporting!
    Keep up the excellent works guys I’ve incorporated you guys to my blogroll.

  • 16 Aprile 2022 in 12:51 pm
    Permalink

    Hello There. I discovered your blog the usage of msn. This is a really well written article.
    I will make sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information.
    Thank you for the post. I’ll certainly return.

  • 16 Aprile 2022 in 12:52 pm
    Permalink

    Hey there would you mind letting me know which web host you’re
    using? I’ve loaded your blog in 3 completely different browsers and I
    must say this blog loads a lot faster then most. Can you recommend a
    good hosting provider at a fair price? Thanks a lot, I appreciate
    it!

  • 16 Aprile 2022 in 1:57 pm
    Permalink

    I think the admin of this web page is really working hard for
    his site, since here every stuff is quality based
    information.

  • 16 Aprile 2022 in 2:16 pm
    Permalink

    Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your weblog?
    My blog site is in the very same area of interest as yours and my visitors would certainly benefit from a lot of the information you provide here.
    Please let me know if this okay with you. Regards!

  • 16 Aprile 2022 in 2:17 pm
    Permalink

    Hi there, I discovered your site by means of Google while searching for a similar topic, your
    site came up, it appears to be like good. I have bookmarked it in my
    google bookmarks.
    Hello there, just became aware of your weblog thru Google, and found that it is truly informative.
    I am going to be careful for brussels. I will be grateful in the event you continue this in future.
    Lots of other people can be benefited from your writing.

    Cheers!

  • 16 Aprile 2022 in 2:44 pm
    Permalink

    Appreciating the hard work you put into your website and in depth information you offer.

    It’s great to come across a blog every once in a while that isn’t the same out of date rehashed information. Great read!
    I’ve bookmarked your site and I’m adding your RSS feeds
    to my Google account.

  • 16 Aprile 2022 in 2:57 pm
    Permalink

    I savor, result in I discovered just what I was looking for.
    You have ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a great day.
    Bye

  • 16 Aprile 2022 in 3:24 pm
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It
    really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and help others like you aided me.

  • 16 Aprile 2022 in 3:33 pm
    Permalink

    I don’t know whether it’s just me or if perhaps
    everyone else experiencing issues with your website. It seems
    like some of the text in your posts are running off the screen. Can someone else please provide feedback and let me
    know if this is happening to them as well? This might be a issue
    with my internet browser because I’ve had this happen before.
    Many thanks

  • 16 Aprile 2022 in 3:46 pm
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a article writer for
    your site. You have some really good articles and I
    believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some
    material for your blog in exchange for a link back to mine.
    Please send me an email if interested. Many thanks!

  • 16 Aprile 2022 in 4:01 pm
    Permalink

    My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less.
    I’ve been using WordPress on a number of websites for about a
    year and am concerned about switching to another platform.

    I have heard great things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress posts into
    it? Any help would be really appreciated!

  • 16 Aprile 2022 in 4:12 pm
    Permalink

    I have read so many posts regarding the blogger lovers
    however this piece of writing is in fact a fastidious piece of writing, keep it up.

  • 16 Aprile 2022 in 4:50 pm
    Permalink

    I was wondering if you ever considered changing
    the layout of your blog? Its very well written; I
    love what youve got to say. But maybe you could a little
    more in the way of content so people could connect with it better.

    Youve got an awful lot of text for only having 1 or 2 pictures.
    Maybe you could space it out better?

  • 16 Aprile 2022 in 5:15 pm
    Permalink

    Hello there! Do you know if they make any
    plugins to help with SEO? I’m trying to get my blog to
    rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results.
    If you know of any please share. Kudos!

  • 16 Aprile 2022 in 5:20 pm
    Permalink

    My partner and I stumbled over here different website and
    thought I might as well check things out. I like what I see so now i am following you.
    Look forward to looking at your web page yet again.

  • 16 Aprile 2022 in 5:24 pm
    Permalink

    Hi! This post couldn’t be written any better!
    Reading through this post reminds me of my old room mate!
    He always kept chatting about this. I will forward this page to him.
    Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!

  • 16 Aprile 2022 in 5:29 pm
    Permalink

    Does your website have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like
    to send you an email. I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great blog and I look forward to seeing
    it grow over time.

  • 16 Aprile 2022 in 5:35 pm
    Permalink

    I loved as much as you will receive carried out
    right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish.
    nonetheless, you command get got an impatience over that you wish be delivering the
    following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

  • 16 Aprile 2022 in 5:43 pm
    Permalink

    Sweet blog! I found it while searching on Yahoo News.
    Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to
    get there! Thanks

  • 16 Aprile 2022 in 5:45 pm
    Permalink

    Hello, this weekend is good for me, as this time i am
    reading this great informative post here at my home.

  • 16 Aprile 2022 in 6:19 pm
    Permalink

    It’s amazing to pay a visit this web page and reading the views of all mates concerning this piece of writing, while I am also eager of getting familiarity.

  • 16 Aprile 2022 in 6:39 pm
    Permalink

    I have read several just right stuff here.
    Certainly worth bookmarking for revisiting. I surprise how much effort you set to make this sort
    of magnificent informative site.

  • 16 Aprile 2022 in 6:52 pm
    Permalink

    I believe this is among the most significant information for
    me. And i am glad reading your article. However wanna remark on few basic things, The site taste is perfect, the articles is truly great :
    D. Good activity, cheers

  • 16 Aprile 2022 in 7:34 pm
    Permalink

    I think this is among the so much vital info for me. And i’m satisfied reading your article.
    However wanna observation on some general things, The site taste is great,
    the articles is really nice : D. Just right job, cheers

  • 16 Aprile 2022 in 8:54 pm
    Permalink

    Fabulous, what a web site it is! This weblog gives useful data to us, keep
    it up.

  • 16 Aprile 2022 in 9:03 pm
    Permalink

    I’d like to thank you for the efforts you have put in penning
    this site. I’m hoping to check out the same high-grade content from you
    later on as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my
    very own website now 😉

  • 16 Aprile 2022 in 9:03 pm
    Permalink

    I simply could not depart your website prior to suggesting
    that I extremely loved the standard information a person provide for
    your guests? Is gonna be again often in order to check out
    new posts

  • 16 Aprile 2022 in 9:04 pm
    Permalink

    Today, I went to the beach with my children. I found a sea
    shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear and screamed.
    There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but
    I had to tell someone!

  • 16 Aprile 2022 in 9:09 pm
    Permalink

    Can I simply say what a comfort to discover someone that actually understands what they are
    discussing on the net. You definitely realize how to bring a problem to light
    and make it important. A lot more people need to look at this and understand this side of your story.
    I was surprised that you are not more popular because you definitely have the gift.

  • 16 Aprile 2022 in 9:33 pm
    Permalink

    fantastic issues altogether, you just received a new
    reader. What would you recommend about your post that you simply made a few days in the
    past? Any certain?

  • 16 Aprile 2022 in 10:23 pm
    Permalink

    What’s Taking place i am new to this, I stumbled upon this I have discovered It absolutely helpful and it has helped me out loads.
    I am hoping to contribute & aid other users like its aided me.

    Good job.

  • 16 Aprile 2022 in 10:45 pm
    Permalink

    I’m really enjoying the design and layout of your site. It’s a very easy on the
    eyes which makes it much more enjoyable for me to come here
    and visit more often. Did you hire out a
    developer to create your theme? Fantastic work!

  • 16 Aprile 2022 in 11:11 pm
    Permalink

    Thanks for the good writeup. It actually was once a leisure account it.
    Look complicated to far introduced agreeable from you!

    However, how can we be in contact?

  • 27 Aprile 2022 in 4:56 am
    Permalink

    you are truly a good webmaster. The web site loading speed is amazing.
    It seems that you’re doing any unique trick.
    Moreover, The contents are masterpiece. you have performed a fantastic activity
    in this subject!

  • 16 Maggio 2022 in 6:04 am
    Permalink

    Because the admin of this web site is working, no uncertainty very soon it will be well-known, due
    to its feature contents.

  • 18 Maggio 2022 in 11:48 am
    Permalink

    I’m amazed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both
    equally educative and amusing, and without a doubt, you
    have hit the nail on the head. The issue is
    an issue that not enough folks are speaking intelligently about.
    Now i’m very happy that I came across this in my search for something relating
    to this.

  • 18 Maggio 2022 in 12:52 pm
    Permalink

    I think this is one of the most vital info for me. And i’m glad reading
    your article. But want to remark on some general things, The site style is great, the articles is really excellent :
    D. Good job, cheers

  • 18 Maggio 2022 in 1:01 pm
    Permalink

    Your style is so unique in comparison to other people I’ve read stuff from.
    Thank you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just bookmark this page.

  • 18 Maggio 2022 in 1:45 pm
    Permalink

    Hi to all, since I am truly keen of reading this blog’s post to be updated daily.
    It includes fastidious data.

  • 18 Maggio 2022 in 2:14 pm
    Permalink

    Hello to every one, the contents existing at this website
    are truly awesome for people experience, well, keep up the nice work fellows.

  • 18 Maggio 2022 in 2:35 pm
    Permalink

    When I originally commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now
    each time a comment is added I get several emails with the same comment.

    Is there any way you can remove people from that service?
    Thanks!

  • 18 Maggio 2022 in 4:22 pm
    Permalink

    Hey there, I think your site might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog in Ie, it looks fine but when opening
    in Internet Explorer, it has some overlapping. I
    just wanted to give you a quick heads up! Other then that,
    superb blog!

  • 18 Maggio 2022 in 4:44 pm
    Permalink

    These are genuinely enormous ideas in on the topic of blogging.

    You have touched some pleasant points here. Any way keep
    up wrinting.

  • 18 Maggio 2022 in 5:17 pm
    Permalink

    I visited various web sites however the audio quality for audio
    songs existing at this web page is genuinely wonderful.

  • 18 Maggio 2022 in 5:37 pm
    Permalink

    Hi there! I understand this is somewhat off-topic however I had to ask.
    Does building a well-established website such as yours require a large amount of work?
    I am brand new to writing a blog however I do write in my diary
    everyday. I’d like to start a blog so I can share my own experience and views
    online. Please let me know if you have any kind of ideas or tips for
    brand new aspiring bloggers. Appreciate it!

  • 18 Maggio 2022 in 5:40 pm
    Permalink

    When someone writes an piece of writing he/she retains the thought of a user
    in his/her brain that how a user can understand it.
    Therefore that’s why this article is great. Thanks!

  • 18 Maggio 2022 in 5:52 pm
    Permalink

    Hello, i think that i saw you visited my weblog so i got here to go
    back the desire?.I’m trying to find issues to enhance my website!I guess its adequate to make use of a
    few of your ideas!!

  • 18 Maggio 2022 in 6:17 pm
    Permalink

    We are a gaggle of volunteers and starting a new scheme
    in our community. Your site offered us with valuable information to work
    on. You’ve performed a formidable job and our entire neighborhood might be grateful to you.

  • 18 Maggio 2022 in 6:27 pm
    Permalink

    I’m gone to say to my little brother, that he should also go to
    see this website on regular basis to take updated from hottest news update.

  • 18 Maggio 2022 in 6:47 pm
    Permalink

    It is the best time to make some plans for the
    future and it is time to be happy. I have read this post and
    if I could I desire to suggest you some interesting things or tips.
    Maybe you can write next articles referring to this
    article. I desire to read more things about it!

  • 18 Maggio 2022 in 7:04 pm
    Permalink

    An outstanding share! I have just forwarded this onto a
    colleague who was doing a little research on this.
    And he in fact ordered me lunch because I discovered it for him…
    lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!!
    But yeah, thanks for spending some time to talk about this subject here
    on your site.