VI PRESENTIAMO IL NUOVO SINGOLO DI DORIAN NOX!

Prole” è il nuovo singolo di Dorian Nox, disponibile in streaming su Spotify, sui digital store e – con video ufficiale – sul canale YouTube dell’artista.

Il nuovo singolo rappresenta per Dorian Nox la prima tappa di un nuovo percorso, di una rinascita: dopo un periodo personale complicato, metabolizzato anche attraverso la musica e la scrittura, “Prole” è il primo estratto da “Freddo”, il nuovo album del rapper, che vedrà la luce il prossimo gennaio.

Accompagnato da una produzione di Mazzaken, dal suono classico ma caratterizzata da una melodia intima e ipnotica, “Prole” è un brano fortemente introspettivo, l’unico in grado di introdurre ciò che “Freddo” significa per il rapper. La traccia è infatti figlia di un confronto introspettivo, di innumerevoli riflessioni interne volte a fare il punto sulla propria vita. Riflessioni tormentate, complicate, spesso fallimentari; non rappresentano però una battuta d’arresto per Dorian Nox, che nella stessa “Prole” – titolo che simbolicamente fa riferimento proprio alle parole pronunciate, da lui considerate figli – si ripromette di continuare questo dialogo, proprio tramite la scrittura.

Questo confronto interiore è anche protagonista – metaforicamente – del video, a cura di Riccardo Moka: due sono infatti i personaggi presenti, un narratore e un personaggio avvolto dal mistero, la cui sorte si scopre solo a fine videoclip.

“Prole” è stato registrato, mixato e masterizzato al Kingz Studio da Mazzaken.

«Io con me stesso parlerei per ore, senza arrivare mai al punto della questione» – Dorian Nox

LINK SPOTIFY, YOUTUBE & DIGITAL STORE:

https://spoti.fi/2PeXB5w

https://youtu.be/dGhpJ8QWjrA

BIOGRAFIA DORIAN NOX:

Dorian Nox è un artista nato ad Andria. Trasferitosi a 18 anni a Milano, comincia ad esprimere la sua passione principale: la scrittura. Da sempre appassionato di hip hop, trova spazio per la sua arte tra le rime e le metriche del rap. Pubblica il suo primo EP nel 2017, chiamato “Viaggio al centro della Testa”, nel quale accompagna l’ascoltatore – pezzo dopo pezzo – nei meandri dei suoi tormenti e delle sue inquietudini. Il suo esordio riscuote un discreto successo, accompagnato da diversi Live, ed ottiene anche un invito da Esa nel suo programma “Domenica Hip”. Dopo il primo progetto, dedica ben due anni di registrazioni in studio, dove affina la tecnica, la scrittura, la musicalità e la voce. Torna in pubblico nel 2019, presentandosi in una veste completamente nuova e con due nuovi singoli: “Dormi” – un provocatorio invito a restare svegli – e “Da Giù”, un inno al sud e alle sue sfumature meridionali. Nel 2019 vince il contest “Hurricane Project” indetto da Mezzosangue e Squarta, grazie al quale apre la data Milanese del Tour di Mezzosangue. Successivamente pubblica “Prole”, singolo estratto dal suo primo album ufficiale “Freddo”, in uscita il 17 Gennaio 2020.

INFO UTILI:

https://www.instagram.com/dorian_nox/

https://www.facebook.com/DorianNox93/

204 pensieri riguardo “VI PRESENTIAMO IL NUOVO SINGOLO DI DORIAN NOX!

  • 7 Febbraio 2022 in 2:14 am
    Permalink

    I am glad to be a visitant of this double dyed web site, appreciate it for this rare info!

  • 13 Febbraio 2022 in 1:08 am
    Permalink

    There is noticeably big money comprehend this. I assume you made certain nice points in functions also.

  • 13 Febbraio 2022 in 10:47 am
    Permalink

    I’m curious to find out what blog platform you have been utilizing? I’m having some minor security problems with my latest site and I would like to find something more risk-free. Do you have any suggestions?

  • 17 Febbraio 2022 in 11:44 am
    Permalink

    It’s best to take part in a contest for probably the greatest blogs on the web. I will suggest this site!

  • 6 Aprile 2022 in 5:13 am
    Permalink

    Thanks for the good writeup. It in reality was once a amusement account it.
    Look advanced to more introduced agreeable from you!
    By the way, how could we keep up a correspondence?

  • 6 Aprile 2022 in 5:16 am
    Permalink

    Great beat ! I wish to apprentice at the same time
    as you amend your web site, how could i subscribe for a weblog site?
    The account helped me a applicable deal. I were a little bit acquainted of this
    your broadcast provided vivid clear idea

  • 6 Aprile 2022 in 5:20 am
    Permalink

    Thanks for ones marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you could be a great author.I
    will ensure that I bookmark your blog and definitely will come
    back in the future. I want to encourage you to ultimately continue your great writing,
    have a nice morning!

  • 6 Aprile 2022 in 5:23 am
    Permalink

    Hi, i think that i saw you visited my weblog so
    i came to “return the favor”.I’m trying to find
    things to improve my web site!I suppose its ok to use
    some of your ideas!!

  • 6 Aprile 2022 in 5:29 am
    Permalink

    Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to far added agreeable from you! By the way, how could
    we communicate?

  • 6 Aprile 2022 in 5:30 am
    Permalink

    Very nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to mention that I’ve truly enjoyed browsing
    your blog posts. In any case I will be subscribing for
    your rss feed and I hope you write again soon!

  • 6 Aprile 2022 in 5:33 am
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was wondering what all is needed to get setup?

    I’m assuming having a blog like yours would cost
    a pretty penny? I’m not very web smart so I’m not 100% positive.
    Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
    Thanks

  • 6 Aprile 2022 in 5:37 am
    Permalink

    Greetings! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew where I
    could find a captcha plugin for my comment form?
    I’m using the same blog platform as yours and I’m having difficulty finding one?
    Thanks a lot!

  • 6 Aprile 2022 in 5:45 am
    Permalink

    Can I simply say what a comfort to discover somebody that actually knows what
    they are discussing over the internet. You
    definitely realize how to bring a problem to light and make it important.
    A lot more people really need to check this out and understand this side of
    the story. It’s surprising you aren’t more popular since you certainly possess the gift.

  • 6 Aprile 2022 in 5:45 am
    Permalink

    I always spent my half an hour to read this blog’s content everyday along with a mug of coffee.

  • 6 Aprile 2022 in 5:50 am
    Permalink

    What’s up to every single one, it’s actually a
    pleasant for me to visit this web page, it consists of helpful
    Information.

  • 6 Aprile 2022 in 6:02 am
    Permalink

    This is my first time visit at here and i am in fact impressed to read all at alone place.

  • 6 Aprile 2022 in 6:03 am
    Permalink

    My partner and I absolutely love your blog and find almost all of your post’s to be what precisely I’m looking for.
    Does one offer guest writers to write content to suit your needs?
    I wouldn’t mind producing a post or elaborating on many of the
    subjects you write related to here. Again, awesome web log!

  • 6 Aprile 2022 in 6:10 am
    Permalink

    Everyone loves what you guys tend to be up too. This sort of clever work and reporting!
    Keep up the very good works guys I’ve included you guys to blogroll.

  • 6 Aprile 2022 in 6:14 am
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I
    have really enjoyed browsing your blog posts.
    After all I will be subscribing to your rss feed and I hope
    you write again soon!

  • 6 Aprile 2022 in 6:22 am
    Permalink

    I believe that is among the so much important information for me.
    And i am satisfied studying your article. But wanna commentary on some common issues, The website style is great,
    the articles is in point of fact excellent : D. Excellent process, cheers

  • 6 Aprile 2022 in 6:23 am
    Permalink

    I think this is among the most significant info for me.
    And i am glad reading your article. But wanna remark on few general things, The web site style is
    ideal, the articles is really great : D. Good job, cheers

  • 6 Aprile 2022 in 6:39 am
    Permalink

    Greetings! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask.

    Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing
    a blog article or vice-versa? My website goes over a lot of the same
    subjects as yours and I think we could greatly benefit from each other.
    If you happen to be interested feel free to send me an e-mail.

    I look forward to hearing from you! Excellent blog by the way!

  • 6 Aprile 2022 in 6:41 am
    Permalink

    This is really interesting, You’re a very skilled blogger.

    I’ve joined your rss feed and look forward to seeking more of your fantastic post.
    Also, I have shared your web site in my social networks!

  • 6 Aprile 2022 in 6:44 am
    Permalink

    You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something that I think I would never understand.
    It seems too complex and very broad for me. I’m looking forward
    for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  • 6 Aprile 2022 in 6:47 am
    Permalink

    Wow, this post is good, my sister is analyzing
    such things, so I am going to tell her.

  • 6 Aprile 2022 in 6:51 am
    Permalink

    We absolutely love your blog and find most of your post’s to be precisely
    what I’m looking for. can you offer guest writers
    to write content for you personally? I wouldn’t mind publishing a post or
    elaborating on a lot of the subjects you write with regards to here.
    Again, awesome website!

  • 6 Aprile 2022 in 7:01 am
    Permalink

    This page certainly has all of the info I wanted concerning this subject and
    didn’t know who to ask.

  • 6 Aprile 2022 in 7:02 am
    Permalink

    It is not my first time to pay a quick visit this web site, i am
    visiting this web site dailly and obtain pleasant information from here all the time.

  • 6 Aprile 2022 in 7:04 am
    Permalink

    I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you?
    Plz answer back as I’m looking to design my own blog and would like to find out
    where u got this from. thanks

  • 6 Aprile 2022 in 7:09 am
    Permalink

    What a material of un-ambiguity and preserveness of valuable knowledge about unexpected feelings.

  • 6 Aprile 2022 in 7:15 am
    Permalink

    Simply wish to say your article is as astonishing.
    The clearness in your post is just nice and i can assume you’re an expert on this
    subject. Fine with your permission allow me to grab your feed to keep updated with forthcoming post.
    Thanks a million and please keep up the enjoyable work.

  • 6 Aprile 2022 in 7:21 am
    Permalink

    You’ve made some decent points there. I looked on the
    web for more info about the issue and found most individuals will go along with your views
    on this website.

  • 6 Aprile 2022 in 7:37 am
    Permalink

    If you wish for to grow your familiarity simply keep visiting this web
    page and be updated with the most up-to-date news update posted here.

  • 6 Aprile 2022 in 7:42 am
    Permalink

    Attractive part of content. I simply stumbled upon your website and in accession capital to assert
    that I get actually loved account your weblog posts. Anyway I’ll be subscribing to your feeds and even I success you access constantly quickly.

  • 6 Aprile 2022 in 7:44 am
    Permalink

    This is a topic that is close to my heart…

    Take care! Where are your contact details though?

  • 6 Aprile 2022 in 8:00 am
    Permalink

    May I simply say what a comfort to discover someone that actually understands what they are discussing online.
    You actually understand how to bring an issue to light and make it important.
    More people must look at this and understand this side of the story.
    I can’t believe you are not more popular given that you definitely possess the
    gift.

  • 6 Aprile 2022 in 8:06 am
    Permalink

    Yesterday, while I was at work, my sister stole my apple ipad and tested to see if it can survive a thirty foot drop,
    just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views.
    I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!

  • 6 Aprile 2022 in 8:24 am
    Permalink

    What’s up to all, how is everything, I think every one is
    getting more from this website, and your views are pleasant in support of new visitors.

  • 6 Aprile 2022 in 8:31 am
    Permalink

    Hiya very cool blog!! Guy .. Excellent .. Amazing ..
    I will bookmark your site and take the feeds also?

    I am glad to search out numerous useful information here within the submit, we need work out more techniques
    on this regard, thank you for sharing. . . . . .

  • 6 Aprile 2022 in 8:42 am
    Permalink

    What i don’t realize is in truth how you’re not
    really much more neatly-preferred than you might be now.
    You’re very intelligent. You already know therefore considerably with regards
    to this topic, made me in my view believe it from so many numerous angles.
    Its like women and men are not fascinated unless it is something
    to do with Woman gaga! Your own stuffs excellent.
    Always take care of it up!

  • 6 Aprile 2022 in 8:43 am
    Permalink

    Hey! I know this is kinda off topic nevertheless I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?
    My website goes over a lot of the same subjects as yours and I
    feel we could greatly benefit from each other. If you might be interested feel free to shoot me
    an email. I look forward to hearing from you!

    Fantastic blog by the way!

  • 6 Aprile 2022 in 9:13 am
    Permalink

    I am actually thankful to the owner of this site who has shared this wonderful piece of writing at at
    this time.

  • 6 Aprile 2022 in 9:26 am
    Permalink

    Heya! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months of
    hard work due to no back up. Do you have any solutions to
    stop hackers?

  • 6 Aprile 2022 in 9:54 am
    Permalink

    Does your site have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like to send
    you an email. I’ve got some recommendations for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great website and I look forward to seeing it expand over time.

  • 6 Aprile 2022 in 9:59 am
    Permalink

    Why visitors still make use of to read news papers when in this technological
    world everything is existing on web?

  • 6 Aprile 2022 in 10:07 am
    Permalink

    It is actually a great and useful piece of info. I am satisfied that you
    just shared this useful information with us. Please keep us informed like this.
    Thanks for sharing.

  • 6 Aprile 2022 in 10:43 am
    Permalink

    Your style is unique in comparison to other folks I have
    read stuff from. Thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just bookmark this web
    site.

  • 6 Aprile 2022 in 11:44 am
    Permalink

    This page definitely has all of the information I wanted concerning this subject and
    didn’t know who to ask.

  • 6 Aprile 2022 in 11:58 am
    Permalink

    Have you ever thought about including a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is valuable and everything.

    However think of if you added some great images or videos to give your posts more, “pop”!
    Your content is excellent but with images and video clips, this blog could undeniably be one of the
    very best in its niche. Terrific blog!

  • 6 Aprile 2022 in 12:32 pm
    Permalink

    Hi there, its fastidious post regarding media print, we all be aware of media is a wonderful source of facts.

  • 6 Aprile 2022 in 1:01 pm
    Permalink

    That is very attention-grabbing, You’re an excessively professional blogger.
    I have joined your feed and look ahead to in the hunt
    for more of your excellent post. Also, I’ve shared your web site
    in my social networks

  • 6 Aprile 2022 in 1:31 pm
    Permalink

    Fantastic goods from you, man. I have be aware
    your stuff previous to and you’re simply extremely magnificent.

    I really like what you have received right here, certainly like what you are stating and the way in which wherein you say it.
    You’re making it enjoyable and you still care for to stay it sensible.

    I can’t wait to read much more from you. That is really a tremendous
    web site.

  • 6 Aprile 2022 in 1:43 pm
    Permalink

    What’s up every one, here every person is sharing these kinds of knowledge, so it’s nice
    to read this webpage, and I used to pay a quick visit this website daily.

  • 6 Aprile 2022 in 2:19 pm
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your
    blog. It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable
    for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?
    Great work!

  • 6 Aprile 2022 in 2:27 pm
    Permalink

    I blog frequently and I seriously thank you for your information. This article has truly peaked my interest.
    I will take a note of your blog and keep checking for new information about once a week.
    I opted in for your RSS feed too.

  • 6 Aprile 2022 in 2:52 pm
    Permalink

    Hi there would you mind letting me know which hosting
    company you’re using? I’ve loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must say this blog loads
    a lot quicker then most. Can you suggest a good web hosting provider at a honest price?
    Kudos, I appreciate it!

  • 6 Aprile 2022 in 4:38 pm
    Permalink

    Hey! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say
    I truly enjoy reading your posts. Can you suggest
    any other blogs/websites/forums that cover the same subjects?
    Many thanks!

  • 6 Aprile 2022 in 6:42 pm
    Permalink

    Hi there! Someone in my Myspace group shared this website with us
    so I came to check it out. I’m definitely loving the information. I’m book-marking and will be tweeting this
    to my followers! Terrific blog and terrific design.

  • 6 Aprile 2022 in 6:52 pm
    Permalink

    I think what you published made a ton of sense.
    However, consider this, what if you added a little content?
    I am not saying your information is not solid, but what if you
    added a title that grabbed folk’s attention? I mean VI PRESENTIAMO IL
    NUOVO SINGOLO DI DORIAN NOX! – Exclusive Magazine is a little vanilla.
    You should look at Yahoo’s home page and see how they
    create news titles to grab viewers interested.
    You might add a video or a pic or two to get readers interested
    about everything’ve got to say. In my opinion, it might make your website a
    little bit more interesting.

  • 6 Aprile 2022 in 9:35 pm
    Permalink

    Wow that was unusual. I just wrote an incredibly
    long comment but after I clicked submit
    my comment didn’t appear. Grrrr… well I’m not writing
    all that over again. Anyway, just wanted to say fantastic blog!

  • 6 Aprile 2022 in 9:43 pm
    Permalink

    I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored subject matter stylish.
    nonetheless, you command get got an shakiness over that you wish be
    delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again since exactly
    the same nearly very often inside case you shield this increase.

  • 6 Aprile 2022 in 10:31 pm
    Permalink

    Hello There. I found your blog using msn.
    This is a really well written article. I will be sure to bookmark it and return to read more of your
    useful information. Thanks for the post. I’ll certainly comeback.

  • 6 Aprile 2022 in 10:32 pm
    Permalink

    If you want to increase your know-how simply keep visiting this web site and be updated
    with the hottest news posted here.

  • 6 Aprile 2022 in 10:46 pm
    Permalink

    I love what you guys tend to be up too. Such clever work and coverage!
    Keep up the great works guys I’ve included you guys to my personal blogroll.

  • 7 Aprile 2022 in 1:03 am
    Permalink

    I will right away grasp your rss as I can not find your e-mail subscription link or e-newsletter service.

    Do you’ve any? Please let me understand in order that I may just
    subscribe. Thanks.

  • 7 Aprile 2022 in 1:29 am
    Permalink

    It’s the best time to make some plans for the future and it is time to be happy.

    I have learn this submit and if I may I want to counsel you few attention-grabbing issues or suggestions.
    Maybe you could write subsequent articles relating to this
    article. I wish to read even more things about it!

  • 7 Aprile 2022 in 1:35 am
    Permalink

    Thanks designed for sharing such a pleasant thinking, piece of writing is nice, thats why i have read it fully

  • 7 Aprile 2022 in 2:53 am
    Permalink

    Greetings! I’ve been following your website for a while now and finally got the courage
    to go ahead and give you a shout out from Dallas Tx!

    Just wanted to mention keep up the good work!

  • 7 Aprile 2022 in 6:17 am
    Permalink

    Having read this I thought it was rather informative.
    I appreciate you finding the time and effort to put this short article together.
    I once again find myself personally spending a significant amount
    of time both reading and leaving comments.

    But so what, it was still worth it!

  • 7 Aprile 2022 in 6:20 am
    Permalink

    What’s up, just wanted to tell you, I loved this article.
    It was practical. Keep on posting!

  • 7 Aprile 2022 in 7:00 am
    Permalink

    Appreciating the time and effort you put into your blog
    and detailed information you provide. It’s good to come
    across a blog every once in a while that isn’t the same unwanted rehashed information. Great read!
    I’ve bookmarked your site and I’m adding your RSS feeds to my Google
    account.

  • 7 Aprile 2022 in 7:57 am
    Permalink

    An intriguing discussion is definitely worth comment. There’s no doubt
    that that you need to publish more on this issue, it may not be a
    taboo subject but typically people do not speak about these
    subjects. To the next! Many thanks!!

  • 7 Aprile 2022 in 7:57 am
    Permalink

    My spouse and I stumbled over here coming from a different web page and thought I should check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look
    forward to finding out about your web page repeatedly.

  • 7 Aprile 2022 in 9:16 am
    Permalink

    I every time used to study piece of writing in news papers but now as I am a user
    of web therefore from now I am using net for articles, thanks to web.

  • 7 Aprile 2022 in 9:17 am
    Permalink

    Great goods from you, man. I’ve take into account your stuff prior
    to and you are just extremely wonderful. I really like what you have obtained here, really like what you’re saying and the way by which you say
    it. You’re making it entertaining and you continue to care for to keep it smart.
    I can not wait to learn far more from you. That is actually a tremendous
    web site.

  • 7 Aprile 2022 in 9:28 am
    Permalink

    Heya! I know this is kind of off-topic but I had to ask.

    Does operating a well-established website such as yours take a large amount of work?
    I am brand new to blogging but I do write in my diary every day.
    I’d like to start a blog so I will be able to share my own experience
    and thoughts online. Please let me know if
    you have any kind of ideas or tips for brand new aspiring bloggers.
    Appreciate it!

  • 7 Aprile 2022 in 9:39 am
    Permalink

    I was suggested this website through my cousin. I am no longer positive
    whether or not this publish is written through him as no one else
    know such certain about my problem. You are incredible! Thank you!

  • 7 Aprile 2022 in 10:58 am
    Permalink

    I think this is among the most important information for
    me. And i’m glad reading your article. But wanna remark on few general things, The website style is great,
    the articles is really nice : D. Good job, cheers

  • 7 Aprile 2022 in 12:26 pm
    Permalink

    Thanks designed for sharing such a pleasant thinking, article is pleasant, thats why i have read it completely

  • 7 Aprile 2022 in 12:50 pm
    Permalink

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d certainly donate
    to this superb blog! I guess for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google
    account. I look forward to brand new updates and will share
    this site with my Facebook group. Talk soon!

  • 7 Aprile 2022 in 1:08 pm
    Permalink

    Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She
    put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and
    it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I
    had to tell someone!

  • 7 Aprile 2022 in 1:30 pm
    Permalink

    Wow that was unusual. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit my comment
    didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Regardless, just wanted to say fantastic blog!

  • 7 Aprile 2022 in 2:17 pm
    Permalink

    Having read this I believed it was really enlightening.
    I appreciate you spending some time and effort to put this information together.
    I once again find myself personally spending a lot of time both reading
    and commenting. But so what, it was still worthwhile!

  • 7 Aprile 2022 in 2:33 pm
    Permalink

    I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice,
    keep it up! I’ll go ahead and bookmark your site to come back later.
    All the best

  • 7 Aprile 2022 in 3:20 pm
    Permalink

    I think the admin of this website is truly working hard for
    his web site, since here every data is quality based data.

  • 7 Aprile 2022 in 4:17 pm
    Permalink

    I think this is among the most vital info for me. And i’m glad reading your article.
    But wanna remark on some general things, The site style is wonderful,
    the articles is really great : D. Good job, cheers

  • 7 Aprile 2022 in 4:36 pm
    Permalink

    Excellent blog post. I definitely love this website.
    Keep writing!

  • 7 Aprile 2022 in 5:11 pm
    Permalink

    Greetings! Very helpful advice in this particular post!
    It’s the little changes that will make the greatest changes.

    Thanks for sharing!

  • 7 Aprile 2022 in 6:57 pm
    Permalink

    Hi there! I could have sworn I’ve been to this web site before but after looking
    at a few of the posts I realized it’s new to me.
    Nonetheless, I’m definitely delighted I stumbled
    upon it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!

  • 7 Aprile 2022 in 7:11 pm
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but
    I find this topic to be actually something that I think I
    would never understand. It seems too complicated and very broad for me.
    I’m looking forward for your next post, I’ll try to get
    the hang of it!

  • 7 Aprile 2022 in 9:29 pm
    Permalink

    There is certainly a great deal to find out about this issue.
    I like all of the points you’ve made.

  • 7 Aprile 2022 in 9:31 pm
    Permalink

    Terrific post but I was wanting to know if you could write a litte more on this subject?
    I’d be very thankful if you could elaborate a little bit more.
    Kudos!

  • 7 Aprile 2022 in 10:40 pm
    Permalink

    My spouse and I absolutely love your blog and find
    almost all of your post’s to be what precisely I’m looking for.

    Does one offer guest writers to write content for you personally?
    I wouldn’t mind creating a post or elaborating on a number
    of the subjects you write related to here. Again, awesome web log!

  • 8 Aprile 2022 in 1:12 am
    Permalink

    Joy Кaзинo регулярно предлагает частично
    вернуть вложенные в игру деньги.
    Кешбэк используют преимущественно опытные геймеры.
    Cashback есть возможность активировать ежемесячно.
    Размер доступного кешбэка прописывается в личном кабинете.

  • 8 Aprile 2022 in 1:48 am
    Permalink

    The other day, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to
    see if it can survive a 25 foot drop, just so she can be a
    youtube sensation. My iPad is now destroyed and she has
    83 views. I know this is entirely off topic but I had
    to share it with someone!

  • 8 Aprile 2022 in 3:05 am
    Permalink

    This site really has all of the info I wanted about this subject
    and didn’t know who to ask.

  • 8 Aprile 2022 in 3:07 am
    Permalink

    Today, I went to the beach with my children. I found a
    sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She
    put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside
    and it pinched her ear. She never wants to go back!
    LoL I know this is completely off topic but
    I had to tell someone!

  • 8 Aprile 2022 in 3:37 am
    Permalink

    Good day! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results.

    If you know of any please share. Thanks!

  • 8 Aprile 2022 in 4:00 am
    Permalink

    I don’t even know how I finished up here, however I assumed this submit was great.
    I do not understand who you’re but definitely you’re going to
    a famous blogger should you are not already. Cheers!

  • 8 Aprile 2022 in 4:12 am
    Permalink

    Appreciate this post. Will try it out.

  • 8 Aprile 2022 in 5:27 am
    Permalink

    Hey very cool web site!! Man .. Excellent .. Wonderful ..
    I’ll bookmark your website and take the feeds additionally?
    I am glad to find numerous helpful information right here
    in the post, we’d like develop more strategies in this regard,
    thanks for sharing. . . . . .

  • 8 Aprile 2022 in 5:29 am
    Permalink

    Hi there mates, how is all, and what you desire to say on the topic of this paragraph, in my view its
    really remarkable in support of me.

  • 8 Aprile 2022 in 5:34 am
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I’ve really enjoyed browsing
    your blog posts. In any case I will be subscribing to your rss feed and I hope you
    write again very soon!

  • 8 Aprile 2022 in 5:38 am
    Permalink

    Thank you for some other magnificent article.

    Where else may anybody get that kind of information in such an ideal way
    of writing? I’ve a presentation next week,
    and I am at the look for such information.

  • 8 Aprile 2022 in 5:40 am
    Permalink

    I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you
    create this website yourself or did you hire someone to do it for you?
    Plz reply as I’m looking to create my own blog and would like to find out
    where u got this from. many thanks

  • 8 Aprile 2022 in 5:49 am
    Permalink

    Someone necessarily assist to make significantly articles
    I would state. This is the very first time I frequented your website page and up to now?

    I surprised with the analysis you made to create this actual publish extraordinary.
    Wonderful activity!

  • 8 Aprile 2022 in 5:49 am
    Permalink

    I seriously love your site.. Pleasant colors & theme. Did
    you build this amazing site yourself? Please reply back as I’m attempting to create my own personal site and would love to learn where you got
    this from or exactly what the theme is named. Many thanks!

  • 8 Aprile 2022 in 7:58 am
    Permalink

    Hi all, here every one is sharing such knowledge, thus it’s nice to read
    this blog, and I used to pay a visit this webpage everyday.

  • 8 Aprile 2022 in 8:50 am
    Permalink

    Nice post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon on a daily basis.

    It will always be interesting to read articles from other writers and use something from other web sites.

  • 8 Aprile 2022 in 9:24 am
    Permalink

    I’m impressed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s both equally
    educative and amusing, and without a doubt,
    you have hit the nail on the head. The problem is an issue that
    too few men and women are speaking intelligently about.
    I am very happy I came across this in my search for something concerning this.

  • 8 Aprile 2022 in 10:14 am
    Permalink

    Valuable info. Fortunate me I discovered your web
    site accidentally, and I am stunned why this accident did not happened earlier!
    I bookmarked it.

  • 8 Aprile 2022 in 10:50 am
    Permalink

    When someone writes an piece of writing he/she retains the
    thought of a user in his/her brain that how a user can understand it.
    Thus that’s why this article is outstdanding. Thanks!

  • 8 Aprile 2022 in 11:53 am
    Permalink

    I do trust all the ideas you’ve presented in your post.
    They are very convincing and will definitely work.
    Nonetheless, the posts are very brief for starters. Could you please lengthen them a bit from subsequent time?

    Thanks for the post.

  • 8 Aprile 2022 in 12:00 pm
    Permalink

    What a information of un-ambiguity and preserveness of precious know-how on the topic of unpredicted emotions.

  • 8 Aprile 2022 in 12:12 pm
    Permalink

    Undeniably imagine that which you stated. Your favorite justification seemed to be at
    the web the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get irked at the same time as folks consider worries that they just do not know about.
    You controlled to hit the nail upon the highest and outlined out the entire thing with
    no need side effect , folks could take a signal. Will likely be back to get more.
    Thanks

  • 8 Aprile 2022 in 1:41 pm
    Permalink

    I’m pretty pleased to discover this page. I want to to thank
    you for ones time for this fantastic read!! I definitely loved every
    part of it and I have you book-marked to see new things on your website.

  • 8 Aprile 2022 in 1:49 pm
    Permalink

    Greate article. Keep posting such kind of info on your site.
    Im really impressed by your site.
    Hello there, You have done a great job. I’ll certainly digg
    it and in my view suggest to my friends. I’m sure they will
    be benefited from this website.

  • 8 Aprile 2022 in 2:37 pm
    Permalink

    I like the valuable information you provide in your articles.
    I’ll bookmark your weblog and check again here frequently.
    I am quite sure I’ll learn a lot of new stuff right here!

    Good luck for the next!

  • 8 Aprile 2022 in 3:10 pm
    Permalink

    Aw, this was an incredibly good post. Finding the time and actual effort
    to create a good article… but what can I say… I hesitate a lot and don’t manage to
    get anything done.

  • 8 Aprile 2022 in 3:20 pm
    Permalink

    magnificent issues altogether, you simply received a new reader.
    What may you recommend about your post that you made a few days ago?

    Any positive?

  • 8 Aprile 2022 in 3:27 pm
    Permalink

    Howdy! This is my first visit to your blog! We are a
    team of volunteers and starting a new project in a community in the same niche.

    Your blog provided us valuable information to work on. You have done a extraordinary job!

  • 8 Aprile 2022 in 3:50 pm
    Permalink

    Hello there I am so glad I found your website, I really
    found you by error, while I was browsing on Yahoo for something else, Regardless I am here
    now and would just like to say cheers for a tremendous post and a all round exciting blog (I
    also love the theme/design), I don’t have time to go through it all at the moment but I have book-marked
    it and also included your RSS feeds, so when I
    have time I will be back to read more, Please do keep up the excellent jo.

  • 8 Aprile 2022 in 6:20 pm
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your
    weblog and wished to mention that I’ve really enjoyed browsing your blog posts.
    In any case I will be subscribing on your rss feed
    and I’m hoping you write once more very soon!

  • 8 Aprile 2022 in 6:34 pm
    Permalink

    Wonderful items from you, man. I have consider your stuff
    previous to and you’re just extremely fantastic. I really like what you have
    received here, really like what you’re stating and the way in which
    during which you are saying it. You’re making it enjoyable and you continue to
    care for to keep it smart. I cant wait to read much more from you.
    That is actually a tremendous website.

  • 8 Aprile 2022 in 6:49 pm
    Permalink

    This design is incredible! You most certainly know
    how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start
    my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job.
    I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.

    Too cool!

  • 8 Aprile 2022 in 6:57 pm
    Permalink

    Howdy just wanted to give you a quick heads up. The
    text in your article seem to be running off the screen in Firefox.
    I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with web browser
    compatibility but I thought I’d post to let you know.
    The design and style look great though! Hope you get the problem resolved soon. Kudos

  • 8 Aprile 2022 in 6:57 pm
    Permalink

    I’ll immediately clutch your rss feed as I can’t in finding your
    e-mail subscription link or newsletter service. Do you’ve any?

    Kindly permit me understand so that I may just subscribe.
    Thanks.

  • 8 Aprile 2022 in 7:11 pm
    Permalink

    certainly like your web-site however you have to take a look at the spelling on quite a few of your posts.
    Several of them are rife with spelling issues and I in finding it very bothersome to inform the reality nevertheless I’ll definitely come back again.

  • 8 Aprile 2022 in 7:32 pm
    Permalink

    I like what you guys are usually up too. This sort of clever work
    and coverage! Keep up the wonderful works guys I’ve you
    guys to blogroll.

  • 8 Aprile 2022 in 8:16 pm
    Permalink

    Wow, wonderful weblog layout! How lengthy have you ever been blogging for?
    you make running a blog look easy. The full look of your website
    is great, let alone the content material!

  • 8 Aprile 2022 in 9:10 pm
    Permalink

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you
    knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my
    newest twitter updates. I’ve been looking
    for a plug-in like this for quite some time and was hoping
    maybe you would have some experience with something like
    this. Please let me know if you run into anything.

    I truly enjoy reading your blog and I look forward
    to your new updates.